Copiii sunt ca fluturii care zboară în văzduh. Unii se înalță mai sus ca alții, însă fiecare zboară cât de bine poate. De ce să-i compari între ei? Fiecare este diferit. Fiecare este special. Fiecare este frumos.
Copiii cu cerințe educaționale speciale (CES) nu se pot adapta ritmului și cerințelor școlii, ei pot participa conform abilităților și propriului nivel de dezvoltare. De aceea, școala, în general, a început să se transforme pentru a răspunde nevoilor de învățare și dezvoltare ale copilului. Câți pași a făcut spre incluziune…? Cred că depinde de fiecare școală și nu numai. Incluziunea școlară este o treaptă spre incluziunea la nivelul societății.
În perioada 2 - 7 iulie 2022, un grup de 4 cadre didactice de la Liceul „Demostene Botez” din Trușești, au participat la cursul de formare profesională „Towards the inclusive education in classroom” în Kalamata, Grecia, mobilitate din cadrul proiectului de acreditare Erasmus 2021-1-RO01-KA121-SCH-000007956, finanțat de Comisia Europeană și Anpcdefp.
Pe timpul activităților, participanții s-au familiarizat cu terminologia cheie referitoare la educația incluzivă și au învățat metode de ultimă generație de predare și de viață în sala de clasă incluzivă. De asemenea, au folosit tehnologia pentru a proiecta planuri de lecții sau alte activități școlare pentru integrarea elevilor cu nevoi speciale în școlile de masă, și-au îmbunătățit înțelegerea altor culturi europene, au dezvoltat un sentiment de cetățenie și identitate europeană prin participarea la o comunitate de profesori și formatori europeni, experiențe comune și bune practici.
Toți copiii, cu sau fără dizabilități, trebuie să învețe împreună, indiferent de mediul social sau cultural din care provin, de religie, etnie, limbă. Este foarte important să reducem, ba chiar să eliminăm excluziunea și discriminarea, indiferent ce formă ar avea ele, să oferim copiilor cu tipuri și niveluri diferite de handicap șanse egale să participe la educație în cadrul sistemului general de învățământ din România.
(Comunicat de presă)