Şcoala Altfelîntr-o săptămână dedicată activităţilor educative extracurriculare şi extraşcolare, urmărindu-se valorificarea şi valorizarea intereselor şi talentelor elevilor, cadrelor didactice, realizarea unor obiective educaţionale specifice scopului acestui program dar şi personalizate în funcţie de particularităţile fiecărei unităţi de învăţământ sau colectiv de elevi.
Dintre numeroasele aspecte pozitive care au caracterizat
Şcoala Altfelpot fi amintite:
- activităţile de voluntariat şi ecologizare a unor spaţii care aparţin orizontului local al şcolii sau identificate ca fiind în
suferinţă;
- acţiuni caritabile în sprijinul persoanelor aflate în dificultate;
- vizitele la muzee, case memoriale, galerii de artă, clădiri declarate monumente, expoziţii în sală sau în aer liber, vizionările de spectacole oferite de instituţii de cultură, etc., au oferit copiilor bucuria de a cunoaşte lucruri noi, de a descoperi câte ceva din spiritul acestor locuri, de a se regăsi în elementele comune ale meleagurilor noastre şi a-şi dezvolta simţul esteticului;
- parteneriate încheiate cu instituţii preocupate de desfăşurarea unor acţiuni tematice pentru realizarea de obiective educative specifice domeniului lor de activitate, de exemplu Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă
Nicolae IorgaBotoşani; Serviciul Comunitar Specializat destinat Protecţiei Copilului Botoşani; Casa de Cultură a Sindicatelor
Nicolae IorgaBotoşani; Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Botoşani;
- organizarea unor spectacole, faze judeţene ale concursurilor şi competiţiilor organizate de Palatul şi Cluburile Copiilor ca o etapă intermediară de evaluare a efortului şi rezultatelor copiilor şi îndrumătorilor de cercuri;
- creativitatea elevilor, cadrelor didactice, conducerii unităţilor de învăţământ care au descoperit zeci de modalităţi de desfăşurare a acestui program naţional, implementat în favoarea şcolii dar şi a comunităţii locale;
- implicarea reprezentanţilor mass-media, care au devenit parte a Şcolii Altfel prin popularizarea activităţilor desfăşurate şi a rezultatelor obţinute.
, a spus Alexandra Hrincescu, inspector de specialitate in cadrul ISJ Botosani.Şcoala Altfe", cel puţin acum, poate fi considerată un succes şi sperăm că, după ce se va realiza evaluarea finală, după ce va fi colectat feedback - ul de la elevi, cadre didactice, părinţi şi toţi ceilalţi parteneri implicaţi, direct sau indirect, în acest program, să putem avea certitudinea unor beneficii obţinute de toţi cei care, într-o formă sau alta, au gândit şi au trăitaltfel
MECTS doreşte valorificarea exemplelor de bună practică din
Şcoala Altfelşi a lansat competiţia
O activitate de succes în Şcoala Altfel!la care sunt invitate să participe unităţile de învăţământ, concursul propunându-şi să selecteze şi să promoveze pe site-ul www.edu.ro cele mai interesante 10 activităţi care s-au desfăşurat la nivel naţional.
Adresa MECTS şi condiţiile de participare au fost transmise în şcoli şi postate pe site-ul ISJ.