Un medic, un student si un profesor raspund chestionarului www.stiri.botosani.ro.
1. Ati pleda pentru Botosani intr-o campanie electorala, daca discursul Dvs. ar avantaja un anume candidat al vreunui partid politic?
2. Va pastrati luciditatea si echidistanta in perioadele tulburi, de framantari sociale?
3. Cum se poate face diferenta intre oferta reala si cea electorala, manipulatoare, care bombardeaza zilnic societatea?
ELENA CARDAS (Medic, scriitor):
1. Nu
2. Da
3. Cred cu tarie ca toata lumea incearca sa manipuleze constient sau inconstient pe toata lumea (de la lucruri banale si pana la cele esentiale), asa ca nu vad de ce campania electorala ar fi altfel, totul depinde de electorat daca se lasa sau nu prins in plasa.
ARINA CORSEI (Studenta anul II Drept, Universitatea Bucuresti):
1. Nu
2. Da
3. Exista in primul rand un etalon de fezabilitate. Promisiunile care nu se incadreaza in acest etalon este evident ca sunt false. In al doilea rand, promisiunile fezabile trebuie cantarite din perspectiva urmarilor lor. De exemplu, nu este fireasca o crestere neechilibrata a salariilor sau a pensiilor, deoarece aceasta creeaza inflatie si alte dezechilibre economice. In al treilea rand, promisiunile manipulatoare fac parte din categoria promisiunilor exagerate, spuse cu un pur scop electoral, fara nicio intentie de realizare. Acestea sunt ofertele "ce dau bine", spuse din ratiuni demagogice, si care atrag o anumita categorie sociala.
DANIEL BOTEZATU (profesor doctor):
1. Da, probabil chiar voi face acest lucru.
2. Insasi profesia mea, de istoric si de profesor de Istorie, incumba luciditate si echidistanta in analiza si prezentarea unora sau altora dintre epocile istorice, inclusiv a celor contemporane. Raspunsul meu este, asadar, afirmativ.
3. Este vorba, in primul rand, de bunul simt sau simtul comun. Promisiunile care transced sfera realului pot fi lesne sesizate - apeland la simtul comun - si electoratul, in marea sa majoritate, are acum suficienta experienta sa discearna in alegerea unei oferte electorale realiste (a se vedea promisiunea cu cei 25.000 de euro pentru romanii care se reintorc in tara, majorarea cu 50% a salariilor cadrelor didactice, eliminarea plafonului la medicamentele compensate, asfaltarea a 1000 de km de autostrada etc.).
In al doilea rand, credibilitatea unora dintre oamenii politici poate fi apreciata plecand de la povestea cu “Petrica si lupul. O data ce un politician a mintit, multi dintre ei chiar de mai multe ori neonorandu-si ulterior promisiunile, probabilitatea de a minti din nou este foarte mare, de aceea oferta sa electorala trebuie tratata cu multa circumspectie.
In al treilea rand, un rol important il au media si societatea civila, care trebuie sa traga semnale de alarma asupra calitatii ofertei electorale si a celui care o propune, asupra viabilitatii acestei oferte.
CHESTIONAR PREELECTORAL, IN SCOPURI NEELECTORALE!
Stiri Botosani Monday, 6 October 2008 SpecialSpune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Pentru prima dată în România: Ion Sapdaru anunță un remake teatral după celebrul film ”A fost sau n-a fost”!
Teatrul National "Vasile Alecsandri" Iași pregătește primul proiect al noii stagiuni. Este vorba despre spectacolul ”A fost sau n-a fost”, scenariu Corneliu Porumboiu, re...
PSD Botoșani: Social democrații corectează erorile din Pachetul 1 de măsuri Bolojan
PSD a intrat în coaliția de guvernare ca să aducă stabilitate, echilibru și să oprească excesele de austeritate ale partidelor de dreapta. PSD vrea o reformă reală și nu poate gira măs...
Incendiu la o shaormerie din Botoșani, un trecător a sunat la 112! (Foto, Video)
Un incendiu s-a produs, în urmă cu puțin timp, pe strada Bucovina din municipiul Botoșani. O fripteuză dintr-un chioșc unde se vindea shaorma a luat foc, iar incendiul a fost semnalat de un...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2025 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 0.89 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici