”Patronatul Medicilor Specialişti cu Practică Independentă informează publicul şi partenerii din sistemul medical că Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) este nefuncţional, afectând procesarea serviciilor medicale şi a decontărilor prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS). Această situaţie generează dificultăţi semnificative în acordarea serviciilor medicale”, au transmis, miercuri, într-un comunicat de presă, medicii specialişti cu practică independentă.
Ce documente nu pot fi eliberate
Potrivit acestora, afectarea serviciilor constă, în principal, în:
-Validarea şi raportarea serviciilor medicale furnizate pacienţilor asiguraţi
-Verificarea calităţii de asigurat.
-Eliberarea reţetelor compensate şi gratuite.
-Emiterea şi validarea concediilor medicale.
”Astfel, solicităm autorităţilor competente să ia măsuri urgente pentru remedierea problemei şi să ofere soluţii alternative pentru a asigura continuitatea actului medical fără penalizări pentru furnizorii de servicii medicale şi pacienţi. Ne adresăm pacienţilor şi îi rugam să înţeleagă dificultăţile prin care trecem în aceste zile şi care ne afectează în egala măsură”, a mai transmis sursa citată. precizează Observator.ro.
Timpi mari de aşteptare
Medicii fac apel la pacienţi, dacă au nevoie de servicii medicale: "Dacă aveţi nevoie de servicii medicale, vă rugăm să se prezinte cu documentele necesare (card de sănătate, reţete anterioare, adeverinţe de asigurat etc.)."
”Eliberăm reţetele off-line şi vă solicităm înţelegere referitor la timpii de ridicare a acestora. Vă solicităm înţelegere referitor la timpii de aşteptare în cabinetele medicale din cauza duratei mari de semnare şi validare a consultaţiilor şi serviciilor medicale. Solicitam farmaciile sa ajute pacienţii în eliberarea prescripţiilor medicale în sistem off-line urmând ca, în conformitate cu procedurile legale, sa fie validate ulterior”, au mai transmis medicii.
În situaţiile în care se întâmpină dificultăţi în utilizarea PIAS, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se pot acorda în regim offline, pentru asigurarea continuităţii asistenţei medicale, iar raportarea informatică se poate face ulterior, într-un interval de trei zile lucrătoare.