Åžcoala Altfelîntr-o săptămână dedicată activităţilor educative extracurriculare ÅŸi extraÅŸcolare, urmărindu-se valorificarea ÅŸi valorizarea intereselor ÅŸi talentelor elevilor, cadrelor didactice, realizarea unor obiective educaÅ£ionale specifice scopului acestui program dar ÅŸi personalizate în funcÅ£ie de particularităţile fiecărei unităţi de învăţământ sau colectiv de elevi.
Dintre numeroasele aspecte pozitive care au caracterizat
Åžcoala Altfelpot fi amintite:
- activităţile de voluntariat ÅŸi ecologizare a unor spaÅ£ii care aparÅ£in orizontului local al ÅŸcolii sau identificate ca fiind în
suferinţă;
- acÅ£iuni caritabile în sprijinul persoanelor aflate în dificultate;
- vizitele la muzee, case memoriale, galerii de artă, clădiri declarate monumente, expoziÅ£ii în sală sau în aer liber, vizionările de spectacole oferite de instituÅ£ii de cultură, etc., au oferit copiilor bucuria de a cunoaÅŸte lucruri noi, de a descoperi câte ceva din spiritul acestor locuri, de a se regăsi în elementele comune ale meleagurilor noastre ÅŸi a-ÅŸi dezvolta simÅ£ul esteticului;
- parteneriate încheiate cu instituÅ£ii preocupate de desfăşurarea unor acÅ£iuni tematice pentru realizarea de obiective educative specifice domeniului lor de activitate, de exemplu Inspectoratul pentru SituaÅ£ii de Urgenţă
Nicolae IorgaBotoşani; Serviciul Comunitar Specializat destinat Protecţiei Copilului Botoşani; Casa de Cultură a Sindicatelor
Nicolae IorgaBotoÅŸani; Centrul de Prevenire, Evaluare ÅŸi Consiliere Antidrog BotoÅŸani;
- organizarea unor spectacole, faze judeÅ£ene ale concursurilor ÅŸi competiÅ£iilor organizate de Palatul ÅŸi Cluburile Copiilor ca o etapă intermediară de evaluare a efortului ÅŸi rezultatelor copiilor ÅŸi îndrumătorilor de cercuri;
- creativitatea elevilor, cadrelor didactice, conducerii unităţilor de învăţământ care au descoperit zeci de modalităţi de desfăşurare a acestui program naÅ£ional, implementat în favoarea ÅŸcolii dar ÅŸi a comunităţii locale;
- implicarea reprezentanţilor mass-media, care au devenit parte a Şcolii Altfel prin popularizarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute.
, a spus Alexandra Hrincescu, inspector de specialitate in cadrul ISJ Botosani.Åžcoala Altfe", cel puÅ£in acum, poate fi considerată un succes ÅŸi sperăm că, după ce se va realiza evaluarea finală, după ce va fi colectat feedback - ul de la elevi, cadre didactice, părinÅ£i ÅŸi toÅ£i ceilalÅ£i parteneri implicaÅ£i, direct sau indirect, în acest program, să putem avea certitudinea unor beneficii obÅ£inute de toÅ£i cei care, într-o formă sau alta, au gândit ÅŸi au trăitaltfel
MECTS doreşte valorificarea exemplelor de bună practică din
Şcoala Altfelşi a lansat competiţia
O activitate de succes în Åžcoala Altfel!la care sunt invitate să participe unităţile de învăţământ, concursul propunându-ÅŸi să selecteze ÅŸi să promoveze pe site-ul www.edu.ro cele mai interesante 10 activităţi care s-au desfăşurat la nivel naÅ£ional.
Adresa MECTS ÅŸi condiÅ£iile de participare au fost transmise în ÅŸcoli ÅŸi postate pe site-ul ISJ.
