Greșelile de gramatică dăunează grav carierei!

Persoanele cu mai puţine greşeli gramaticale în CV reuşesc să urce mai sus în carieră şi să câştige salarii mai mari decât ceilalţi, se arată într-un studiu recent.
 
Profesioniştii cu mai puţine greşeli gramaticale în profilul de LinkedIn au ajuns pe poziţii ierarhice mai înalte decât ceilalţi şi câştigă salarii mai mari, potrivit unui studiu citat de Forbes.com.
 
Conform studiului care a analizat paginile de LinkedIn ale mai multor sute de specialiști și manageri, cei care nu au reuşit să ajungă la poziţii de director în ultimii 10 ani aveau de 2,5 ori mai multe greşeli gramaticale decât ceilalţi.
 
O altă concluzie a studiului este aceea că un număr mai mare de erori de gramatică este corelat cu un număr mai mic de promovări la job. Profesioniştii cu 6-9 avansări de-a lungul carierei au făcut cu 45% mai puţine greşeli în profilul online decât cei promovaţi de 1-4 ori.
 
Nu reiese cu claritate din raport dacă indivizii care au avansat mai rapid în carieră aveau de la bun început cunoştinţe solide de limbă sau le-au obţinut pe măsură ce au avansat în carieră şi au fost obligaţi să îşi păstreze o anumită imagine.
 
Sunt mulţi directori generali care refuză să angajeze pe oricine au probleme cu gramatica, se arată în raport. Angajatorii care caută talente de top consideră că gramatica este unul dintre semnele esenţiale ale succesului viitor al persoanei respective.
 
Angajatorii consideră că abilităţile gramaticale indică competenţe importante în spaţiul profesional:
 
- atenţia la detalii – oamenii care sunt atenţi la modul în care scriu demonstrează credibilitate, încredere şi profesionalism în ceea ce fac la job; sunt şi manageri maniaci, însă, care stau să analizeze fiecare virgulă şi care uită viziunea de ansamblu
 
- gândirea critică – dacă ştii cum să structurezi corect o frază complexă, se presupune că eşti capabil să analizezi corect şi alte probleme mai complexe 
 
- concentrare intelectuală - dacă nu poţi să te concentrezi pe câteva fraze simple dintr-un e-mail, angajatorii se pot întreba ce alte scăpări rişti să faci la job care să afecteze imaginea sau bugetul companiei.
 

 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Nova Apaserv: Informații suplimentare privind sistarea furnizării apei potabile!

Saturday, 14 June 2025

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani revine cu informații suplimentare privind sistarea furnizării apei potabile și informează consumatorii că, din cauza imposibilității de a asigura un debit sufic...

De ce pierde învățământul pe drum o parte dintre elevi. „Școala vieții”, mai tentantă decât BACALAUREATUL?

Saturday, 14 June 2025

Examenul de Bacalaureat din 2025  a reliefat încă o realitate tristă din peisajul învățământului românesc, și anume faptul că în acest an s-a înregistra...

UE introduce permisul de conducere digital și sancțiuni rutiere pentru șoferii din Europa. Ce prevede noua directivă!

Saturday, 14 June 2025

Uniunea Europeană va introduce un permis de conducere digital și un sistem comun de sancțiuni rutiere pentru șoferii din toate statele membre. Măsura face parte dintr-o nouă directivă menită s...