Guvernul creează "Comisia de tăiat hârtii"!

Toate ministerele au primit ordin să propună măsuri de simplificare a procedurilor administrative impuse de derularea unei afaceri, din punct de vedere al taxelor și al numărului de formulare cerute, iar secretarii de stat sau secretarii generali vor fi convocați la Palatul Victoria pentru a lucra la un ghid de calcul al costurilor administrative, care ar trebui să conducă la debirocratizare.

Guvernul va înființa "Comisia de tăiat hârtii", prin care și-a propus să reducă totalul costurilor impuse oamenilor de afaceri prin taxe administrative, precum cele pentru obținerea unei autorizații. Decizia a fost luată după ce autoritățile au constatat, conform unui document obținut de Profit.ro, că aceste costuri au însumat, în 2013, aproximativ 3 miliarde de euro (2,1-2,2% din PIB-ul aferent acelui an).

"Proiectele aferente exercițiului de măsurare (pentru domeniile transport și infrastructură, agricultură, finanțe, economie, tehnologia informației, administrație publică, dezvoltare regională și turism, justiție, mediu, muncă, sănătate și educație) au identificat o povară administrativă, pentru mediul de afaceri, de aproximativ 3 miliarde euro, reprezentând circa 2,1-2,2% din PIB-ul aferent anului 2013", se arată în document, conform Profit.ro.

La sfârșitul anului trecut, în România erau active 1,17 milioane firme și persoane fizice autorizate, față de 1,13 milioane în 2014.

Membrii comisiei trebuie să găsească soluții pentru a reduce numărul de formulare administrative și pentru persoanele fizice.  Primul palier, cel în care vor fi stabilite câte și ce taxe administrative pot fi eliminate, va fi construit în consultare cu oamenii de afaceri.

"La fel, va fi o consultare la nivelul cetățenilor, de văzut unde stăm acum ca sarcină administrativă pentru cetățean pe diversele tipuri de interacțiune pe care le are, de la cartea de identitate până la orice autorizație de construire și de văzut ce putem simplifica. De asta i-am și spus «Comisia de tăiat hârtii»: de văzut punctual, pe fiecare tip de document în parte. Dacă iau, să spun, o autorizație de construit, ce pot elimina în acest moment ? Deci, din lista de hârtii care se cere acum, care este fundamentul juridic din spatele fiecărui document cerut și dacă este el realmente necesar - o primă întrebare. Dacă răspunsul este da, a doua întrebare este: nu pot eu, ca stat, să-l obțin altfel decât cerându-l de la cetățean ? Pentru că, din multe puncte de vedere, este posibil, tocmai pentru că, între timp, s-au mai creat și baze de date în format electronic, care pot fi accesate ușor, ideea fiind să văd dacă pot să cer mai puțin de la cetățeni și terminând cu lucruri foarte simple, cum ar fi să nu mai trebuiască să fug pentru o chitanță la Trezorerie într-o parte, pentru timbru fiscal în altă parte și pentru chitanță la CEC în altă parte", a arătat șeful Cancelariei premierului, Dragoș Tudorache, într-un interviu pentru Profit.ro.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Proiect al Senatului: Medicamentele care conţin substanţe stupefiante şi psihotrope, puse sub control!

Tuesday, 5 November 2024

Senatorul PSD Robert Cazanciuc a declarat, în plen, că acest proiect de act normativ va da Poliţiei şi DIICOT un instrument mai eficient în lupta împotriva drogurilor. „A...

Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naţionale de Mediu, în control privind gestionarea deșeurilor!

Tuesday, 5 November 2024

În luna octombrie 2024 Comisariatul Județean Botoșani al Gărzii Naţionale de Mediu a efectuat un număr de 86 acțiuni de inspecţie și control: 44 de inspecţiile fiind neplanificate și 4...

Percheziții în două unități medicale din Moldova, ce au descoperit polițiștii!

Tuesday, 5 November 2024

Poliția a descins la spitalul de Psihiatrie Socola din Iași într-un dosar cu certificate false de handicap. Persoane din mediul medical au favorizat internări fictive, acordarea de concedii d...