Schimbări la paşapoarte. Din 20 martie, românii se pot programa în ziua respectivă pentru a-şi face actele

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunţat că începând de luni, 20 martie, românii vor avea la dispoziţie un nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de paşapoarte.

Noul serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de paşapoarte va fi integrat în HUB-ul de servicii al MAI.

Spre deosebire de platforma folosită în prezent, noul serviciu va permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice, scrie Antena3 CNN.

 

Cetăţenii vor avea la dispoziţie o interfaţă grafică intuitivă, care va permite introducerea în siguranţă a datelor de identificare, precum şi noi facilităţi, printre care notificarea prin e-mail, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.

„Începând de luni, 20 martie a.c., cetățenii vor avea la dispoziție un nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de pașapoarte, care va fi integrat în HUB-ul de servicii al MAI. Spre deosebire de platforma folosită în prezent, noul serviciu va permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice. Cetățenii vor avea la dispoziție o interfață grafică intuitivă, care va permite introducerea în siguranță a datelor de identificare, precum și noi facilități, printre care notificarea prin e-mail", se arată în comunicatul MAI.

„Așa cum știți deja, HUB-ul de servicii al MAI va constitui nucleul de digitalizare a serviciilor publice oferite de structurile ministerului, oferind servicii electronice ușor de folosit, rapide și de înaltă calitate. Pe lângă alte beneficii de ordin tehnic, noua platformă de programare, dezvoltată împreună cu specialiștii din cadrul Direcției Generale pentru Comunicații și Tehnologia Informației, oferă posibilitatea extinderii pentru alte servicii sau chiar pentru alte structuri MAI", a afirmat Lucian Nicolae Bode.

În cursul anului trecut, au fost emise 2.413.021 documente de călătorie (faţă de 1.593.012 în 2021), dintre care 2.316.273 paşapoarte simple electronice şi 96.748 paşapoarte simple temporare, comparativ cu anul 2021, când au fost emise 1.488.718 paşapoarte simple electronice şi 104.294 paşapoarte simple temporare.

Numărul paşapoartelor electronice emise în anul 2022 a crescut cu 56% faţă de anul 2021, respectiv cu 50% faţă de anul 2019.

În prezent, zilnic, se depun, în medie, 6.700 de cereri pentru eliberarea paşaportului, atât la serviciile publice comunitare, cât şi la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate.

Încă de la începutul anului curent, timpul mediu de eliberare a paşapoartelor a fost de 3-5 zile.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Cântatul la cobză intră în patrimoniul UNESCO. România și Moldova au depus un dosar comun!

astăzi, 20:00

Cântatul la cobză și făuritul vechiului instrument muzical românesc vor intra în patrimoniul cultural UNESCO. Reunit în India, înaltul comitet pentru educație, știin...

„Povești la gura sobei”: Magia iernii pentru cei mici, la o filială a Bibliotecii din Botoșani!

astăzi, 19:00

Vineri, 12 decembrie 2025, ora 13:00, Filiala nr.  2 Grivița a Bibliotecii Județene „Mihai Eminescu” Botoșani  organizează activitatea „Povești la gura sobei”, u...

Gramatica revine la liceu după 16 ani. Programa, contestată de unii profesori. „E încărcată peste măsură! Asta vrem să știe elevii de 14-15 ani?!”

astăzi, 18:20

Noua programa de limba română pentru liceu, aflată în dezbatere publică, aduce o schimbare majoră: reintroducerea gramaticii ca element obligatoriu în clasele a IX-a și a X-a. P...