Prima zi în clasa I. Eșec total!
Stiri Botosani Wednesday, 16 September 2015 ActualitateȘi pentru noi, integrarea È™colară a reprezentat un stres major. În clasa pregătitoare, George a avut norocul de a avea o învățătoare tânără, deschisă provocărilor, aceasta făcând față cu brio comportamentului atipic È™i imprevizibil al fiului meu. Ba mai mult, a reuÈ™it să-i facă pe copiii din clasă să-l iubească È™i să-l protejeze ori să-l includă în jocul lor.
Însă când a venit vremea începerii clasei I, doamna învățătoare È™i-a schimbat domiciliul în BucureÈ™ti, iar la clasa fiului meu a fost repartizată o doamnă învățătoare pensionară. Am mers înainte cu o săptămână de a începe È™coala È™i am discutat cu ea despre fiul meu, despre potenÈ›ialul lui È™i modalitatea cea mai potrivită în care e bine să fie abordat. Nu s-a pus problema de shadow pentru că nu-mi permit. Doamna învățătoare mi-a spus că nu a mai avut niciodată un copil cu autism în clasă È™i a părut că ascultă ce-i spun.
…Și a venit începutul de an È™colar. Ziua de 15 septembrie, cea cu flori È™i detalii tehnice, a fost provocatoare maxim pentru George. Se schimbase clasa È™i etajul, iar acest fapt nu a fost pe placul lui. AgitaÈ›ia primei ore, când în clasă sunt toÈ›i părinÈ›ii, cu flori, camere foto È™i încercări de a impresiona noua învățătoare, au fost prea mult pentru George … È™i prin urmare am ales să scurtăm È™ederea în clasă.
A doua zi am mers cu forÈ›e proaspete, am pregătit copilul, i-am povestit ce urmează să se întâmple, dar stresul oricum era mare. Eram împreună cu mama mea când l-am lăsat în clasă. Am mai zăbovit în È™coală pentru a ne asigura că totul e în regulă. După 10 minute sună telefonul. GhiciÈ›i cine era? Corect, era doamna învățătoare. "VeniÈ›i să-l luaÈ›i!" , au fost cuvintele ei. Am intrat în clasă È™i firesc, am întrebat ce s-a întâmplat. Mi-a zis că ăsta e copil de È™coală specială. Eram curioasă cum a ajuns la concluzia asta în 10 minute. Nu-l întrebase nimic, dar era sigură că n-are ce căuta în clasa sa, clasă din care mai târziu a spus că vrea să găsească vârfurile. M-am aÈ™ezat lângă el în bancă, iar doamna le-a spus copiilor ca pe o foaie să scrie orice le vine în minte sau să deseneze ceva. George a scris alfabetul, numerele până la 10 È™i È™i-a scris numele. Doamna s-a uitat ridicând o sprânceană È™i a concluzionat: "e un stereotip!".
Următoarele 2 zile au coincis cu o perioadă de migrene puternice pentru George, acesta lipsind de la È™coală. Prin urmare, o nouă întâlnire cu doamna învățătoare a fost la È™edinÈ›a cu părinÈ›ii. Se pare că în cele două zile doamna a avut treabă. De ce spun asta? Pentru că, aceeaÈ™i părinÈ›i care nu au avut vreo problemă cu prezenÈ›a lui George în clasă cu un an înainte, acum aveau o atitudine total schimbată. Am vorbit de-a lungul timpului despre autism în tot felul de medii, am făcut prezentări È™i campanii de conÈ™tientizare, însă în ziua aceea totul a fost egal cu zero. M-au linÈ™at. Au tăbărât pe mine cu tot felul de replici tăioase, cu cuvinte ce le-au fost inoculate în cele două zile de absență. "Dacă ai pile la directoare, spune-i să-È›i facă clasă separată pentru fiu-tu!", a fost una din replicile părinÈ›ilor prezenÈ›i.
Am plecat acasă È™ocată de ce mi se întâmplase. Nu mă puteam opri din plâns. Nu È™tiam c să fac, încotro s-o apuc, cui să mă adresez ca să schimb ceva. Era clar că integrarea cu forÈ›a într-o clasă unde nu este dorit, nu i-ar face decât rău copilului meu. După o porÈ›ie lungă de plâns, am luat laptopul în braÈ›e È™i am început să caut soluÈ›ii. Ce se potriveÈ™te unui copil cu un nivel cognitiv bun, dar cu sindrom hiperkinetic È™i cu stimulări auditive multe? În aceeaÈ™i seară am găsit ordinul privind învățământul la domiciliu È™i am descoperit că se potriveÈ™te È™i copiilor cu probleme de integrare senzorială. În perioada următoare am făcut toate demersurile pregătirii dosarului cu care m-am prezentat la Comisia de Orientare Școlară.
Persoana care l-a evaluat pe George nici nu voia să audă de această variantă de școlarizare. I-am lăsat pe masă legea să o studieze.
Era clar că integrarea cu forÈ›a într-o clasă unde nu este dorit, nu i-ar face decât rău copilului meu.
Și uite aÈ™a George a fost probabil primul copil cu autism din Bacău care a obÈ›inut È™colarizare la domiciliu. Părerile celor din jur, cum că îl privez de socializare ori că e prea puÈ›ină È™coală, nu m-au interesat. Eu am ales ce am considerat că se potriveÈ™te cel mai bine copilului meu.
Azi George intră în al treilea an de învățământ la domiciliu. Pentru noi a fost o alegere bună, el a progresat mult pentru că cineva s-a ocupat doar de el È™i în ritmul lui, lucru ce nu s-ar fi putut întâmpla în clasă cu alÈ›i 25 de copii, oricâtă bunăvointă ar fi avut învățătoarea. Lucrăm acasă mult, ieÈ™im să socializăm sau să cunoaÈ™tem medii noi.
În concluzie dragi părinÈ›i, alegeÈ›i È™i luptaÈ›i pentru drepturile copilului vostru, fără a È›ine cont de piedici, gura lumii sau păreri neavizate.
supereroiprintrenoi.ro
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Ministerul Sănătății a început distribuirea iodurii de potasiu în farmacii!
Sâmbătă, 11.09.2024, „în stocul DirecÅ£iilor de sănătate publică ÅŸi a farmaciilor comunitare înscrise în program se mai aflau 27.936.239 comprimate iodură de potas...
CFR Călători suplimentează trenurile cu ocazia sărbătorii Sfintei Parascheva: Cât costă o călătorie de la Botoșani!
Au fost adăugate vagoane suplimentare încă de joi, iar pentru vârful de trafic estimat între 11 È™i 16 octombrie compania pune la dispoziÈ›ia călătorilor întreaga capacitat...
Activități de informare preventivă desfășurate de ISU Botoșani în mai multe localități din județ! (foto)
Vizate au fost locurile aglomerate din municipiile Botoșani și Dorohoi, unde reprezentanții ISU au discutat cu cetățenii despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgenț...
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici