Medicii de familie au semnalat ca, de la inceputul acestei saptamani, au intampinat probleme la citirea cardurilor pacientilor, la validarea consultatiilor si la urcarea in sistem a retetelor.
In replica, CNAS a transmis printr-un comunicat ca "Platforma Informatica a Asigurarilor de Sanatate (PIAS) functioneaza in parametri normali" si ca au fost doar pe 8 octombrie "fluctuatii" ce au fost solutionate pe data de 9.
"Pe durata efectuarii lucrarilor tehnice, au existat intervale in care platforma informatica a avut timpi lungi de raspuns la solicitarile utilizatorilor, fapt perceput de acestia drept nefunctionalitate. Mentionam ca serviciile medicale efectuate in perioada respectiva pot fi raportate si validate in interval de trei zile lucratoare dupa data efectuarii serviciilor respective, nefiind necesara stabilirea de masuri derogatorii", a transmis CNAS.
Reactia Casei i-a revoltat pe medici, care spun ca inca se chinuie sa introduca serviciile oferite in sistem, astfel incat sa le poata fi decontate si sa nu fie buni de plata. "Ne chinuim de 3 zile sa incarcam datele in SIUI si primim doar mesaje de eroare. Chiar nu mai au niciun pic de bun simt?", "Nu am validat de 3 zile nicio consultatie! Daca functiona sistemul, nu ma aflam in aceasta situatie" sau "Si pe 10 tot asa de 'fluctuanta' a fost platforma de poveste. Nu ei sunt tampiti, ci asa ne cred pe noi", sunt cateva din reactiile medicilor de familie.