După 50 de ani, noi lucrări de modernizare la DN 29D, Botoșani – Ștefănești

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a anunțat că a emis astăzi, 29 martie, ordinul de începere a lucrărilor pentru obiectivul Proiectare și Execuție „Modernizare DN 29D, Botoșani – Ștefănești, km 2+800 - km 18+500 și km 21+800 - km 48+146”.

Ordinul a fost semnat de ing. dr. ec. Dănuț Pilă, din partea CNAIR - DRDP Iași, în calitate de beneficiar, în prezența reprezentantului Asocierii AUTOTEHNOROM S.R.L. (lider) - S.C. OPR ASFALT S.R.L. - OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A. - S.C. EVALCONS TECH S.R.L., în calitate de executant al lucrării.

“Contractul, în valoare de 208.444.894,73 lei fără TVA, a fost semnat la jumătatea anului trecut și are o durată de 30 de luni, din care șase luni perioada de proiectare și 24 de luni execuția. Perioada de garanție a lucrărilor oferită de antreprenor este de 84 de luni”, a explicat într-un comunicat oficial DRDP Iași.

Drumul național DN 29D are o lungime totală de 42,7 km și începe în municipiul Botoșani, la intersecția cu DN 29, traversând localitățile Stăuceni, Victoria, Drislea, Trușești, Guranda și Cucuteni, până la km 48, în orașul Ștefănești.

„Ultima oară, drumul a fost modernizat în perioada 1969 - 1970. În timp, s-a constatat apariția de tasări și alunecări de teren, de natură să afecteze confortul și siguranța în trafic. Cauzele acestor alunecări țin de dinamica pământului și a apelor freatice din zonă. Actualele lucrări de modernizare au în vedere stabilizarea elementelor drumului, înlăturarea pericolelor de alunecare, reducerea duratei de transport, creșterea confortului și siguranței în trafic și dezvoltarea zonelor deservite de DN 29D”, a declarat ing. dr. ec. Dănuț Pilă, directorul regional al DRDP Iași.

Iată și ce prevede investiția, conform aceleiași surse. Proiectul prevede modernizarea a 42,739 km la profil de drum național, cu platforma drumului de 9,00 m, din care:

- parte carosabilă - 7,00 (2x3,50) m;

- acostamente - 2 x 1,00 m, din care benzi de încadrare - 2 x 0,50 m.

Totodată, sunt prevăzute:

- 2 viaducte noi;

- 5 poduri noi;

- 3 poduri reabilitate;

- 27 podețe, din care 20 noi și 7 reabilitate;

- amenajarea a 18 intersecții la nivel.

 

Spune-ne opinia ta