Viteza maximă cu care pot circula șoferii în localități ar putea crește

Măsura ar facilita traversarea localităților situate de-a lungul drumurilor naționale și europene și vizează creșterea vitezei medii de deplasare pe drumurile din România și reducerea duratei călătoriilor rutiere.

 

Viteza maximă cu care pot circula șoferii în localități ar putea crește
Autovehiculele, indiferent de categoria din care fac parte, ar putea să circule legal prin localități cu viteze de până la 60 de km/h, potrivit unui proiect de lege înregistrat recent la Senat pentru dezbatere.
 
Potrivit Avocatnet.ro, propunerea legislativă pentru modificarea art. 49 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, înregistrată recent la Senat pentru dezbatere, prevede modificarea vitezei maxime de circulație pe drumurile din interiorul localităților. Pentru a se putea aplica, proiectul de act normativ are nevoie de votul Parlamentului, de promulgare prin decret prezidențial și de publicare în Monitorul Oficial.
 
Potrivit acestui proiect de act normativ, viteza maximă de circulație a autovehiculelor în localitate ar putea crește. Excepție de la acestă măsură vor face orașele și municipiile, acolo unde limitele de viteză se pot stabili numai cu avizul poliției rutiere. Concret, viteza cu care s-ar putea circula pe drumurile naționale și europene din localități ar crește de la 50 la 60 de km/h și ar permite traversarea mai rapidă a acestor localități. Astfel, autovehiculele, indiferent de categoria lor, ar putea circula în localitate cu maximum 60 de km/h, dar doar dacă pe sectorul de drum pe care circulă nu a fost stabilită o altă limită de viteză.
 
Scopul reglementării este acela de a fluidiza traficul și de a scurta perioadele petrecute de către șoferi la volan. Măsura ar urma să vină în sprijinul transportatorilor și investitorilor din România, care vor beneficia de un timp redus de transport al mărfurilor.
 
Această creștere a limitei de viteză în localități ar avea efect și asupra celorlalți șoferi, și anume persoanele fizice. Astfel, ei ar putea petrece mai puțin timp la volan, iar oboseala generată de efectuarea unei călătorii s-ar reduce și, odată cu aceasta, riscul de producere a unor evenimente neplăcute în trafic.
 
În expunerea de motive a proiectului legislativ se arată că “Aceste modificări ale limitelor de viteză în interiorul localităților nu sunt în măsură să dăuneze siguranței traficului în contextul  în care avansul tehnologic și noile tipuri de autovehicule dotate cu sisteme mai performante de frânare sunt în măsură să gestioneze viteze superioare în limită de siguranță”.
 
Statisticile privind circulația rutieră din România arată că viteza medie comercială de deplasare în traficul național (pe autostrăzi, drumuri europene și naționale) este de 45 km/h, iar în traficul local (drumuri județene și locale) este de doar 25 km/h.
 
Atenţie! Prevederile proiectului legislativ NU se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie adoptat de Parlament, promulgat de către președintele României şi publicat în Monitorul Oficial, încheie sursa citată.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

15 simptome sugestive pentru cancer pe care femeile adesea le ignora

Vineri, 17 Noiembrie 2017
1126

"Cancer" este termenul medical ce pare sa ne sperie cel mai mult in prezent. Boala universala, ce isi alege pacientii din toate paturile sociale, din toate categoriile de varsta si uneo...

Cea mai bogată femeie, condamnată la 18 zile de închisoare și o amendă de 26.000 de euro!

Vineri, 17 Noiembrie 2017
1526

Cea mai bogată femeie din această țară a primit o pedeapsă de 18 zile de închisoare cu suspendare și o amendă de aproape 26.000 de euro, după ce a fost oprită de polițiștii rutieri pe...

Oamenii de afaceri reactioneaza dupa o ordonanta data pe furis de Guvern: Incearca sa puna presiune pe companii sa creasca salariile!

Vineri, 17 Noiembrie 2017
824

Guvernul a publicat pe neasteptate o ordonanta de urgenta prin care incearca sa oblige toate companiile private sa creasca salariile brute, astfel incat salariile nete sa nu fie afectate de transferul...