Ce maşini sunt implicate cel mai des în accidente rutiere

Lipsa de experienţă a ÅŸoferilor ÅŸi automobilele puternice reprezintă de cele mai multe ori "reÅ£eta perfectă" a accidentelor rutiere grave. AÅŸa se face că mărcile premium sau sport, cunoscute pentru motoarele puternice, se regăsesc în topul automobilelor implicate în incidente rutiere grave.

Unul din 192 de automobile Mercedes-Benz ÅŸi unul din 300 de automobile BMW au fost implicate în accidente rutiere grave în primele nouă luni ale anului trecut, arată datele DirecÅ£iei Rutiere din cadrul Inspectoratului General al PoliÅ£iei Române. Conform acestor date, autoturismele Mercedes-Benz ÅŸi BMW au fost implicate anul trecut în 11,5% din accidentele grave de circulaÅ£ie, deÅŸi reprezintă doar 4,4% din întregul parc auto din România.

Printre cele mai cunoscute accidente rutiere cu un Mercedes-Benz este cel în care a fost implicată vedeta TV Åžerban Huidu, care conducea un SUV ML atunci când s-a ciocnit de un autoturism Dacia Logan. În urma accidentului cei trei pasageri din Logan au decedat, în timp ce ocupanÅ£ii SUV-ului au scăpat fără răni grave. La câteva zile de la acest incident, pe Calea Floreasca din Capitală, un ÅŸofer în vârstă de 20 de ani aflat la volanul unui SUV BMW X5 a omorât două persoane lovind trei maÅŸini.
 
Principala cauză a acestor statistici este, potrivit dealerilor de pe piaÅ£a locală, faptul că, în România, automobilele de lux sau sport sunt achiziÅ£ionate de foarte multe ori de către sau pentru ÅŸoferi tineri, lipsiÅ£i de experienţă, în timp ce în Vest acestea sunt de obicei deÅ£inute de persoane de peste 40 de ani, cu experienţă în ÅŸofat.
 
"Nu cred că poate cineva să conteste siguranÅ£a modelelor noastre. Spre exemplu, BMW Seria 5 este până acum singurul automobil din istorie care a obÅ£inut un punctaj de 100% pentru siguranÅ£a activă la testele EuroNCAP, iar sistemele se regăsesc acum ÅŸi pe noile Seria 1 ÅŸi Seria 3", a declarat Marco Schulz, directorul general al BMW Group România. Schulz a subliniat că "educaÅ£ia rutieră este o preocupare tot mai importantă pentru BMW în România. Anual sunt realizate sesiuni de teste demonstrative unde a fost introdus un modul de bază despre condusul defensiv. La nivel internaÅ£ional avem mai multe exemple de acÅ£iuni BMW Group în această direcÅ£ie ÅŸi acum analizăm în ce măsură pot fi preluate ÅŸi aici".
 
Oficialii Mercedes-Benz subliniază că un constructor auto se ocupă în primul rând de asigurarea unui grad cât mai ridicat de siguranţă a pasagerilor ÅŸi contribuie pe cât posibil la educarea clienÅ£ilor, dar nu poate influenÅ£a direct comportamentul ÅŸoferului. "Autovehiculele Mercedes-Benz sunt recunoscute pentru maximul de confort ÅŸi siguranţă oferit ÅŸoferilor ÅŸi pasagerilor, aceste caracteristici fiind intens exploatate, în special pe distanÅ£e lungi. În acest sens, numărul de kilometri parcurÅŸi ÅŸi distanÅ£ele pe care sunt exploatate sunt factori importanÅ£i pentru relevanÅ£a acestei statistici. Mai mult, accidentele depind de o serie de circumstanÅ£e concrete în care acestea s-au produs", a spus Gabriel Crăciun, director de comunicare în cadrul Mercedes-Benz România.
 
În ceea ce priveÅŸte reducerea numărului de accidente, Mercedes-Benz, atât la nivel mondial, cât ÅŸi în România, încurajează responsabilitatea ÅŸoferilor în trafic printr-o serie de acÅ£iuni menite să crească gradul de siguranţă la volan. Spre exemplu, pe plan local, în fiecare toamnă, timp de o lună, Mercedes-Benz România desfăşoară în colaborare cu Parteneriatul Român de Siguranţă Rutieră GRSP România ÅŸi FundaÅ£ia pentru SMURD un program gratuit de verificare ÅŸi reglare a luminilor exterioare prin intermediul centrelor autorizate.

"Nu contează marca automobilului, ci puterea acestuia ÅŸi vârsta, implicit experienÅ£a ÅŸoferului. Spre exemplu, dacă un puÅŸti de 19 ani conduce o maÅŸină puternică, nu se mai pune problema de risc, este aproape o certitudine că va avea loc un accident", a spus Liviu Stoicescu, preÅŸedintele Biroului Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR). El a subliniat că riscul unui accident este la fel de mare ÅŸi în cazul unor automobile mai ieftine, dar modificate (tunate) pentru a dezvolta o putere mai mare. Mai mult, în cazul maÅŸinilor de clasă mică, riscul unui accident grav este mai mare decât în cel al unui SUV din motiv că un automobil mare poate absorbi mai uÅŸor forÅ£a impactului.

Autor: BusinessMagazin

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

S-a cinstit bine și a dat nas în nas cu polițiștii, săvineanul s-a ales cu probleme!

astăzi, 12:50

La data de 16 iunie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Săveni au oprit pentru control, pe str. Ștefan cel Mare, din orașul Săveni, un motociclu electric, condus de către un bărbat...

Scandal de pomină în fața unui bar dintr-o comună botoșăneană, autorul a fost reținut!

astăzi, 12:25

În cursul zilei de luni, poliÈ›iÈ™tii din cadrul SecÈ›iei de PoliÈ›ie Rurală nr. 9 VlăsineÈ™ti au emis ordonanță de reÈ›inere, pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat, de 43 ani, din comuna...

Tânăr reținut de polițiștii botoșăneni după ce a vrut să violeze o femeie și a tâlhărit-o!

astăzi, 12:00

La data de 16 iunie 2025, poliÈ›iÈ™tii din cadrul PoliÈ›iei Municipiului BotoÈ™ani- Biroul de InvestigaÈ›ii Criminale au emis ordonanță de reÈ›inere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de...