Puţine dintre victimele accidentelor rutiere ştiu faptul că au dreptul să ceară asigurătorilor anumite plăţi care să acopere atât prejudiciul material, cât şi pe cel nepatrimonial, care include imposibilitatea de a munci, de a-şi primi salariul, de a se bucura de viaţa de zi cu zi, a declarat Tamara Lenz, avocat, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
„Din total numărului de poliţe pe care le primesc asigurătorii există doar un număr limitat de cereri de despăgubire, care ajunge până la 30-40%. Victimele se gândesc că dacă cineva le-a adus un prejudiciu, trebuie să se îndrepte direct către acea persoană. Dacă îi răspunde cu o ofertă de desdăunare este bine, dacă nu, se opreşte acolo.“
Primii paşi pe care o victimă trebuie să-i urmeze implică deschiderea unui dosar de daună la asigurător, iar acesta din urmă are un termen legal de a răspunde, de a întruni toate elementele dosarului şi de a face o ofertă de desdăunare pentru prejudiciul material sau cel nepatrimonial, a mai explicat Tamara Lenz.
Într-un caz concret, o victimă a unui accident rutier a primit o sumă fixă de 6.000 de euro negociată pe parcursul a trei luni. Prima sumă pe care asigurătorul ar fi plătit-o era însă de doar 2.000 de euro, în condiţiile în care victima nu a ştiut să-şi motiveze şi să-şi pună în valoare toate pierderile pe care le-a avut în acea perioadă, a susţinut ea.
Lucrurile stau cu totul diferit atunci când vine vorba de situaţia la nivel internaţional.
„În cazul unul accident rutier petrecut în străinătate în urma căruia victima a avut nevoie de 91 de zile de îngrijiri medicale, suma pe care a plătit-o asigurătorul a fost de 600.000 de euro. Era un cetăţean din Botoşani, care şi-a ajutat întreaga familie cu aceşti bani“, a adăugat Tamara Lenz.