Consiliul National al Audiovizualului a decis marti ca minorii cu varste intre 3 si 15 ani sa nu mai apara in reclamele la alimente, scrie site-ul specializat paginademedia.ro. Decizia va intra in vigoare la sase luni de la data publicarii.
Noua prevedere obliga la respectarea legislatiei doar radiodifuzorii licentiati in Romania (de exemplu Pro TV, Antena 1, Antena 3, Prima TV sau Kanal D), nu si televiziunile licentiate in afara tarii.
Aceasta noua prevedere este parte a mai multor modificari ale Codului de reglementare in audiovizual, initiate de membrul CNA Radu Herjeu, in toamna anului trecut.
Propunerea ce vizeaza aparitia copiilor in reclame la alimente a venit din partea lui Valentin Jucan.
Decizia a venit dupa ce articolul initial propus de Valentin Jucan, ce interzicea aparitia minorilor de pana la 18 ani, a fost in dezbatere publica, iar mai multe institutii sau companii au venit cu amendamente.