Mecanicii de locomotivă vor avea noi obligații la traversarea căii ferate de către șoferi și pietoni!

Introducerea noilor prevederi este necesară ca urmare a numărului mare de accidente la trecerile la nivel.

 

Mecanicii de locomotivă vor avea noi obligații la traversarea căii ferate de către șoferi și pietoni!

   Foto: clubferoviar.ro

Mecanicii de locomotivă vor avea noi obligații la trecerile de nivel, care vor ajuta la micșorarea numărului de accidente rutiere la traversarea căii ferate de către șoferi și pietoni.

Ministerul Transporturilor a realizat două proiecte de acte normative, un al doilea proiect transferând în sarcina gestionarilor de infrastructură procedurile privind macazurile și aparatele de cale.

Primul proiect modifică Anexa la Ordinul ministrului Transporturilor, Construcțiilor şi Turismului nr. 1482/2006 pentru aprobarea Regulamentului de semnalizare nr. 004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 814 din 3 octombrie 2006.

 

Astfel, se introduce o prevedere care obligă mecanicii să dea semnale de atenție pe o lungime de 1000 de metri înainte de trecerea la nivel.

Noua prevedere: Art. 181. – (1) Folosirea semnalelor acustice date cu fluierul, claxonul sau trompeta locomotivei se face astfel: (2) Semnalul „atenţie!” se transmite şi se iau în acelaşi timp măsurile impuse de împrejurări, în următoarele cazuri: (….) La trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere – tip IR, pe distanţa cuprinsă între indicatorul de fluier amplasat la 1000 m înaintea acestor treceri la nivel şi axul trecerii la nivel în cauză, mecanicul de locomotivă dă semnale de „atenţie!” repetate, cu fluierul, trompeta, sau claxonul vehiculului feroviar.

Introducerea noilor prevederi este necesară ca urmare a numărului mare de accidente la trecerile la nivel, potrivit clubferoviar.ro.

Din datele furnizate de Politia Transporturi Feroviare printr-un studiu comparativ la nivelul anilor 2022 şi 2023 referitoare la accidentele produse la trecerile la nivel cu calea ferată, rezultă următoarele:

-principalele cauze ale producerii accidentelor la trecerea la nivel cu calea ferată se regăsesc în proporție majoritară în factorul uman;

-cele mai multe astfel de accidente înregistrate, în funcţie de sistemul de semnalizare a trecerii la nivel cu calea ferată s-au produs la trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere – tip IR;

-la trecerile la nivel prevăzute cu indicatoare rutiere – tip IR s-au produs 110 accidente în anul 2022 şi 107 accidente în anul 2023, cu un total de 217 accidente. Din punct de vedere al numărului de victime, în cei doi ani s-au înregistrat 22 de decese, 13 răniți grav şi 49 de răniți uşor.

„Având în vedere situația descrisă anterior, considerăm că se impune luarea unor măsuri preventive de urgență în ceea ce priveşte siguranţa la trecerile la nivel semnalizate numai cu indicatoare rutiere – tip IR”, transmit reprezentanții Ministerului Transporturilor.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Cine ar putea fi viitorul Papă, după moartea lui Francisc. Cei cinci cardinali favoriți să-i ia locul!

Monday, 21 April 2025

După moartea Papei Francisc, Biserica Catolică se pregătește de o tranziție care-i va determina direcția pentru viitorul apropiat. Fiind primul papă latino-american și primul papă iezuit, Fra...

Situație de nedescris: O femeie se folosește de imaginea lui Rareș Prisacariu și răspândește informații false! (Foto)

Monday, 21 April 2025

Gina Prisacariu, mama lui Rareș, câștigătorul Românii au Talent sezonul din 2023, a semnalat o situație deosebit de gravă din mediul online în care o femeie se folosește de ima...

Amenzi de peste 150.000 de lei date de polițiști botoșănenilor de Paști!

Monday, 21 April 2025

În ultimele 48 de ore, polițiștii botoșăneni au desfășurat activități preventive pe raza întregului județ. În această perioadă nu au fost înregistrate incidente deos...