„Grup Civic” se retrage din Vamă și lasă refugiații pe mâna autorităților: „Din păcate, nu mai am puterea necesară să continui. Am predat acolo totul reprezentanților ISU” (fotogalerie)

După zile și nopți nedormite, pe care și le-au dedicat refugiaților din Ucraina, care fug din calea războiului din țara lor natală, Asociația „Grup Civic” și voluntarii se retrag, pentru odihnă, a anunțat Daniel Câșlariu.

Timp de nouă zile au fost prezenți, non-stop, în Vama Stânca-Costești, unde au ajutat, sprijinit și transportat refugiații. Au făcut chiar și drumuri până în Republica Moldova, pentru a lăsa ajutoare și pentru a prelua familii, care aveau nevoie de transport urgent.

„Oameni dragi sufletului meu, după nouă zile în care ne-am aflat în prima linie pentru a venit în ajutorul vecinilor ucraineni, care fug din calea războiului, astăzi, m-am văzut nevoit să închei activitatea în Vama Stânca. Au fost nouă zile în care nu am știut când este noapte și când este zi. A fost o perioadă care efectiv ne-a stors de puteri. Am făcut eforturi supraomenești să le fim de ajutor refugiaților, dar și colegilor voluntari din Vama Costești. Am convingerea că altfel ar fi stat lucrurile dacă am fi beneficiat de un mai mare sprijin din partea instituțiilor statului. Adică să fi fost mai mulți reprezentanți ai instituțiilor, alături de noi, zi de zi, în vamă”, a declarat Daniel Câșlariu, președintele Asociației „Grup Civic” din Botoșani.

Acesta a mai spus că „din păcate, nu mai am puterea necesară să continui. Nu mai avem nici voluntari. Am stat acolo nouă zile în frig, în vânt, în ninsoare, dar avem mulțumirea că ne-am făcut datoria față de semenii aflați într-o perioadă de cumpănă. Voluntarii s-au implicat trup și suflet. Am avut colegi care au stat în vamă și 24 de ore. Efortul fizic a fost accentuat de durerea, disperarea și spaima pe care am văzut-o la mamele și la copiii care și-au părăsit locuințele și țara pentru a-și salva viața. Ne-am ascuns cu greu lacrimile și ne-am rugat la bunul Dumnezeu să avem putere să mergem mai departe. Le mulțumesc tuturor celor care au fost alături de noi și îmi cer scuze că nu am putut face mai mult, dar vă spun cum mâna pe inimă că am făcut tot ceea ce a fost omenește posibil.”

A predat ștafeta reprezentanților Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență (IJSU) din Botoșani, care se vor ocupa de preluarea refugiaților și de transportul acestora în centrele de cazare.

„Sper ca aceștia să le fie de ajutor refugiaților, așa cum le-am fost și noi”, a adăugat Câșlariu,

Daniel Câșlariu, președintele Asociației „Grup Civic”, a spus că vor lua o pauză de o zi – două, până să își încarce bateriile, iar după aceea își vor relua activitatea. Se vor implica în sprijinirea persoanelor cazate în centrele de refugiați și vor fi, în continuare, alături de cei care au nevoie de ajutorul lor.

„Dumnezeu să vă răsplătească pentru toate faptele bune! Am demonstrat şi suntem hotărâţi în continuare să demonstrăm că faptele bune fac minuni! Dumnezeu să aibă grijă de toţi cei care au fugit din calea războiului şi să le dea putere să meargă mai departe”, a conchis Câșlariu, în final.

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Bianca Ciaicofschi

Târgul Liceelor la Botoșani, dedicat elevilor de clasa a VIII-a. Președinte CJE: „Totdeauna să vă urmați pasiunea și să credeți în voi” (foto, video)

Vineri, 17 Mai 2024
830

Vineri a debutat ediția 2024 a Târgului Liceelor la Botoșani și Dorohoi. Evenimentul s-a desfășurat în două locații în același timp: în Sala de Sport a Colegiului Tehni...

Bursa locurilor de muncă la Botoșani, sute de șomeri au fost prezenți! Director AJOFM: „Sperăm să aveți un statut schimbat pe piața muncii!” (foto, video)

Vineri, 17 Mai 2024
360

Vineri dimineață, la Sala Polivalentă „Elisabeta Lipă” din municipiul Botoșani s-a desfășurat Bursa Locurilor de Muncă.Evenimentul este organizat de Agenția Județeană pentru...

Unul dintre microbuzele școlare electrice destinate elevilor din mediul rural a fost prezentat, marți, la Botoșani! (foto, video)

Marţi, 14 Mai 2024
911

Marți dimineață, în Piața Revoluției din municipiul Botoșani a fost făcută prezentarea unuia dintre microbuzele școlare electrice care vor ajunge în comunele din județul Botoșan...