Prima masina care detecteaza sentimentele soferului si preia controlul cand e nevoie

Prima masina care detecteaza sentimentele soferului si preia controlul cand e nevoie

Oamenii de stiinta lucreaza la crearea unor sisteme auto inteligente capabile sa perceapa sentimentele soferului. Aceasta tehnologie a viitorului va face din condus o experienta mai sigura.

Producatorii din industria auto exploreaza posibilitatea de a crea automobile capabile sa perceapa sentimentele soferului. Acest lucru ar fi posibil in conditiile in care mai multi senzori biometrici ar detecta cu precizie cand soferul este obosit sau stresat. Iar, in cazul apartiei unor probleme, sistemul inteligent al masinii ar urma sa emita alerte sau chiar sa preia controlul volanului, potrivit Ziare.com, care citeaza The Guardian.

Sistemul se va baza pe tehnologia de recunoastere faciala, cu ajutorul careia masina va sesiza cand soferul casca sau inchide ochii pentru perioade lungi de timp. De asemenea, un rol important l-ar putea avea masurarea pulsului, a ritmului respiratiei si a nivelului transpiratiei.

Pentru a crea acest sistem, oamenii de stiinta de la Ford au obtinut finantare europeana. Cunoscutul producator de masini a si prezentat un prototip intesat de senzori si leduri.

Jurnalistii de la The Guardian au asistat la testarea masinii viitorului. Totul s-a petrecut intr-o zi rece si umeda, pe Stratford's Olympic Park. La volanul prototipului dezvoltat pe o platforma de Ford Focus RS a fost cascadorul Paul Swift. Cu pedala de acceleratie apasata la maxim, Swift a efectuat mai multe derapaje periculoase cu prototipul.

Atunci cand soferul a simtit ca e in pericol si a avut un scurt atac de panica, sistemul inteligent a inregistrat reactia si a determinat aprinderea unor leduri albe pe geamurile laterale ale masinii.

"Ceea ce au sesizat senzorii a fost un varf de activitate emotionala. Ritmul cardiac i-a crescut (soferului -n.red.) cu 25%, iar raspunsul galvanic al pielii s-a majorat cu 25%. Cam cu un microsimens (unitate de masura pentru conductanta si admitanta -n.red.) ", a declarat dr Cavan Fyans, seful departamentului tehnologic de la Sensum, compania cu sediul la Belfast care a dotat Fordul cu sistemul inteligent.

"Tot mai multi producatori de automobile sunt interesati de aceasta tehnologie. Masinile au capacitatea de a mapa intreaga planeta si pot detecta alte masini, dar nu colecteaza aproape nicio informatie despre sofer. Or, o masina care se descurca singura i-ar putea fi de mare ajutor unui conducator auto stresat", a mai spus dr. Cavan Fyans.

Sistemul este, insa, abia in faza de concept, apreciaza dr. Marcel Mathissen, cercetator la sediul din Aachen al Ford.

"Dezvoltam algoritmi robusti si tehnologie pentru a detecta stari periculoase pentru soferi, cum ar fi somnolenta. Dar stim ca niciun client n-ar fi de acord sa poarte senzorii pe care ii folosim acum. De aceea, trebuie sa dezvoltam unii care sa nu deranjeze.

In plus, la acest moment nici precizia datelor nu e atat de buna pe cat ne-am dori", a spus acesta.

Tot dr. Marcel Mathissen a apreciat ca masina care sesizeza ca soferul sau este somnoros ar urma sa alerteze si alte autovehicule aflate in trafic.

Mai multi asiguratori au apreciat ca implementarea unei astfel de tehnologii ar putea reduce cu pana la 90% numarul accidentelor cauzate de eroare umana.

"Orice tehnologie care il poate alerta pe un sofer ca risca sa produca un accident merita explorata (...) La acest moment, aceasta tehnologie e un fel de voodoo pentru multi. Dar gradul de acceptare va creste", a apreciat Ben Howarth, consilier in cadrul Asociatiei Asiguratorilor Britanici.

 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri

Mesajul de susținere al Simonei Halep pentru Ianis Hagi, după meciul cu FC Botoșani!

Marţi, 20 Februarie 2018
64

Ianis Hagi a postat o poză pe contul său de Instagram după victoria dramatică cu FC Botoşani, iar Simona Halep a ţinut să-i transmită fiului "Regelui" un mesaj de susținere.&quo...

ANAF e în "stare critică"!

Marţi, 20 Februarie 2018
104

"Pentru bugetul pe anul 2016, ANAF a fundamentat necesarul de credite destinate cheltuielilor de capital la un nivel iniţial de 118,94 milioane lei, dar prin rectificare bugetară a fost retras...

ICCJ: Nu poți contesta sancțiunile rutiere folosindu-te de marja de eroare a aparatelor radar

Marţi, 20 Februarie 2018
235

Acele erori maxime de măsurare ale aparatelor radar, așa cum sunt reglementate prin act normativ, sunt relevante doar când respectivul aparat e verificat și omologat de autorități pentru a ...