Lucrările de modernizare a Drumului Național 28B Botoșani - Târgu Frumos continuă în ritm susținut, fiind turnat primul strat de asfalt pe zeci de kilometri din tronson, unde lățimea de rulare a fost extinsă cu cel puțin doi metri, a anunțat senatorul Cristian Achiței.
Potrivit acestuia, toate podețele de pe segmentul cuprins între localitățile Târgu Frumos și Cotu sunt noi, iar podurile mari, pentru care s-au realizat variante ocolitoare asfaltate, au fost sau urmează să fie atacate de constructori.
„Da! Chiar se face! Se lucrează și se lucrează cu spor! După decenii în care am urmărit cu toții o mulțime de promisiuni politicianiste aruncate în spațiul public fără niciun efect concret, eforturile pe care le-am depus din momentul în care am ajuns să îi reprezint pe botoșăneni în Parlamentul României dau roadele așteptate de un întreg județ. Drumul național DN 28B, care ne leagă de restul țării prin Tg. Frumos, este, în sfârșit, în plin proces de modernizare, pe bani europeni”, a afirmat Achiței.
El spune că circulația vehiculelor este mult mai fluentă decât în urmă cu câteva luni, iar timpul pierdut cu staționarea la semafoarele mobile pentru trafic alternativ pe o singură bandă a fost redus la minim. Constructorul este preocupat în această perioadă de crearea celor mai bune condiții posibile în cazul unui drum în lucru pentru siguranța traficului pe timpul iernii.
„Ca specialist în drumuri, sunt mulțumit de ritmul în care s-au executat lucrările în acest an. Aștept o mobilizare maximă a constructorului în 2022 pentru rezolvarea problemelor grele din zonele cu alunecări de teren și pentru adoptarea celor mai bune soluții pentru sectorul de drum cu plăci betonate. Ca parlamentar de Botoșani, voi continua să monitorizez derularea investiției și voi uza de toate instrumentele legale de care dispun pentru a asigura continuarea într-un ritm susținut a lucrărilor, până la finalizarea lor”, precizează Cristian Achiței.
Reabilitarea Drumului Național 28B, Târgu Frumos – Botoșani, în lungime de 71,512 kilometri, dintre care 39 de kilometri pe teritoriul județului Botoșani, va costa 267,3 milioane de lei plus TVA.