Un medic, un student si un profesor raspund chestionarului www.stiri.botosani.ro.
1. Ati pleda pentru Botosani intr-o campanie electorala, daca discursul Dvs. ar avantaja un anume candidat al vreunui partid politic?
2. Va pastrati luciditatea si echidistanta in perioadele tulburi, de framantari sociale?
3. Cum se poate face diferenta intre oferta reala si cea electorala, manipulatoare, care bombardeaza zilnic societatea?
ELENA CARDAS (Medic, scriitor):
1. Nu
2. Da
3. Cred cu tarie ca toata lumea incearca sa manipuleze constient sau inconstient pe toata lumea (de la lucruri banale si pana la cele esentiale), asa ca nu vad de ce campania electorala ar fi altfel, totul depinde de electorat daca se lasa sau nu prins in plasa.
ARINA CORSEI (Studenta anul II Drept, Universitatea Bucuresti):
1. Nu
2. Da
3. Exista in primul rand un etalon de fezabilitate. Promisiunile care nu se incadreaza in acest etalon este evident ca sunt false. In al doilea rand, promisiunile fezabile trebuie cantarite din perspectiva urmarilor lor. De exemplu, nu este fireasca o crestere neechilibrata a salariilor sau a pensiilor, deoarece aceasta creeaza inflatie si alte dezechilibre economice. In al treilea rand, promisiunile manipulatoare fac parte din categoria promisiunilor exagerate, spuse cu un pur scop electoral, fara nicio intentie de realizare. Acestea sunt ofertele "ce dau bine", spuse din ratiuni demagogice, si care atrag o anumita categorie sociala.
DANIEL BOTEZATU (profesor doctor):
1. Da, probabil chiar voi face acest lucru.
2. Insasi profesia mea, de istoric si de profesor de Istorie, incumba luciditate si echidistanta in analiza si prezentarea unora sau altora dintre epocile istorice, inclusiv a celor contemporane. Raspunsul meu este, asadar, afirmativ.
3. Este vorba, in primul rand, de bunul simt sau simtul comun. Promisiunile care transced sfera realului pot fi lesne sesizate - apeland la simtul comun - si electoratul, in marea sa majoritate, are acum suficienta experienta sa discearna in alegerea unei oferte electorale realiste (a se vedea promisiunea cu cei 25.000 de euro pentru romanii care se reintorc in tara, majorarea cu 50% a salariilor cadrelor didactice, eliminarea plafonului la medicamentele compensate, asfaltarea a 1000 de km de autostrada etc.).
In al doilea rand, credibilitatea unora dintre oamenii politici poate fi apreciata plecand de la povestea cu “Petrica si lupul. O data ce un politician a mintit, multi dintre ei chiar de mai multe ori neonorandu-si ulterior promisiunile, probabilitatea de a minti din nou este foarte mare, de aceea oferta sa electorala trebuie tratata cu multa circumspectie.
In al treilea rand, un rol important il au media si societatea civila, care trebuie sa traga semnale de alarma asupra calitatii ofertei electorale si a celui care o propune, asupra viabilitatii acestei oferte.
CHESTIONAR PREELECTORAL, IN SCOPURI NEELECTORALE!
Stiri Botosani Monday, 6 October 2008 SpecialSpune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Performanțele profesionale ale funcționarilor publici ar putea fi evaluate anual!
astăzi, 16:28
Proiectul, semnat de 55 parlamentari PSD și ai minorităților naționale, între care și de premierul Marcel Ciolacu, propune modificarea și completarea, în acest sens, a Ordonanței de...
Poliția Română: Atenție la solicitările de a vota diverși concurenți la anumite competiții!
astăzi, 12:40
În special, una dintre aplicațiile de mesagerie a devenit un teren fertil pentru autorii care caută să exploateze încrederea și naivitatea utilizatorilor. Sub pretextul simplu al &b...
În această dimineață: Incendiu izbucnit în podul unei case dintr-o localitate din Botoșani!
astăzi, 11:37
Aceștia au constatat faptul că incendiul se manifesta în podul casei, unde ardeau câteva grinzi din lemn și au acționat rapid astfel încât flăcările să nu se extindă la între...