Greșelile de gramatică dăunează grav carierei!

Persoanele cu mai puţine greşeli gramaticale în CV reuşesc să urce mai sus în carieră şi să câştige salarii mai mari decât ceilalţi, se arată într-un studiu recent.
 
Profesioniştii cu mai puţine greşeli gramaticale în profilul de LinkedIn au ajuns pe poziţii ierarhice mai înalte decât ceilalţi şi câştigă salarii mai mari, potrivit unui studiu citat de Forbes.com.
 
Conform studiului care a analizat paginile de LinkedIn ale mai multor sute de specialiști și manageri, cei care nu au reuşit să ajungă la poziţii de director în ultimii 10 ani aveau de 2,5 ori mai multe greşeli gramaticale decât ceilalţi.
 
O altă concluzie a studiului este aceea că un număr mai mare de erori de gramatică este corelat cu un număr mai mic de promovări la job. Profesioniştii cu 6-9 avansări de-a lungul carierei au făcut cu 45% mai puţine greşeli în profilul online decât cei promovaţi de 1-4 ori.
 
Nu reiese cu claritate din raport dacă indivizii care au avansat mai rapid în carieră aveau de la bun început cunoştinţe solide de limbă sau le-au obţinut pe măsură ce au avansat în carieră şi au fost obligaţi să îşi păstreze o anumită imagine.
 
Sunt mulţi directori generali care refuză să angajeze pe oricine au probleme cu gramatica, se arată în raport. Angajatorii care caută talente de top consideră că gramatica este unul dintre semnele esenţiale ale succesului viitor al persoanei respective.
 
Angajatorii consideră că abilităţile gramaticale indică competenţe importante în spaţiul profesional:
 
- atenţia la detalii – oamenii care sunt atenţi la modul în care scriu demonstrează credibilitate, încredere şi profesionalism în ceea ce fac la job; sunt şi manageri maniaci, însă, care stau să analizeze fiecare virgulă şi care uită viziunea de ansamblu
 
- gândirea critică – dacă ştii cum să structurezi corect o frază complexă, se presupune că eşti capabil să analizezi corect şi alte probleme mai complexe 
 
- concentrare intelectuală - dacă nu poţi să te concentrezi pe câteva fraze simple dintr-un e-mail, angajatorii se pot întreba ce alte scăpări rişti să faci la job care să afecteze imaginea sau bugetul companiei.
 

 

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Au început încrierile la Concursul Regional de creație literară și plastică „Dumnezeu, Biserica și eu"

Wednesday, 22 January 2025

„Acest concurs este o parte din sufletul meu! Vă invit pe toți să vă alăturați sufletului meu! Să adunăm copiii în numele credinței, să-i învățăm să se roage, să re...

Lansare de carte: Constantin Iftime, „Eseul carnivor”, la Galeriile de Artă din Botoșani!

Wednesday, 22 January 2025

Poet, prozator și publicist, Constantin Iftime prezintă în noua sa carte, apărută în 2025 la Editura Gri din București, o serie de 45 de eseuri care se deschid ca un evantai de lumin...

Sfârșit de săptămână cu două spectacole la Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoșani! (foto)

Wednesday, 22 January 2025

Sâmbătă, 25 ianuarie de la ora 19:00, la Teatrul „Mihai Eminescu” din str. Teatrului nr. 5, va avea loc spectacolul „Ivan Turbincă” după Ion Creangă, în regia ...