Deputatul Dan Şlincu cere sprijin pentru accelerarea investiţiilor în infrastructura feroviară

Deputatul Dan Şlincu cere sprijin pentru accelerarea investiţiilor în infrastructura feroviară

Deputatul social-democrat Dan Şlincu a făcut un apel către toţi parlamentarii din Botoşani „să facă front comun pentru accelerarea investiţiilor în infrastructura feroviară care traversează judeţul Botoşani şi regiunea de Nord-Est”, se arată într-un comunicat de presă transmis de organizaţia judeţeană a PSD.

Parlamentarul consideră că investiţiile în infrastructura feroviară pot genera o dezvoltare economică a zonei.

„Să lăsăm deoparte toate interesele de partid şi să facem eforturi comune, pentru absorbţia atât a fondurilor europene pentru infrastructură, cât şi a fondurilor din Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pentru a dezvolta regiunea de Nord-Est şi toată ţara, prin investiţii în căi ferate şi trenuri moderne. Nu putem să aducem investitori, să creştem, să devenim competitivi, să generăm plus-valoare, dacă nu investim în infrastructura feroviară, care va deveni un element principal în tranziţia către economia verde, nepoluantă. Trebuie să acţionăm cât mai repede pentru a electrifica şi moderniza atât calea ferată, cât şi garniturile de tren", a declarat Dan Şlincu.

El arată că în 2019, lungimea liniilor electrificate era de 4.029 de kilometri, reprezentând 37,4% din reţeaua de căi ferate în exploatare. De asemenea, numai 407 kilometri din reţeaua primară erau modernizaţi şi recepţionaţi, situaţi pe coridorul Rin-Dunăre.

România se află sub media europeană la toate criteriile de analiză privind investiţiile şi infrastructura, conform celui mai recent raport European Transport and Infrastructure Scoreboard (2019), fiind situată sub media europeană la eficienţa serviciilor de cale ferată.

„Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025 estimează la 13,5 miliarde euro nevoile de finanţare pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare în următorii cinci ani. Prioritatea alocării fondurilor şi depunerii proiectelor trebuie acordată judeţelor din Moldova şi mai ales judeţului Botoşani, care din cei 160 de kilometri de cale ferată nu are niciun kilometru de cale ferată electrificată”, a subliniat deputatul PSD.

 

Spune-ne opinia ta