Cheltuielile cu carburanti, deductibile partial din 2012. Ce procent poti deduce?

Incepand din 2012, firmele vor putea deduce din nou sumele cheltuite pe carburant la masinile folosite in transportul de persoane, cu maximum noua locuri, insa numai partial, potrivit unor noi modificari la Codul fiscal, aprobate recent de Guvern. Va spunem astazi toate detaliile. 
 
La numai trei luni  de la modificarea Codului fiscal, Executivul a aprobat in sedinta de miercuri noi modificari ale acestui act normativ. Astfel, Guvernul a decis ca cheltuielile privind combustibilul, in cazul vehiculelor destinate transportului rutier de persoane, care nu sunt  utilizate exclusiv in scopul activitatii de productie, vor avea o deductibilitate limitata la calculul impozitului pe venit si impozitului pe profit. Aceste cheltuieli se vor deduce limitat in proportie de 50% din valoarea acestora, diferenta ramanand nedeductibila.

"De asemenea, se acorda deductibilitati in proportie de 50% a TVA-ului la achizitia acestor vehicule si a combustibilului necesar functionarii lor, fata de situatia actuala cand aceste cheltuieli sunt nedeductibile in totalitate", se precizeaza intr-un comunicat  de presa al Executivului.

"Impactul financiar al aplicarii acestor masuri este de 282 de milioane de lei. Putem considera ca acesti bani raman in contul firmelor", a afirmat ministrul Finantelor, Gheorghe Ialomitianu, la finalul sedintei de Guvern in care s-au aprobat aceste masuri.

Proiectul de modificare a Codului Fiscal vine la aproximativ trei luni de la ultimele modificari aduse acestui actul normativ. Mai exact, Codul Fiscal a fost modificat la inceputul lunii septembrie prin OG 30/2011.

Ordonanta a adus noutati in materie de TVA si impozitare, dar a introdus si posibilitatea ca anumiti contribuabili sa depuna numai trimestrial declaratia fiscala unica.

Odata cu OG 30/2011, Guvernul a modificat si termenul limita pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit incepand cu 2012.

Totodata, a fost modificat si termenul de declarare pentru anumite venituri, dar a fost stabilit si un nou termen-limita pentru depunerea declaratiei 390 VIES.

Prevederile OG 30/2011 aduc noutati si in privinta fiselor fiscale, care din 2012 nu vor mai exista.

De asemenea, prin acest act normativ, au fost stabilite impozite mai mari pentru cladirile care nu au fost reevaluate, insa, in acelasi timp, au fost introduse si reduceri de impozite sau chiar scutiri pentru anumite cladiri.
 

avocatnet.ro

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Pelerini la Iași - Mărturia unei tinere din Botoșani: ”Am rămas uimiți de câți oameni sunt aici!” / ”Când ajungi în fața raclei, uiți de oboseală!”

astăzi, 07:49

Pelerinajul de la Iași a început oficial joi, 8 octombrie 2026. Încă din prima zi, mii de credincioși au ajuns la Catedrala Mitropolitană pentru a se închina la moaștele Sfintei...

Arhitecţii din Suceava și Botoșani marchează astăzi 25 de ani de la înfiinţarea organizaţiei profesionale!

astăzi, 07:35

Filiala Teritorială Nord-Est a Ordinului Arhitecţilor din România organizează vineri, 9 octombrie, la Suceava, evenimentul „OAR25+ | Convergenţe. Profesie, societate şi viitor comun&r...

Student sunt numai eu!

astăzi, 07:15

Un politist opreste un student pe strada pentru a-i verifica actele: - Asa, vad ca nu lucram... - Asa este. - Inseamna ca trandavim pe banii statului... - Exact, trandavim. - Se pare ca suntem st...