Gândeşte-te de două ori înainte de a spune "DA" propunerilor băncii
Stiri Botosani Thursday, 27 September 2012 ActualitateCa în orice relaţie care devine serioasă, e bine să te gândeşti de cel puţin două ori înainte de a spune da băncii. Mai ales de când, în lipsa unei activităţi măcar modeste de creditare, băncile încearcă tot felul de inovaţii şi parteneriate pentru a-şi majora veniturile. Vânzarea de asigurări prin telefon este un exemplu, iar serviciile oferite clienţilor, cum ar fi plata facturilor la utilităţi direct din contul personal, constituie o ofertă frecventă, pe care o primeşti în agenţiile bancare.
Aceste servicii au avantajele lor evidente, însă doar atunci când sunt accesate în mod voluntar şi numai în condiţiile în care clientul cunoaşte, până în amănunt, termenii şi condiţiile contractului.
În caz contrar,efectul activării acestor servicii nu poate fi decât absolut nedorit. De exemplu, senzaţia pe care o resimţi când banii se evaporă de-a dreptul din contul tău, fără să ai măcar cea mai vagă idee ce s-a întâmplat, nu este deloc plăcută. Te gândeşti la fraude informatice (mai ales că sunt la modă), la cunoştinţele care poate ţi-au aflat codul PIN şi încerci să reconstitui în minte traseul din ultima lună. Te gândeşti la orice, mai puţin la faptul că beneficiezi de serviciul direct-debit, care permite băncii să transfere sume de bani către furnizorii de utilităţi la care eşti abonat.
Fenomene ciudate. Un caz absolut real
Situaţia expusă mai sus nu este imaginară. Toate acestea s-au întâmplat, recent, unui client al unei bănci de top din România. Pe scurt, povestea este în felul următor. În luna iunie a acestui an, prezent fiind într-una dintre agenţiile băncii respective pentru a achita o factură la utilităţi, clientul a fost "vânat" de una dintre angajate. I s-au prezentat condiţiile în care ar putea accesa, gratuit, serviciul direct debit şi, în final, a fost întrebat dacă ar fi interesat. Clientul a răspuns afirmativ, iar angajata a stabilit o întâlnire la o dată ulterioară pentru a încheia contractul. Clientul avea să afle, după patru luni în care banca nu a făcut nici măcar o singură plată către respectivul furnizor de utilităţi, că are activat serviciul de plată.
"Revelaţia" a venit atunci când, în urmă cu doar câteva săptămâni, a cerut un extras de cont. Documentul arăta că banca făcuse, în septembrie, o plată substanţială către furnizorul de utilităţi. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda faptului că respectivul client achitase în prealabil factura de utilităţi. Niciun angajat din agenţiile băncii nu a fost în stare să explice cum s-a putut încheia un contract cu un simplu acord verbal, de ce nu s-a făcut nici măcar o plată timp de patru luni şi de ce banca a mai permis firmei să tragă banii, în condiţiile în care datoria fusese deja achitată pe alte căi. O explicaţie serioasă nu am obţinut, deocamdată, nici noi de la departamentul de comunicare al băncii austriece.
Material complet pe capital.ro
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
LOC DE DAT CU…EPIGRAMA (378)
O PANORAMARE A EPIGRAMEI CONTEMPORANE A intrat, recent, într-un circuit de nișă, un volum generos (460 de pagini). El conține o parte din creațiile unor spirite neliniștite, a unor lupi ...
Elevii unei școli din Dorohoi au „plantat speranță în pământ și culoare pe hârtie”! (Video)
Elevii Școlii Profesionale Speciale „Ion Pillat” Dorohoi au participat la un amplu proiect educativ și creativ intitulat „Plantăm speranță în pământ și culoare pe ...
Calendar Ortodox: Astăzi îl cinstim pe Sf. Mare Mc. Dimitrie, Izvorâtorul de Mir
Părinţii săi l-au botezat pe ascuns de frica prigoanelor şi îl învăţau tainele sfintei credinţe creştine. Şi aşa, Dimitrie a cunoscut adevărul din cuvintele părinţilor săi, d...

Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2025 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 1.68 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici