Nissan LEAF EV - prima maşină electrică de serie Nissan
Stiri Botosani Monday, 3 August 2009 SportEi bine, s-ar părea că Nissan LEAF EV este, într-adevăr, un pas foarte uriaş pentru lumea auto, la fel cum a fost, la vremea lui, Ford T, de exemplu. Chiar dacă pe piaţă există deja maşini electrice de serie (cum ar fi Tesla Roadster), acestea sunt oferite, deocamdată, la preţuri foarte mari.
Japonezii au demarat cercetarea în domeniul maşinilor electrice încă din 1992 - iar acum, la aproape 20 de ani distanţă, oferă prima maşină electrică de volum, dedicată publicului larg, care va avea un preţ accesibil (deşi cât va fi acesta, nu a fost comunicat deocamdată).
Nissan LEAF EV este conceput ca un automobil de categorie compactă, având caroserie hatchback şi oferind până la 5 locuri. Dimensiunile sale sunt normale pentru berlinele de clasă compactă, utilizate preponderent ca maşini de zi cu zi: lungime 4.445 mm, lăţime 1.770 mm, înălţime 1.550 mm, în timp ce ampatamentul este foarte generos - 2.700 mm.
Maşina Nissan este capabilă de o autonomie de 160 km pentru fiecare încărcare completă a bateriilor, lucru suficient pentru a satisface nevoile a 70% din clienţi pe plan mondial. Ba, mai mult, conform cercetărilor japonezilor, 80% dintre şoferii actuali din America parcurg o medie zilnică sub 100 km, ceea ce face din Nissan LEAF EV o propunere excelentă în materie de maşină pentru navetă.
Nissan LEAF EV este alimentată de la un tip complet nou de baterii litiu-ion, capabile să genereze 90 kW (120 CP) şi alimentează motorul electric de sub capota faţă, care dezvoltă 80 kW (107 CP) şi un cuplu maxim de 280 Nm. Adică mai bine decât cel mai economic Volkswagen Golf 1,6 TDI (105 CP şi 250 Nm). Viteza maximă atinge doar 140 km/h, însă vorbim de o valoare mai mult decât suficientă pe orice autostradă.
Bateriile utilizate de Nissan LEAF EV sunt situate în planşeul maşinii, fiind realizate după o tehnologie complet nouă. Ele constau dintr-un ansamblu de 48 de module litiu-ion, fiecare modul de dimensiunea unui laptop şi format din patru celule. O încărcare completă, de la o sursă de 200 V, durează 8 ore, însă marele avantaj al acestor baterii este că se pot încărca la 80% din capacitate în doar 30 de minute, o performanţă excelentă pentru maşinile electrice.
Singura problemă, deocamdată, ţine de infrastructura pentru încărcare: este nevoie de un încărcător special, tri-fazic, estimat la 45.000 USD! Oficialii japonezi colaborează deja cu multe state din USA şi Europa pentru crearea acestei infrastructuri, care deja face parte din programele lor ecologice.
Deşi bateriile însumează o masă totală de 200 kg, inginerii Nissan declară că motorul electric este mult mai uşor decât un motor cu ardere internă, iar lipsa unei transmisii convenţionale va contribui la un centru de gravitate foarte jos, ceea ce va însemna că Nissan LEAF EV promite o manevrabilitate şi stabilitate foarte bune.
Raportat la condiţiile din Japonia, oficialii Nissan declară că Nissan LEAF EV va contribui la o economie în buzunarul proprietarului de aproape 5.000 yen pe lună (sau circa 50 USD). Este adevărat, nu vorbim de o economie foarte mare, care diferă de la ţară la ţară şi care, cel mai probabil, nu va justifica la început investiţiile enorme în infrastructură.
Costul maşinii de serie, prevăzută a fi lansată pe pieţele din Japonia, SUA şi Europa începând cu 2010, nu a fost comunicat încă, dar ştim că Nissan va oferi o garanţie de 3 ani pentru maşină şi de 5 ani pentru sistemul de propulsie. Pe de altă parte, înlocuirea pachetului de baterii este estimată la 10.000 USD - mult mai scump decât întreţinerea curentă a unei maşini convenţionale de aceeaşi categorie.
Încă un lucru inedit: primele modele de serie vor fi echipate standard cu un sistem de navigaţie, cu acces direct la un sistem global GPS, prin intermediul căruia şoferul va putea găsi cele mai apropiate staţii de încărcare. Acest lucru va fi disponibil şi prin intermediul telefonului mobil, iar maşina va putea fi programată, de exemplu, să maximizeze încărcarea bateriilor la miezul nopţii, când furnizarea de energie electrică este mai ieftină.
Spune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Calendar ortodox, 19 ianuarie: Sf. Cuv. Macarie cel Mare şi Macarie Alexandrinul; Sf. Ier. Marcu, Mitropolitul Efesului; Sf. Mc. Eufrasia
Dar, venind cei din sat, l-au făcut preot fără voia lui, deşi era încă tânăr. Deci, făcându-se acest lucru, Macarie a început să ducă o viaţă mai aspră, căci venea...
Valeriu Iftime la discuție cu Grozavu: ,,Le-am promis oamenilor din Botoșani că anul ăsta nu vor mai avea emoțiile de anul trecut”! (Video)
Valeriu Iftime, finanțatorul clubului FC Botoșani, a postat, sâmbătă, 18 ianuarie, un clip video în care își arată mulțumirea către actualul antrenor al echipei FC Botoșani....
Creștinii ortodocși care respectă calendarul de stil vechi au marcat astăzi Ajunul Bobotezei și se pregătesc de sărbătorirea Botezul Domnului!
Potrivit canoanelor bisericești, Mântuitorul Iisus Hristos a început să propovăduiască atunci când a împlinit 30 de ani, după ce a primit botezul în apa Iordanului d...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2025 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 1.71 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici