În contextul evoluției rapide a tehnologiei și având în vedere avantajele și oportunitățile pe care le oferă acest domeniu, digitalizarea, modernizarea și eficientizarea serviciilor oferite cetățenilor români reprezintă preocupări permanente ale lucrătorilor din sistemul de pașapoarte.
”Începând cu 18 decembrie, cetățenii români care au solicitat eliberarea unui pașaport simplu electronic și la depunerea cererii de pașaport au furnizat un număr de telefon mobil înregistrat la unul dintre operatorii de telefonie mobilă din România, vor primi în momentul în care documentul de călătorie ajunge la ghișeu, un SMS cu următorul conținut: ,,Bună ziua! Pașaportul este la ghișeu, vă puteți prezenta pentru ridicare! Daca nu sunteți destinatarul vizat, vă rugăm să ignorati acest mesaj!” transmit reprezentanții Direcției Generale de Pașapoarte.
Mesajul va fi primit doar de cei care au optat pentru serviciul de notificare prin SMS, solicitanții care nu doresc acest lucru au în continuare la dispoziție serviciul de verificare online a stadiului cererii de pașaport simplu electronic - STATUS PAȘAPORT, disponibil la adresa https://hub.mai.gov.ro/epasapoarte. se arată în comunicatul DGPașapoarte.
”Furnizarea acestui serviciu ne aduce MAI aproape de cetățeni, oferindu-le acestora, în timp real, informații cu privire la disponibilitatea ridicării pașaportului din ghișeu, având învedere faptul că, în prezent, termenul pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice de la ghișeele serviciilor publice comunitare de pașaporte este mai mic decât termenul asumat (5 zile lucrătoare).
Prin implementarea acestui proiect, ne dorim să furnizăm servicii publice de cea mai înaltă calitate, cu o îmbunătățire continuă a timpului de răspuns, la cererile solicitanților de pașapoarte electronice.” transmit reprezentanții Direcției Generale de Pașapoarte- București