Toate ministerele au primit ordin să propună măsuri de simplificare a procedurilor administrative impuse de derularea unei afaceri, din punct de vedere al taxelor și al numărului de formulare cerute, iar secretarii de stat sau secretarii generali vor fi convocați la Palatul Victoria pentru a lucra la un ghid de calcul al costurilor administrative, care ar trebui să conducă la debirocratizare.
Guvernul va înființa "Comisia de tăiat hârtii", prin care și-a propus să reducă totalul costurilor impuse oamenilor de afaceri prin taxe administrative, precum cele pentru obținerea unei autorizații. Decizia a fost luată după ce autoritățile au constatat, conform unui document obținut de Profit.ro, că aceste costuri au însumat, în 2013, aproximativ 3 miliarde de euro (2,1-2,2% din PIB-ul aferent acelui an).
"Proiectele aferente exercițiului de măsurare (pentru domeniile transport și infrastructură, agricultură, finanțe, economie, tehnologia informației, administrație publică, dezvoltare regională și turism, justiție, mediu, muncă, sănătate și educație) au identificat o povară administrativă, pentru mediul de afaceri, de aproximativ 3 miliarde euro, reprezentând circa 2,1-2,2% din PIB-ul aferent anului 2013", se arată în document, conform Profit.ro.
La sfârșitul anului trecut, în România erau active 1,17 milioane firme și persoane fizice autorizate, față de 1,13 milioane în 2014.
Membrii comisiei trebuie să găsească soluții pentru a reduce numărul de formulare administrative și pentru persoanele fizice. Primul palier, cel în care vor fi stabilite câte și ce taxe administrative pot fi eliminate, va fi construit în consultare cu oamenii de afaceri.
"La fel, va fi o consultare la nivelul cetățenilor, de văzut unde stăm acum ca sarcină administrativă pentru cetățean pe diversele tipuri de interacțiune pe care le are, de la cartea de identitate până la orice autorizație de construire și de văzut ce putem simplifica. De asta i-am și spus «Comisia de tăiat hârtii»: de văzut punctual, pe fiecare tip de document în parte. Dacă iau, să spun, o autorizație de construit, ce pot elimina în acest moment ? Deci, din lista de hârtii care se cere acum, care este fundamentul juridic din spatele fiecărui document cerut și dacă este el realmente necesar - o primă întrebare. Dacă răspunsul este da, a doua întrebare este: nu pot eu, ca stat, să-l obțin altfel decât cerându-l de la cetățean ? Pentru că, din multe puncte de vedere, este posibil, tocmai pentru că, între timp, s-au mai creat și baze de date în format electronic, care pot fi accesate ușor, ideea fiind să văd dacă pot să cer mai puțin de la cetățeni și terminând cu lucruri foarte simple, cum ar fi să nu mai trebuiască să fug pentru o chitanță la Trezorerie într-o parte, pentru timbru fiscal în altă parte și pentru chitanță la CEC în altă parte", a arătat șeful Cancelariei premierului, Dragoș Tudorache, într-un interviu pentru Profit.ro.
Guvernul creează "Comisia de tăiat hârtii"!
Stiri Botosani Tuesday, 2 February 2016 ActualitateSpune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Un tânăr polițist din cadrul IPJ Botoșani, care își serbează ziua de naștere pe patul de spital, are nevoie de ajutor pentru a se recupera după un accident!
astăzi, 18:30
Alexandru Rațoi, polițist în cadrul IPJ Botoșani a împlinit 25 de ani. Ar fi trebuit să fie o zi plină de bucurie alături de familie și colegi, dar viața i-a pus în față o ...
RAR: „Folosirea unor componente omologate, dar montate la un atelier clandestin, nu înseamnă automat o lucrare bine realizată!” (foto)
astăzi, 17:50
Menținerea și depășirea standardelor înalte pe care RAR le aplică în activitățile de inspecție și control, prin Direcția Supraveghere Piață, presupune acțiuni organizate pe pa...
Spectacolul „Capra cu trei iezi”, parte din Programul-concurs „Povestiri din copilărie”, se joacă două zile la Teatrul „Vasilache”! (foto)
astăzi, 17:20
O nouă ediție a programului aduce în atenția publicului zece reprezentații pe tot parcursul lunii martie. Cei mici sunt invitați la Teatrul „Vasilache” să vizioneze spectaco...