Un medic, un student si un profesor raspund chestionarului www.stiri.botosani.ro.
1. Ati pleda pentru Botosani intr-o campanie electorala, daca discursul Dvs. ar avantaja un anume candidat al vreunui partid politic?
2. Va pastrati luciditatea si echidistanta in perioadele tulburi, de framantari sociale?
3. Cum se poate face diferenta intre oferta reala si cea electorala, manipulatoare, care bombardeaza zilnic societatea?
ELENA CARDAS (Medic, scriitor):
1. Nu
2. Da
3. Cred cu tarie ca toata lumea incearca sa manipuleze constient sau inconstient pe toata lumea (de la lucruri banale si pana la cele esentiale), asa ca nu vad de ce campania electorala ar fi altfel, totul depinde de electorat daca se lasa sau nu prins in plasa.
ARINA CORSEI (Studenta anul II Drept, Universitatea Bucuresti):
1. Nu
2. Da
3. Exista in primul rand un etalon de fezabilitate. Promisiunile care nu se incadreaza in acest etalon este evident ca sunt false. In al doilea rand, promisiunile fezabile trebuie cantarite din perspectiva urmarilor lor. De exemplu, nu este fireasca o crestere neechilibrata a salariilor sau a pensiilor, deoarece aceasta creeaza inflatie si alte dezechilibre economice. In al treilea rand, promisiunile manipulatoare fac parte din categoria promisiunilor exagerate, spuse cu un pur scop electoral, fara nicio intentie de realizare. Acestea sunt ofertele "ce dau bine", spuse din ratiuni demagogice, si care atrag o anumita categorie sociala.
DANIEL BOTEZATU (profesor doctor):
1. Da, probabil chiar voi face acest lucru.
2. Insasi profesia mea, de istoric si de profesor de Istorie, incumba luciditate si echidistanta in analiza si prezentarea unora sau altora dintre epocile istorice, inclusiv a celor contemporane. Raspunsul meu este, asadar, afirmativ.
3. Este vorba, in primul rand, de bunul simt sau simtul comun. Promisiunile care transced sfera realului pot fi lesne sesizate - apeland la simtul comun - si electoratul, in marea sa majoritate, are acum suficienta experienta sa discearna in alegerea unei oferte electorale realiste (a se vedea promisiunea cu cei 25.000 de euro pentru romanii care se reintorc in tara, majorarea cu 50% a salariilor cadrelor didactice, eliminarea plafonului la medicamentele compensate, asfaltarea a 1000 de km de autostrada etc.).
In al doilea rand, credibilitatea unora dintre oamenii politici poate fi apreciata plecand de la povestea cu “Petrica si lupul. O data ce un politician a mintit, multi dintre ei chiar de mai multe ori neonorandu-si ulterior promisiunile, probabilitatea de a minti din nou este foarte mare, de aceea oferta sa electorala trebuie tratata cu multa circumspectie.
In al treilea rand, un rol important il au media si societatea civila, care trebuie sa traga semnale de alarma asupra calitatii ofertei electorale si a celui care o propune, asupra viabilitatii acestei oferte.
CHESTIONAR PREELECTORAL, IN SCOPURI NEELECTORALE!
Stiri Botosani Monday, 6 October 2008 SpecialSpune-ne opinia ta
Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani
Botoșăneni sancționați pentru continuarea propagandei electorale!
Cei peste 1.300 de polițiști, jandarmi, pompieri și polițiști de frontieră s-au asigurat că materialele necesare votării au ajuns în siguranță la secțiile de votare și au încep...
13 candidați: România își alege al cincilea președinte de după 1989!
România își alege cel de-al cincilea președinte de după 1989, după Ion Iliescu (trei mandate), Emil Constantinescu, Traian Băsescu (două mandate) și Klaus Iohannis (două mandate). ...
Pedepsit să muncească la Muzeul din Botoșani după ce a fost condamnat pentru deținere de droguri de mare risc!
Tribunalul Suceava l-a condamnat pe Costel Vlăduț I. la cinci luni de închisoare cu suspendare pentru săvârșirea infracțiunii de deținere de droguri de mare risc, pentru consum propr...
Newsletter
Abonează-te la Newsletter-ul Stiri Botoșani pentru a fi la curent cu cele mai noi știri și reportaje!
© 2024 WEB EMOTION SRL | Toate drepturile rezervate.
Web Emotion, Live.Botosani.ro, Botosani.ro Stiri.Botosani.ro si logo-urile acestora sunt marci inregistrate ale Web Emotion. Toate celelalte marci sunt proprietatea companiilor detinatoare. Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acordul Web Emotion.
Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Despre Cookie-uri
Pagină generată în 0.85 secunde
Acest website foloseşte cookie-uri pentru a furniza vizitatorilor o experienţă mult mai bună de navigare şi servicii adaptate nevoilor şi interesului fiecăruia. Apăsând Accept sau navigând pe acest website, ești de acord să permiți colectarea de informații prin cookie-uri sau tehnologii similare. Mai multe detalii despre cookie-uri aici