Guvernul creează "Comisia de tăiat hârtii"!

Toate ministerele au primit ordin să propună măsuri de simplificare a procedurilor administrative impuse de derularea unei afaceri, din punct de vedere al taxelor și al numărului de formulare cerute, iar secretarii de stat sau secretarii generali vor fi convocați la Palatul Victoria pentru a lucra la un ghid de calcul al costurilor administrative, care ar trebui să conducă la debirocratizare.

Guvernul va înființa "Comisia de tăiat hârtii", prin care și-a propus să reducă totalul costurilor impuse oamenilor de afaceri prin taxe administrative, precum cele pentru obținerea unei autorizații. Decizia a fost luată după ce autoritățile au constatat, conform unui document obținut de Profit.ro, că aceste costuri au însumat, în 2013, aproximativ 3 miliarde de euro (2,1-2,2% din PIB-ul aferent acelui an).

"Proiectele aferente exercițiului de măsurare (pentru domeniile transport și infrastructură, agricultură, finanțe, economie, tehnologia informației, administrație publică, dezvoltare regională și turism, justiție, mediu, muncă, sănătate și educație) au identificat o povară administrativă, pentru mediul de afaceri, de aproximativ 3 miliarde euro, reprezentând circa 2,1-2,2% din PIB-ul aferent anului 2013", se arată în document, conform Profit.ro.

La sfârșitul anului trecut, în România erau active 1,17 milioane firme și persoane fizice autorizate, față de 1,13 milioane în 2014.

Membrii comisiei trebuie să găsească soluții pentru a reduce numărul de formulare administrative și pentru persoanele fizice.  Primul palier, cel în care vor fi stabilite câte și ce taxe administrative pot fi eliminate, va fi construit în consultare cu oamenii de afaceri.

"La fel, va fi o consultare la nivelul cetățenilor, de văzut unde stăm acum ca sarcină administrativă pentru cetățean pe diversele tipuri de interacțiune pe care le are, de la cartea de identitate până la orice autorizație de construire și de văzut ce putem simplifica. De asta i-am și spus «Comisia de tăiat hârtii»: de văzut punctual, pe fiecare tip de document în parte. Dacă iau, să spun, o autorizație de construit, ce pot elimina în acest moment ? Deci, din lista de hârtii care se cere acum, care este fundamentul juridic din spatele fiecărui document cerut și dacă este el realmente necesar - o primă întrebare. Dacă răspunsul este da, a doua întrebare este: nu pot eu, ca stat, să-l obțin altfel decât cerându-l de la cetățean ? Pentru că, din multe puncte de vedere, este posibil, tocmai pentru că, între timp, s-au mai creat și baze de date în format electronic, care pot fi accesate ușor, ideea fiind să văd dacă pot să cer mai puțin de la cetățeni și terminând cu lucruri foarte simple, cum ar fi să nu mai trebuiască să fug pentru o chitanță la Trezorerie într-o parte, pentru timbru fiscal în altă parte și pentru chitanță la CEC în altă parte", a arătat șeful Cancelariei premierului, Dragoș Tudorache, într-un interviu pentru Profit.ro.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Botoșăneni sancționați pentru continuarea propagandei electorale!

Saturday, 23 November 2024

Cei peste 1.300 de polițiști, jandarmi, pompieri și polițiști de frontieră s-au asigurat că materialele necesare votării au ajuns în siguranță la secțiile de votare și au încep...

13 candidați: România își alege al cincilea președinte de după 1989!

Saturday, 23 November 2024

România își alege cel de-al cincilea președinte de după 1989, după Ion Iliescu (trei mandate), Emil Constantinescu, Traian Băsescu (două mandate) și Klaus Iohannis (două mandate). ...

Pedepsit să muncească la Muzeul din Botoșani după ce a fost condamnat pentru deținere de droguri de mare risc!

Saturday, 23 November 2024

Tribunalul Suceava l-a condamnat pe Costel Vlăduț I. la cinci luni de închisoare cu suspendare pentru săvârșirea infracțiunii de deținere de droguri de mare risc, pentru consum propr...