Gândeşte-te de două ori înainte de a spune "DA" propunerilor băncii

V-aţi trezit vreodată cu cardul gol fără să ştiţi motivul? Nu daţi vina pe memorie, este posibil să vă fi abonat, din greşeală, la serviciul direct debit al băncii.

Ca în orice relaţie care devine serioasă, e bine să te gândeşti de cel puţin două ori înainte de a spune da băncii. Mai ales de când, în lipsa unei activităţi măcar modeste de creditare, băncile încearcă tot felul de inovaţii şi parteneriate pentru a-şi majora veniturile. Vânzarea de asigurări prin telefon este un exemplu, iar serviciile oferite clienţilor, cum ar fi plata facturilor la utilităţi direct din contul personal, constituie o ofertă frecventă, pe care o primeşti în agenţiile bancare.

Aceste servicii au avantajele lor evidente, însă doar atunci când sunt accesate în mod voluntar şi numai în condiţiile în care  clientul cunoaşte, până în amănunt, termenii şi condiţiile contractului.

În caz contrar,efectul activării acestor servicii nu poate fi decât absolut nedorit. De exemplu, senzaţia pe care o resimţi când banii se evaporă de-a dreptul din contul tău, fără să ai măcar cea mai vagă idee ce s-a întâmplat, nu este deloc plăcută. Te gândeşti la fraude informatice (mai ales că sunt la modă), la cunoştinţele care poate ţi-au aflat codul PIN şi încerci să reconstitui în minte traseul din ultima lună. Te gândeşti la orice, mai puţin la faptul că beneficiezi de serviciul direct-debit, care permite băncii să transfere sume de bani către furnizorii de utilităţi la care eşti abonat.

Fenomene ciudate. Un caz absolut real

Situaţia expusă mai sus nu este imaginară. Toate acestea s-au întâmplat, recent, unui client al unei bănci de top din România. Pe scurt, povestea este în felul următor. În luna iunie a acestui an, prezent fiind într-una dintre agenţiile  băncii respective pentru a achita o factură la utilităţi, clientul a fost "vânat" de una dintre angajate. I s-au prezentat condiţiile în care ar putea accesa, gratuit, serviciul direct debit şi, în final, a fost întrebat dacă ar fi interesat. Clientul a răspuns afirmativ, iar angajata a stabilit o întâlnire la o dată ulterioară pentru a încheia contractul. Clientul avea să afle, după patru luni în care banca nu a făcut nici măcar o singură plată către respectivul furnizor de utilităţi, că are activat serviciul de plată.

"Revelaţia" a venit atunci când, în urmă cu doar câteva săptămâni, a cerut un extras de cont. Documentul arăta că banca  făcuse, în septembrie, o plată substanţială către furnizorul de utilităţi. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda faptului că respectivul client achitase în prealabil factura de utilităţi. Niciun angajat din agenţiile băncii nu a fost în stare să explice cum s-a putut încheia un contract cu un simplu acord verbal, de ce nu s-a făcut nici măcar o plată timp de patru luni şi de ce banca a mai permis firmei să tragă banii, în condiţiile în care datoria fusese deja achitată pe alte căi. O explicaţie serioasă nu am obţinut, deocamdată, nici noi de la departamentul de comunicare al băncii austriece.


Material complet pe capital.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Atenție în trafic! COD GALBEN de ceață pentru o parte din județul Botoșani!

astăzi, 08:54

Meteorologii au emis un Cod galben de ceață pentru o parte din județul Botoșani, valabil până la ora 11:00. Din această cauză, pe drumurile din Dorohoi, Hudești, Coțușca, Suharău, ...

Lorena Andrișan-Dupu, mesaj după câștigarea postului de manager al Școlii Populare de Arte!

astăzi, 08:52

”Privesc cu multă emoție spre acest nou capitol al vieții mele”, sunt cuvintele transmise de noul manager al Școlii Populare de Arte ”George Enescu” din Botoșani. Cunos...

Programul Rabla ar putea fi anulat în 2026 din lipsă de bani. Nici Casa Verde nu va mai fi reluat!

astăzi, 08:15

Ministrul Mediului, Diana Buzoianu, a anunțat că Programul Rabla ar putea să nu fie reluat în 2026, din cauza lipsei unui buget național alocat. Deși s-a analizat posibilitatea finanțării...