Mecanicii de locomotivă vor avea noi obligații la traversarea căii ferate de către șoferi și pietoni!

Introducerea noilor prevederi este necesară ca urmare a numărului mare de accidente la trecerile la nivel.

 

Mecanicii de locomotivă vor avea noi obligații la traversarea căii ferate de către șoferi și pietoni!

   Foto: clubferoviar.ro

Mecanicii de locomotivă vor avea noi obligații la trecerile de nivel, care vor ajuta la micșorarea numărului de accidente rutiere la traversarea căii ferate de către șoferi și pietoni.

Ministerul Transporturilor a realizat două proiecte de acte normative, un al doilea proiect transferând în sarcina gestionarilor de infrastructură procedurile privind macazurile și aparatele de cale.

Primul proiect modifică Anexa la Ordinul ministrului Transporturilor, Construcțiilor şi Turismului nr. 1482/2006 pentru aprobarea Regulamentului de semnalizare nr. 004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 din 3 octombrie 2006.

Astfel, se introduce o prevedere care obligă mecanicii să dea semnale de atenție pe o lungime de 1000 de metri înainte de trecerea la nivel.

Noua prevedere: Art. 181. – (1) Folosirea semnalelor acustice date cu fluierul, claxonul sau trompeta locomotivei se face astfel: (2) Semnalul „atenţie!” se transmite şi se iau în acelaşi timp măsurile impuse de împrejurări, în următoarele cazuri: (….) La trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere – tip IR, pe distanţa cuprinsă între indicatorul de fluier amplasat la 1000 m înaintea acestor treceri la nivel şi axul trecerii la nivel în cauză, mecanicul de locomotivă dă semnale de „atenţie!” repetate, cu fluierul, trompeta, sau claxonul vehiculului feroviar.

Introducerea noilor prevederi este necesară ca urmare a numărului mare de accidente la trecerile la nivel, potrivit clubferoviar.ro.

Din datele furnizate de Politia Transporturi Feroviare printr-un studiu comparativ la nivelul anilor 2022 şi 2023 referitoare la accidentele produse la trecerile la nivel cu calea ferată, rezultă următoarele:

-principalele cauze ale producerii accidentelor la trecerea la nivel cu calea ferată se regăsesc în proporție majoritară în factorul uman;

-cele mai multe astfel de accidente înregistrate, în funcţie de sistemul de semnalizare a trecerii la nivel cu calea ferată s-au produs la trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere – tip IR;

-la trecerile la nivel prevăzute cu indicatoare rutiere – tip IR s-au produs 110 accidente în anul 2022 şi 107 accidente în anul 2023, cu un total de 217 accidente. Din punct de vedere al numărului de victime, în cei doi ani s-au înregistrat 22 de decese, 13 răniți grav şi 49 de răniți uşor.

„Având în vedere situația descrisă anterior, considerăm că se impune luarea unor măsuri preventive de urgență în ceea ce priveşte siguranţa la trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere – tip IR”, transmit reprezentanții Ministerului Transporturilor.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Performanțele profesionale ale funcționarilor publici ar putea fi evaluate anual!

astăzi, 16:28

Proiectul, semnat de 55 parlamentari PSD și ai minorităților naționale, între care și de premierul Marcel Ciolacu, propune modificarea și completarea, în acest sens, a Ordonanței de...

Poliția Română: Atenție la solicitările de a vota diverși concurenți la anumite competiții!

astăzi, 12:40

În special, una dintre aplicațiile de mesagerie a devenit un teren fertil pentru autorii care caută să exploateze încrederea și naivitatea utilizatorilor. Sub pretextul simplu al &b...

În această dimineață: Incendiu izbucnit în podul unei case dintr-o localitate din Botoșani!

astăzi, 11:37

Aceștia au constatat faptul că incendiul se manifesta în podul casei, unde ardeau câteva grinzi din lemn și au acționat rapid astfel încât flăcările să nu se extindă la între...