Mecanicii de locomotivă vor avea noi obligații la traversarea căii ferate de către șoferi și pietoni!

Introducerea noilor prevederi este necesară ca urmare a numărului mare de accidente la trecerile la nivel.

 

Mecanicii de locomotivă vor avea noi obligații la traversarea căii ferate de către șoferi și pietoni!

   Foto: clubferoviar.ro

Mecanicii de locomotivă vor avea noi obligații la trecerile de nivel, care vor ajuta la micșorarea numărului de accidente rutiere la traversarea căii ferate de către șoferi și pietoni.

Ministerul Transporturilor a realizat două proiecte de acte normative, un al doilea proiect transferând în sarcina gestionarilor de infrastructură procedurile privind macazurile și aparatele de cale.

Primul proiect modifică Anexa la Ordinul ministrului Transporturilor, Construcțiilor şi Turismului nr. 1482/2006 pentru aprobarea Regulamentului de semnalizare nr. 004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 din 3 octombrie 2006.

Astfel, se introduce o prevedere care obligă mecanicii să dea semnale de atenție pe o lungime de 1000 de metri înainte de trecerea la nivel.

Noua prevedere: Art. 181. – (1) Folosirea semnalelor acustice date cu fluierul, claxonul sau trompeta locomotivei se face astfel: (2) Semnalul „atenţie!” se transmite şi se iau în acelaşi timp măsurile impuse de împrejurări, în următoarele cazuri: (….) La trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere – tip IR, pe distanţa cuprinsă între indicatorul de fluier amplasat la 1000 m înaintea acestor treceri la nivel şi axul trecerii la nivel în cauză, mecanicul de locomotivă dă semnale de „atenţie!” repetate, cu fluierul, trompeta, sau claxonul vehiculului feroviar.

Introducerea noilor prevederi este necesară ca urmare a numărului mare de accidente la trecerile la nivel, potrivit clubferoviar.ro.

Din datele furnizate de Politia Transporturi Feroviare printr-un studiu comparativ la nivelul anilor 2022 şi 2023 referitoare la accidentele produse la trecerile la nivel cu calea ferată, rezultă următoarele:

-principalele cauze ale producerii accidentelor la trecerea la nivel cu calea ferată se regăsesc în proporție majoritară în factorul uman;

-cele mai multe astfel de accidente înregistrate, în funcţie de sistemul de semnalizare a trecerii la nivel cu calea ferată s-au produs la trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere – tip IR;

-la trecerile la nivel prevăzute cu indicatoare rutiere – tip IR s-au produs 110 accidente în anul 2022 şi 107 accidente în anul 2023, cu un total de 217 accidente. Din punct de vedere al numărului de victime, în cei doi ani s-au înregistrat 22 de decese, 13 răniți grav şi 49 de răniți uşor.

„Având în vedere situația descrisă anterior, considerăm că se impune luarea unor măsuri preventive de urgență în ceea ce priveşte siguranţa la trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere – tip IR”, transmit reprezentanții Ministerului Transporturilor.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

„Jurnalul unui călător”, cartea-omagiu a lui Cătălin Mihai Alexa, va fi lansată la Galeriile de Artă „Ștefan Luchian” din Botoșani! (foto)

astăzi, 17:10

Autorul, fiu al cunoscuților și apreciaților medici botoșăneni Emil și Marieta Alexa, trecuți în neființă, a mai lansat, în 30 octombrie 2024, cartea „Muzicieni de ieri și ...

(P) Jocurile de noroc în cultură și cinematografe

astăzi, 16:18

E suficient să spui “cazinou” și imaginea care ne apare imediat în minte e un mix de lumini strălucitoare, dealeri eleganți și mese cu jetoane colorate. Cam toți ne-am uitat la...

Preoții botoșăneni, îngrijorați de scăderea natalității: ”Sunt biserici fără nici măcar un botez într-un an”!

astăzi, 15:20

Preoții ortodocși trag un semnal de alarmă în privința natalității „extrem de scăzute”. Clericii spun că există sate în care nu au oficiat nici măcar un botez î...