Un autoturism de colecţie, simbol al industriei automobilistice din România a fost restaurat de un botoşănean, cu rezultate incredibile. Maşina a fost dusă la RAR pentru verificări şi are aproape jumătate de secol.
Angajaţii de la Registrului Auto Român (RAR) din Botoşani au avut de-a face săptămâna trecută cu un adevărat simbol al producţiei de autoturisme în România. Este vorba despre o Dacia 1300 fabricată în anul 1975. De culoare roşie şi într-o stare de invidiat, maşina este o adevărată bijuterie pe patru roţi. Potrivit Adevărul, autorismul aparţine unui botoşănean de 42 de ani. Acesta a găsit-o în Germania, a cumpărat-o şi a recondiţionat-o. A muncit doi ani la ea şi a investit consistent. Rezultatele sunt însă spectaculoase, maşina arată ca scoasă de pe poarta fabricii atât la partea mecanică cât şi la nivelul caroseriei.
„Colegii noştri de la RAR Botoşani, care au văzut Dacia roşie ca focul, s-au gândit pentru o secundă că producătorul de la Mioveni a reluat fabricarea modelului 1300. Proprietarul, un bărbat de 42 de ani, a adus-o din Germania şi, după doi ani de muncă, a obţinut ceea ce credem că nici măcar fotografiile nu pot reda cu adevărat”, a precizat, pe reţelele sociale, Cătălin Boboc, şeful RAR Botoşani.
Autoturismul a îndeplinit toate condiţiile şi va fi înmatriculat definitiv. Dacia 1300 a fost produs de uzinele Dacia în perioada 1969-1984. Erau realizate sub licenţa Renault şi aveau la bază modelul Renault 12. A fost una dintre cele mai populare maşini fabricate în România, în perioada comunistă.