Guvernul creează "Comisia de tăiat hârtii"!

Toate ministerele au primit ordin să propună măsuri de simplificare a procedurilor administrative impuse de derularea unei afaceri, din punct de vedere al taxelor și al numărului de formulare cerute, iar secretarii de stat sau secretarii generali vor fi convocați la Palatul Victoria pentru a lucra la un ghid de calcul al costurilor administrative, care ar trebui să conducă la debirocratizare.

Guvernul va înființa "Comisia de tăiat hârtii", prin care și-a propus să reducă totalul costurilor impuse oamenilor de afaceri prin taxe administrative, precum cele pentru obținerea unei autorizații. Decizia a fost luată după ce autoritățile au constatat, conform unui document obținut de Profit.ro, că aceste costuri au însumat, în 2013, aproximativ 3 miliarde de euro (2,1-2,2% din PIB-ul aferent acelui an).

"Proiectele aferente exercițiului de măsurare (pentru domeniile transport și infrastructură, agricultură, finanțe, economie, tehnologia informației, administrație publică, dezvoltare regională și turism, justiție, mediu, muncă, sănătate și educație) au identificat o povară administrativă, pentru mediul de afaceri, de aproximativ 3 miliarde euro, reprezentând circa 2,1-2,2% din PIB-ul aferent anului 2013", se arată în document, conform Profit.ro.

La sfârșitul anului trecut, în România erau active 1,17 milioane firme și persoane fizice autorizate, față de 1,13 milioane în 2014.

Membrii comisiei trebuie să găsească soluții pentru a reduce numărul de formulare administrative și pentru persoanele fizice.  Primul palier, cel în care vor fi stabilite câte și ce taxe administrative pot fi eliminate, va fi construit în consultare cu oamenii de afaceri.

"La fel, va fi o consultare la nivelul cetățenilor, de văzut unde stăm acum ca sarcină administrativă pentru cetățean pe diversele tipuri de interacțiune pe care le are, de la cartea de identitate până la orice autorizație de construire și de văzut ce putem simplifica. De asta i-am și spus «Comisia de tăiat hârtii»: de văzut punctual, pe fiecare tip de document în parte. Dacă iau, să spun, o autorizație de construit, ce pot elimina în acest moment ? Deci, din lista de hârtii care se cere acum, care este fundamentul juridic din spatele fiecărui document cerut și dacă este el realmente necesar - o primă întrebare. Dacă răspunsul este da, a doua întrebare este: nu pot eu, ca stat, să-l obțin altfel decât cerându-l de la cetățean ? Pentru că, din multe puncte de vedere, este posibil, tocmai pentru că, între timp, s-au mai creat și baze de date în format electronic, care pot fi accesate ușor, ideea fiind să văd dacă pot să cer mai puțin de la cetățeni și terminând cu lucruri foarte simple, cum ar fi să nu mai trebuiască să fug pentru o chitanță la Trezorerie într-o parte, pentru timbru fiscal în altă parte și pentru chitanță la CEC în altă parte", a arătat șeful Cancelariei premierului, Dragoș Tudorache, într-un interviu pentru Profit.ro.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Forțele de ordine au descins la Săveni în dosarul cu buletine false, 7000 de ruși, moldoveni și ucraineni au obținut documente falsificate! (Video)

astăzi, 09:53

Poliţiştii de frontieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră Române, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte ...

Un pisoi năzdrăvan, salvat de pompierii botoșăneni dintr-un copac înalt de 12 metri! (Foto)

astăzi, 09:39

În această dimineață, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani au intervenit pentru salvarea unui pui de pisică dintr-un copac, înalt de aproximativ 12 metri. Acțiunea a avut lo...

A plecat la drum cu o mașină radiată, a fost oprit în Vama Stânca!

astăzi, 09:21

În data de 29 iunie a.c., în jurul orei 12:30, în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca-ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control, la volanul unu...