O fundație cumpără păduri pentru a opri defrișările

200 de mii de hectare de pădure, de unde să nu se mai taie nicio creangă, să nu se vâneze şi să nu se construiască hidrocentrale. Aşa arată, pe hârtie, proiectul înfiinţării şi protejării Parcului Naţional Făgăraş. Demersul este oficial blocat de doi ani. O fundaţie din Braşov dovedeşte însă că proiectul e perfect viabil şi ar putea face din România ţara cu cel mai mare parc naţional împădurit, din Europa.

O fundație cumpără păduri pentru a opri defrișările

Sute de hectare sunt afectate de tăierile de pădure în Masivul Făgăraş. O simplă comparaţie a imaginilor de acum, din satelit, cu cele dinainte de 2005 vorbeşte de la sine despre amploarea defrişărilor. Dacă mai punem la socoteală şi partidele de vânătoare desfăşurate în zonă şi microhidrocentralele care ajung să confişte cu totul apa pâraielor din Munţii Făgăraş, înţelegem dezastrul de acolo.

Situaţia nu este mai puţin gravă nici în Munţii Leaota sau Iezer-Păpuşa.

Claudiu Loghin, jurnalist Digi24: „Survolăm zona vârfului Roşu, din masivul Iezer-Păpuşa. Aici, suprafaţa afectată de tăierile ilegale de pădure este de peste 300 de hectare. Imaginile filmate din elicopter vorbesc de la sine despre amploarea tăierilor ilegale de pădure din Iezer-Păpuşa”.

2005 este anul în care statul a retrocedat proprietarilor de drept cele mai multe păduri naţionalizate de comunişti. N-a putut controla tăierile masive de arbori şi aşa s-a ajuns, spun specialiştii, la mii de hectare defrişate ilegal.

Fundaţia Conservation Carpathia din Braşov a început, în 2009, un proiect de conservare a pădurilor din zonă. A cumpărat 21 de mii de hectare, cu unicul scop de a le proteja. Cinci dintre acestea sunt în Munţii Făgăraş. Fundaţia a cumpărat şi 600 de hectare de pădure defrişată, pe care a plantat 1,5 milioane de puieţi de fag, brad, paltin, scoruş sau molid.

„Pe zonele respective au existat foarte multe drumuri de tractor, drumuri, căi de colectare a lemnului ilegale, făcute cu buldozerul, în anii când s-au tăiat pădurile şi am demolat circa 20 de kilometri de astfel de drumuri. S-au acoperit iniţial şanţurile cu resturi de lemn, s-au construit nişte baraje de lemn, s-a acoperit totul cu pământ şi s-a redat panta transversală, în aşa fel încât să fie panta terenului care a fost iniţial”, explică Mihai Zotta, director tehnic Fundaţia Conservation Carpathia.

Sursa: Digi24.ro

Citeste mai mult AICI

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Proiect de lege: Minorii de 17 ani, cu permis, ar putea conduce alături de un însoțitor cu experiență!

Miercuri, 24 Aprilie 2024
74

Comisiile juridică și pentru apărare din Senat au aprobat un proiect de lege care permite minorilor de 17 ani, cu permis categoriile B și BE, să conducă cu un însoțitor cu experiență de...

Polițiștii dintr-o localitate din Botoșani au discutat cu elevii pe tema siguranței online! (Foto)

Miercuri, 24 Aprilie 2024
84

Polițiștii din cadrul Poliției orașului Flămânzi alături i-au vizitat pe copiii din cadrul Școlii Gimnaziale ”Ion Bojoi” din localitate. Prin intermediul activităților educa...

Elevi ai unui liceu tehnologic din județ au învățat, alături de alți colegi din țară, cum să combată șomajul

Miercuri, 24 Aprilie 2024
116

106 elevi de la 13 licee din 11 localități au lucrat în echipe, în cadrul workshop-ului virtual JA Social Innovation Camp, organizat de Junior Achievement (JA) România ca parte a p...