De ce nu si la Botosani? Orasul din Romania fara bilete de autobuz - cum merge transportul gratuit

De ce nu si la Botosani? Orasul din Romania fara bilete de autobuz - cum merge transportul gratuit
La 1 iulie, Lugojul, oras cu 46.000 de mii de locuitori din judetul Timis, a devenit prima localitate din Romania care a abolit biletul de autobuz.

La mai bine de o luna de la demarare, primarul din localitate, Francisc Boldea, sustine ca rezultatele sunt incurajatoare, in conditiile in care aproape zece mii de lugojeni au beneficiat pana in prezent de transport public gratuit.

Intr-un interviu acordat Ziare.com, Francisc Boldea afirma ca si alte municipalitati analizeaza in prezent oportunitatea introducerii unei astfel de masuri.  

Care sunt rezultate la mai mult de o luna de la demararea transportului in comun gratuit? Poate fi sustinuta masura pe teremen lung?

Imediat dupa 1 iulie, data la care am demarat transportul in comun gratuit in municipiul Lugoj, am considerat foarte important sa facem periodic analize privind eficienta acestui sistem. In prima luna au beneficiat de transport gratuit aproape zece mii de cetateni din oras.

Aceasta situatie este de natura sa ne incurajeze in demersul nostru. Sigur vom continua cu transportul gratuit in oras, mai ales ca din luna septembrie, odata cu deschiderea anului scolar, va creste si mai mult numarul celor ce vor apela la sistemul de transport in comun.

In timp, cetatenii vor observa ca tratam cu seriozitate maxima aceasta problema, ca orarele si traseele sunt respectate. Vom atrage astfel tot mai multe persoane catre transportul in comun. Avem periodic sedinte de analiza impreuna cu conducerea Meridian 22 SA, societate avand actionar unic Consiliul Local al Municipiului Lugoj si care administreaza mijloacele de transport si personalul implicat.

In urma analizei datelor pe care le adunam in fiecare zi si le centralizam, avem in vedere optimizarea traseelor si a frecventei deplasarii mijloacelor de transport. De asemenea, intentionam chiar achizitionarea de noi autobuze si amplasarea de noi statii in afara de cele zece deja montate.

Cum a fost posibil proiectul in ceea ce priveste costurile? Se pot transpune acestea sub alta forma?

In municipiul Lugoj transportul in comun a fost subventionat si inainte de 1 iulie in proportie de 75%. Acum, odata cu subventionarea integrala, alocam lunar 45.000 lei de la buget, suma care consideram ca nu este mare in raport cu beneficiile pe care sistemul le aduce cetatenilor municipiului.

Transportul in comun gratuit in oras nu presupune niciun fel de majorari de taxe sau impozite.

Exista riscuri privind alterarea calitatii transportului in comun?

Nu exista niciun fel de riscuri privind o eventuala alterare a calitatii transportului in comun. Dimpotriva, vom face eforturi sa crestem in mod constant calitatea serviciilor pentru cetateni prin buna intretinere si innoire a parcului de mijloace de transport, prin amplasarea de noi statii si amenajarea si modernizarea celor existente, prin respectarea orarului si continua optimizare a traseelor.

Stiti daca mai sunt primarii care analizeaza un astfel de proiect? Considerati ca modelul ar putea fi adoptat la scara mai larga in viitor?

Da, am fost contactati deja de catre reprezentanti ai unor municipalitati care vor sa introduca la randul lor transport in comun gratuit. Cu siguranta sistemul poate fi introdus pe scara mai larga, bineinteles doar in urma unor analize temeinice care sa ia in considerare specificul fiecarei localitati.

Transportul este gratuit in mai multe orase europene, initiativele fiind nascute aici din conceptii care pornesc de la socialism pana la ecologism. Care este viziunea dumneavoastra?

Viziunea noastra este una social-democrata. Consideram ca initiativa pe care am luat-o vine intr-un moment foarte potrivit, avand in vedere situtia actuala generata de criza economica prelungita, de greutatile pe care le intampina o mare parte din cetatenii orasului.

Pe de alta parte, ne gandim si la beneficiile pe care dezvoltarea transportului in comun in detrimentul celui cu autoturismele personale le aduce pe termen lung pentru mediu prin reducerea poluarii.
 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Sărbătoare într-o parohie din municipiul Botoșani, zeci de credincioși asistă la slujbă! (Foto, Video)

astăzi, 10:15
34

"Izvorul Tămăduirii" este o sărbătoare închinată Maicii Domnului. Având în vedere că ea este nedespărțită de Fiul ei, ea este și o zi de prăznuire a lui Hristos....

Profesor judecat pentru relații sexuale cu o elevă, băgat după gratii în Penitenciarul Botoșani!

astăzi, 10:03
89

Sentința finală a fost dată joi, 9 mari 2024, de Curtea de Apel Suceava, unde a fost nevoie de un complet de divergență pentru că primii doi judecători ai avut opinii separate. Unul a menținut...

PSD Botoșani are echipe de candidați la toate primăriile și consiile locale cu cea mai mare experiență și cea mai bună expertiză în administrație publică

astăzi, 09:41
84

Organizația PSD Botoșani a anunțat că este singura formațiune politică din județ care a depus liste complete de candidați pentru primari și consilieri locali la toate primăriile. &b...