Am avut voie să transformăm România în cimitirul auto al Europei! Acum, taxele urmează să crească pentru poluare! Din 2020!

Am avut voie să transformăm România în cimitirul auto al Europei! Acum, taxele urmează să crească pentru poluare! Din 2020!

Eliminarea timbrului de mediu prin Legea nr. 1/2017 a avut ca urmări importul a aproximativ o jumătate de milion de mașini second-hand din Europa de Vest.

La Botoșani, de exemplu, s-a ajuns ca aproape în fiecare familie cel puțin un membru să aibă mașină. Practic, unul din patru botoșăneni are autoturism proprietate personală, în județ fiind înmatriculate peste 120 de miii de mașini.  

Statul român intenționează însă să penalizeze șoferii cu mașini poluante din 2020, prin majorarea impozitului pe mijloacelor de transport, a ITP-ului și introducerea vinietelor de oraș.

Statul vrea acum să taxeze mașinile poluante, fără însă a introduce o noua taxa auto, iar acest lucru se pare că se va face prin introducerea de plata a ITP cu preț diferit în funcție de norma de poluare a vehiculului.

Ministrul Mediului a spus la finalul anului trecut că ar trebui introdusă componenta de mediu la taxarea ITP. Actuala formă nu reglementează distinct și nu aplică principiul "poluatorul plătește", deci va exista un impozit în funcție de norma de poluare.

Este luata în calcul și modificarea impozitului pe mijloace de transport, prin introducerea componentei de mediu, aceasta urmând să conțină emisia de CO2, norma de poluare, tipul de combustibil folosit, capacitatea cilindrica și, eventual vechimea autovehiculului.

Majoritatea statelor UE implementează un mecanism de impunere a unor taxe, contribuții sau impozite pentru prevenirea poluării provenite de la autovehicule.

În aceste condiții nici nu mai este de mirare că a fost luată în discuție la București introducerea Vinietei pentru mașini cu norma de poluare Euro2 sau mai mica. Practic, primarul Bucureștiului vrea să interzică în centru autoturismele nonEuro, Euro1 și Euro2, iar în restul zonelor vor plăti o vinietă pentru poluare. Sunt discuții și pentru a taxa vehiculele Euro3. În același timp, și celelalte orașe mari privesc cu mare interes aplicarea acestei taxe, considerând că este un exemplu de urmat.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Tudor Carare

Încet dar sigur: Botoșaniul părăsește coada clasamentului județelor care au cele mai slabe rezultate economice din România

Marţi, 22 Septembrie 2020
949

Județul Botoșani a ieșit din clasamentul județelor care au cele mai slabe rezultate economice din România reiese dintr-o analiză KeysFin Local Business.Bucureștiul, Ilfovul și Timișu...