Decizia Ministerului Educatiei ca, din anul şcolar 2013-2014, în media finală pentru admiterea în învăţământul liceal, proporţia mediei celor patru ani de gimnaziu să fie de doar 25%, redusă aşadar, comparativ cu cea existentă până acum, de 50%, vine în urma analizei datelor înregistrate la finalul clasei a VIII-a.
Acestea au relevat diferenţe notabile între mediile, mai mari, obţinute de elevi în şcoală, pe parcursul gimnaziului, şi mediile, mai mici, obţinute de aceştia la Evaluarea Naţională. Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) relevă diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora.
Ruptura între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe: Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş, Alba, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani şi Ialomiţa.
În alte 6 județe (Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin, Olt) diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte.
O situaţie considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial şi cele la Evaluarea Naţională, se înregistrează în judeţe precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galaţi şi Neamţ (reprezentând 21,42% din totalul unităţilor de învăţământ, la nivel de ţară). Numai Bucureştiul şi județul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă şi Evaluarea Națională, dar reprezintă doar 4,76% din totalul judeţelor.
O situaţie îngrijorătoare o reprezintă şi faptul că 35.000 de elevi, din totalul celor care au participat la Evaluarea Naţională, nu au reuşit să obţină minim 5.
O parte a elevilor se încadrează în sfera analfabetismului funcţional.
De asemenea, abandonul şcolar este un fenomen întâlnit mai ales la trecerea de la învăţământul gimnazial la cel liceal şi este direct proporţional cu eşecul şcolar înregistrat în urma Evaluării Naţionale.
Toate unităţile de învățământ unde diferenţele de notare sunt mari sau unde numărul de elevi cu medii de promovare a fost scăzut vor fi monitorizate în mod constant.
Inspectoratele şcolare vor realiza analize, punctuale, iar conducerile şcolilor vizate vor fi evaluate în funcţie de măsurile pe care le vor adopta pentru îmbunătăţirea procesului de predare - învăţare.
Botosaniul, printre judetele cu diferente mari intre mediile din gimnaziu si rezultatele de la evaluarea nationala!
Stiri Botosani Sunday, 8 September 2013 ActualitateSpune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Cel mai frumos motănel din Europa în 2025 este din România! (Foto)
astăzi, 10:52
Este vorba despre NEXUS OF WINTER FOXES, un superb exemplar British Shorthair argintiu, cu ochi albaștri, în vârstă de 8 luni. Crescătorii acestuia, Oana Pintilii și Alexandru Paraschiv...
Doi români au încercat să dea șpagă carabinierilor italieni!
astăzi, 10:29
Doi cetățeni români, în vârstă de 46 și 24 de ani, au fost arestați în zona industrială din Massa Lombarda, o localitate situată în provincia Ravenna din Italia, d...
Gafa lui Dan Negru, înainte de a veni (din nou) la Botoșani: ”Salutare, capitală culturală a României!”
astăzi, 09:54
Înainte de a ajunge în ”județul geniilor”, Dan Negru a făcut o postare pe rețelele de socializare, prin intermediul căreia și-a manifestat admirația față de Botoșani, ...