Danemarca, sprijinită de alte 10 state membre UE, a cerut o strategie privind retragerea maşinilor echipate cu motoare diesel sau pe benzină, inclusiv interzicerea vânzărilor la nivelul ţărilor din blocul comunitar până în 2040, în vederea reducerii poluării.
UE vrea reducerea emisiilor de carbon cu 40% la nivelul blocului comunitar până în 2030 în timp ce Comisia Europeană intenţionează să le reducă la zero până în 2050 pentru a ajuta la stoparea încălzirii globale. "Trebuie să recunoaştem că e momentul să ne grăbim", a declarat ministrul danez al Energiei şi Climei, Dan Jorgensen, pentru Reuters.
La fel ca și în mule țări europene și în România au apărut nici companii care schimbă motoarele clasice cu unele electrice. E drept, să se așteaptă cam mult pentru omologare, și vorbim de câteva săptămâni, dar schimbarea se face foarte rapid.
Dacă aveți în parcare o mașină veche de peste 10 ani și nu va puteți despărți de ea pentru a va cumpără o mașină nouă o puteți transforma într-o "Tesla" folosind un kit de conversie cu motor electric american.
Areny Energie Alternativă, o firmă din Pitești, folosește motoare electrice de pe modele Tesla Model S și baterii de pe modelul Chevrolet Volt pentru a transformă mașinile clasice în mașini electrice.
Una dintre mașinile transformate de compania din Pitești este un model Porsche fabricat în 1985, care a primit un motor Tesla Model S pe puntea spate și un pachet de baterii sub capotă.
După această conversie, modelul are circa 200 CP și cântărește mai puțin decât în trecut. Prețul conversiei unei mașini pe combustibil în una electrică este în ziua de astăzi cam piperat, de 15.000 euro, indiferent de model-Dacia, BMW, Mercedes, etc.
Spre deosebire de o mașină electrică nouă, pe mașină personală puteți însă avea autonomia dorită prin montarea mai multor celule de baterii.