Zeci de microbuze românești transportă zilnic pachete și persoane între România și Italia, fără a avea însă autorizațiile necesare, riscând confiscarea autovehiculului și a lucrurilor care le transportă precum și amenzi usturătoare. De circa un an (mai precis din luna februarie 2016), ministerul Transporturilor și cel de Interne din Italia au fost emis o circulară prin care se specifică obligativitatea existenței de documente care, în cazul pachetelor transportate, să dovedească proveniența. În cazul în care, la un control, se găsesc astfel de pachete, neînsoțite de acele documente, autovehiculul este imediat confiscat și se aplică amendă de la 2000 la 12.400 de euro, scrie gazetaromaneasca.com.
Chiar și așa, mulți șoferi declară că se deplasează în scop turistic iar pachetele sunt personale, conținutul fiind folosit pe timpul vacanței. Sunt unii însă care nu cunosc aceste tertipuri (ilegale, să ne-nțelegem!) sau care la controale amănunțite, necunoscând conținutul pachetelor, preferă să declare că sunt pentru diferite persoane. În acel moment, poliția are tot dreptul să aplice amendă și să confiște autovehiculul.
În dimineața zilei de 26 ianuarie 2017, pe autostrada A14, în dreptul orașului Ancona, un microbuz românesc care transporta persoane și pachete în Italia a fost oprit de poliția stradală italiană, iar după controalele efectuate s-a dispus confiscarea mașinii și amendarea șoferului cu 2000 de euro.
Motivul: transporta pachete fără a avea autorizația necesară sau documente care să însoțească transportul. Șoferul, care nu cunoștea limba italiană, a declarat că pachetele nu îi aparțin și că vor fi distribuite unor persoane. Chiar dacă a spus polițiștilor că nu a încasat niciun ban pentru acest lucru, militarii au decis să aplice amenda și să rețină mașina. Călătorii, abandonați pe autostradă, s-au refugiat într-un Autogrill.
După plata amenzii de 2000 de euro, șoferul a recuperat mașina.
Potrivit circularei, șoferii SUNT OBLIGAȚI să aibă la bord documentația LEGALĂ de însoțire a mărfii, care poate fi vamală, administrativă, fiscală, sanitară și de siguranță, funcție de tipul mărfii transportate. Cu titlu doar de exemplu, circulara arată că documentele cele mai comune sunt CMR (scrisoarea de trăsură) și DDT (documentul de transport), mai scrie sursa citată.