Schimbări la paşapoarte. Din 20 martie, românii se pot programa în ziua respectivă pentru a-şi face actele

Schimbări la paşapoarte. Din 20 martie, românii se pot programa în ziua respectivă pentru a-şi face actele

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunţat că începând de luni, 20 martie, românii vor avea la dispoziţie un nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de paşapoarte.

Noul serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de paşapoarte va fi integrat în HUB-ul de servicii al MAI.

Spre deosebire de platforma folosită în prezent, noul serviciu va permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice, scrie Antena3 CNN.

Cetăţenii vor avea la dispoziţie o interfaţă grafică intuitivă, care va permite introducerea în siguranţă a datelor de identificare, precum şi noi facilităţi, printre care notificarea prin e-mail, se arată într-un comunicat de presă al instituţiei.

„Începând de luni, 20 martie a.c., cetățenii vor avea la dispoziție un nou serviciu de programare online pentru depunerea cererilor de pașapoarte, care va fi integrat în HUB-ul de servicii al MAI. Spre deosebire de platforma folosită în prezent, noul serviciu va permite efectuarea unei programări începând cu ziua curentă, pentru o perioadă de 90 de zile calendaristice. Cetățenii vor avea la dispoziție o interfață grafică intuitivă, care va permite introducerea în siguranță a datelor de identificare, precum și noi facilități, printre care notificarea prin e-mail", se arată în comunicatul MAI.

„Așa cum știți deja, HUB-ul de servicii al MAI va constitui nucleul de digitalizare a serviciilor publice oferite de structurile ministerului, oferind servicii electronice ușor de folosit, rapide și de înaltă calitate. Pe lângă alte beneficii de ordin tehnic, noua platformă de programare, dezvoltată împreună cu specialiștii din cadrul Direcției Generale pentru Comunicații și Tehnologia Informației, oferă posibilitatea extinderii pentru alte servicii sau chiar pentru alte structuri MAI", a afirmat Lucian Nicolae Bode.

În cursul anului trecut, au fost emise 2.413.021 documente de călătorie (faţă de 1.593.012 în 2021), dintre care 2.316.273 paşapoarte simple electronice şi 96.748 paşapoarte simple temporare, comparativ cu anul 2021, când au fost emise 1.488.718 paşapoarte simple electronice şi 104.294 paşapoarte simple temporare.

Numărul paşapoartelor electronice emise în anul 2022 a crescut cu 56% faţă de anul 2021, respectiv cu 50% faţă de anul 2019.

În prezent, zilnic, se depun, în medie, 6.700 de cereri pentru eliberarea paşaportului, atât la serviciile publice comunitare, cât şi la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în străinătate.

Încă de la începutul anului curent, timpul mediu de eliberare a paşapoartelor a fost de 3-5 zile.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Nereguli descoperite în urma unui control al polițiștilor rutieri: șoferul s-a ales cu dosar penal

astăzi, 18:39
37

Bărbatul, de 46 de ani, a fost tras pe dreapta pe DJ 282, în cursul zilei de joi. În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta nu deține permis de conducere corspunză...

Elevi chiulangii întorși la ore de polițiști. Au fost verificate și localurile din preajma școlilor

astăzi, 18:26
62

Joi, polițiștii din cadrul Biroului Siguranță Școlară cu sprijinul celor din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, Biroului de Ordine Publică, Biroului de Investigați...

Clarificări importante aduse de APIA pentru fermieri cu privire la monitorizarea proiectelor

astăzi, 16:22
47

Agenția de Plăți şi Intervenție pentru Agricultură (APIA) Centrul Județean Botoșani aduce clarificări importante cu privire la Controlul prin monitorizare (“checks by monitoring”)...