Critici dure la adresa Eltrans: "Tramvaiele arată deplorabil, mizerabil, inuman! Cade tencuiala de pe blocuri!"

Un consilier local a răbufnit, marţi, în timpul şedinţei Adunării Generale a Acţionarilor de la Eltrans! Acesta a pus la zid conducerea societăţii de transport public local, pe lângă criticile aduse managementului, Paul Onişa arătându-se de-a dreptul stupefiat şi de condiţiile în care sunt nevoiţi să circule botoşănenii.

Consilierul a spus că tramvaiele sunt mizerabile, conduita celor care lucrează în aceste mijloace de transport nu este adecvată, iar peticelile care se fac la calea de rulare a tramvaiului pun în perciol traficul rutier, dar afectează şi clădirile.

“Activitatea de la Eltrans este criticată în mare măsură atât de Consiliul Local, cât şi de populaţie. Este jenant să vedem tramvaie care nu se spală, care sunt ruginite, cu roţile pline de glod, o cale de rulare care de la un capăt la altul încalcă regulile de fizică şi de mecanică, produc zgmomote şi cutremure în tot municipiul Botoşani, în fiecare zi, a început să cadă tencuiala de la blocuri pe Primăverii. Managementul Eltrans îndreptat spre performanţă, spre rezultat, lasă foarte mult de dorit şi sunt critici peste tot prin oraş cu privire la mizeria de nedescris, atitudinea şi echipamentul celor care conduc tramvaiul, totul este mizerabil, ce este în exteriorul tramvaiului este şi în interiorul acestuia. Asigurăm un transport public local inuman. Situaţia la Eltrans este groaznică. Este o imagine deplorabilă în materie de transport public local în oraşul Botoşani. Faptul că aţi sudat de la un capăt la altul şina de tramvai aţi creat un pericol iminent în materie de transport în fiecare secundă. Este incredibil pentru mine să văd o astfel de atitudine în materie de administrare şi management la Eltrans. Tramvaiele arată deplorabil, mizerabil, inuman", a spus Paul Onişa.

Aprecierile sale au fost susţinute şi de consilierul local Ovidiu Luca, cel care a sesizat o lipsă de dialog dar şi de corelare, în ceea ce priveşte activitatea Eltrans, între conducerea societăţii şi Executivul Primăriei.

“Se confirmă cele spuse de domnul Onişa prin faptul că astăzi la ora 11.45 era blocat un tramvai în zona Stadionului, probabil toată linia e cu probleme. Lipseşte o comunicare între conducerea Eltrans şi Executivul Primăriei. Una vorbeşte domnul primar, alta face Eltrans (...) S-ar putea cu aceste tramvaie să ajungem vrând-nevrând în postura teroriştilor, adică să avem victime printre botoşăneni din cauza calităţii şi a siguranţei transportului local", a afirmat Ovidiu Luca.

Consilierul local Eugen Ţurcanu i se pare incorect ca vina pentru infrastructura tramvaielor să fie aruncată doar în cârca celor din conducere.

“O parte dintre observaţiile colegilor mei sunt oarecum pertinente. Într-adevăr, colegul Ovidiu Luca a punctat că nu există o strategie pe termen mediu şi lung privind modernizarea, dar a imputa unuia sau altuia din conducerea acestei societăţi că sunt şinele strâmbe şi cu vibraţii este deja prea mult. Într-adevăr igiena este o chestie care lasă de dorit, e altă discuţie, dar să le aruncăm lor în spate că deraiaza tramvaiele este cale lungă. Ştiu că soluţia a fost doar pentru a încerca să găsească o variantă pentru a prelungi durata de viaţă a acestor căi de rulare care necesită o investiţie serioasă. Avem nevoie într-adevăr de un management la Primărie care să vadă aceste lucruri pe următorii patru-cinci ani pentru că este clar că anul acesta sau la anul nu se vor face investiţii majore în calea de rulare", a spus Eugen Ţurcanu.

“Eu ştiu că în fiecare zi înainte de cursă de spală tramvaiele şi în interior şi în exterior. Dacă sunt murdare, asta înseamnă că sunt murdare pentru că străzile sunt murdare şi cineva nu le întreţine bine şi de aia se murdăresc", a  apreciat şi consilierul Cătălin Alexa.

Vicepreşedintele Adunării Generale a Acţionarilor de la societatea Eltrans, Carmen Achiţei, a precizat că soluţia pentru realizarea unor investiţii de amploare o reprezintă fondurile europene. Pe exerciţiul financiar anterior nu s-a putut aplica întrucât nu au fost fonduri pentru investiţii în transportul urban, însă pe noul exerciţiu financiar există un astfel de capitol care va permite finanţarea de proiecte care privesc transportul public local.

 

Spune-ne opinia ta