Porțiuni din autostrăzile A7 și A8 precum și legătura Botoșani – Autostrada A7, prinse în Planul Național de Redresare și Reziliență care va fi înaintat Comisiei Europene pentru finanțare

Porțiuni din autostrăzile A7 și A8 precum și legătura Botoșani – Autostrada A7, prinse în Planul Național de Redresare și Reziliență care va fi înaintat Comisiei Europene pentru finanțare

Planul Național de Redresare și Reziliență în formă actualizată propus de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a fost adoptat de Guvernul României, în a doua lectură, odată cu Memorandumul care mandatează acest minister pentru a desfășura negocierile pe document cu Comisia Europeană.

Printre ele se numără și câteva investiții deosebit de importante pentru zona Moldovei precum și pentru județul Botoșani.

Este vorba de anumite secțiuni din Autostrada A7 și Autostrada A8 care vor traversa întreaga regiune precum și de legătura Botoșani – Autostrada A7.

Guvernul a actualizat lista Planului Naţional de Redresare şi Rezilienta pe luna aprilie 2021 ce va fi înaintat către Comisia Europeană pentru finanţare.

În lista actualizata informaţiile sunt identice ca cele din urmă cu o lună:

o Autostrada A7 – Anumite secțiuni;

o Autostrada A8 – Anumite secțiuni;

o Autostrada A1 – Secțiunea Lugoj – Deva;

o Autostrada A3 – Anumite secțiuni și Centura Metropolitană Cluj;

o Drum Expres Târgoviște – București;

o Drum Expres Bistrița – Dej;

o Drum Expres Satu Mare – Baia Mare – Jibou;

o Legătura Autostrada A1 – Timișoara – Aeroportul Timișoara;

o Legătura Autostrada A1 – Pitești – Mioveni Bypass;

o Legătura Slobozia – Drajna Nouă – Autostrada A2;

o Legătura Călărași – Drajna Nouă – Autostrada A2;

o Legătura DN1 – Aeroport Henri Coandă – Autostrada A3/A0;

o Legătura Autostrada A8 – Lețcani Vest – Bypass Iași – Iași Dacia;

o Legătura Apahida (Est Cluj-Napoca) – Jucu (Zona industrială și logistică) –

Dej;

o Legătura Craiova Est – Drum Expres Pitești – Craiova;

o Legătura Hunedoara – Sântuhalm – Autostrada A1;

o Legătura Reșița – Caransebeș – Autostrada A6;

o Legătura Botoșani – Autostrada A7;

o Legătura Piatra Neamț – Autostrada A7;

o Legătura Vaslui – Autostrada A7;

o Legătura Autostrada A10 – Teiuș – Blaj (zona industrială);

o Legătura Autostrada A3 – Mărtinești – Vâlcele;

o Alternativa Techirghiol (Litoral Express);

o Legătura Miercurea Ciuc – Sfântu Gheorghe – Autostrada A13;

o Legătura Râmnicu Vâlcea – Tigveni;

o Modernizare drum Soveja – Lepșa.

Cei mai mulţi bani pentru infrastructura rutieră vor merge către autostrăzi, însă nu este foarte clar ce proiecte concrete se pot realiza – în documentul publicat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene sunt doar menţionate direcţiile, fără detalierea proiectelor.

Prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă, care va fi prezentat în această primăvară Comisiei Europene, guvernul trebuie să creeze proiectele până în decembrie 2023 şi să cheltuiască banii până în 2027.

 

Spune-ne opinia ta