Cel mai cald anotimp al anului poate fi problematic pentru mașină. Iată ce probleme poți avea cu mașina vara.
Dacă citești acest material, este foarte probabil să ai de gând să pleci cu mașina în vacanță. O problemă cu mașina la drum lung este complet diferită de o situație întâmpinată în oraș, când ai câțiva prieteni la un telefon distanță.
Tocmai de aceea, trebuie să știi care sunt cele mai frecvente probleme întâmpinate de șoferi și ce poți face pentru a trece cu bine peste ele, pentru că puține lucruri îți strică vacanța așa cum o poate face o mașină care te lasă baltă pe marginea unui drum.
Așadar, iată care sunt cele mai întâlnite probleme ale mașinii, pe timpul verii:
Pene și alte probleme cu pneurile
Când pleci la drum vara cu mașina, anvelopele tale trebuie ă treacă prin temperaturi extreme. Asfaltul încins le duce la limită, iar asta se întâmplă și cu pneurile de sezon. Dacă ai anvelope de iarnă în plină vară, te sfătuim să le schimbi cu un set adecvat, cât mai repede posibil.
Dacă anvelopele tale nu mai sunt noi și sunt și vechi, condu cu atenție. Un set de anvelope de vară uzate îți poate afecta dramatic distanța de frânare și aderența în caz de manevre de urgență, ca să nu vorbim de o ploaie torențială.
Pneurile vechi sunt mai sensibile la gropi, așa că riști o pană dacă ai anvelope mai vechi de cinci ani. Sigur, dacă ne gândim la calitatea drumurilor noastre, nici cu cele mai scumpe pneuri de pe piață nu ești total în siguranță. Îți recomandăm să verifici presiunea anvelopelor înainte să pleci la drum și să o reglezi în concordanță cu recomandările constructorului. Asigură-te că rezerva este și ea gata de acțiune și că ai cric, coarbă și cheia de prezoane în mașină.
Apropo, dacă ai schimbat anvelopele la vulcanizare și ți-au fost strânse roțile cu un pistol hidraulic și nu doar cu o cheie dinamometrică, s-ar putea să muncești ceva când vrei să dai janta jos. Pregătește și o țeavă în mașină ca să o poți pune pe coarbă pentru a mări brațul forței când vrei să desfaci prezoanele.
Supraîncălzire și alte probleme cu motorul
Am trecut de mult de vremea în care conduceam cu toții Dacia 1300, dar asta nu înseamnă că am scăpat de problemele cu supraîncălzirea, în special vara. Dacă sistemul tău de răcire nu a mai primit o revizie de ani de zile sau niciodată, fii pregătit psihologic să-ți facă probleme într-o zi. Totul începe cu cedarea termostatului, dar poate să cedeze și unul dintre furtunele de răcire.
În cazul în care conduci o mașină mai veche de zece ani, schimbă din timp fiecare furtun al sistemului de răcire, antigelul și termostatul. În caz de supraîncălzire, coboară geamurile, pornește climatizarea pe cald și dă ventilatorul la maximum. Așa deschizi caloriferul mașinii și mai câștigi puțină răcire suplimentară. În caz că nu coboară temperatura peste punctul la care stă de obicei, de exemplu 90 de grade Celsius, va trebui să tragi pe dreapta și să aștepți să se răcească motorul. Nu deschide capacul rezervorului vasului de răcire când este motorul cald, o să ai arsuri!
Probleme electrice
La fel ca anvelopele, sistemul electric este suprasolicitat și vara, nu doar iarna. Temperaturile ridicate pun presiune pe toate releele, condensatoarele, diodele și rezistențele mașinii tale. Nici bateria nu o duce tocmai bine, pentru că temperatura de sub capotă scade rareori la valori rezonabile pe timpul verii.
Vara riști să te lase mașina în drum în urma unor probleme cu alternatorul, bateria, sau diferite componente electrice ale mașinii. Mergi la service de îndată ce suspectezi că ai probleme electrice. Același lucru este valabil și pentru situația în care mașina pornește din ce în ce mai greu cu motorul cald. În cazul respectiv, ai probleme cu senzorii.
Pana de carburant
Râdem și glumim, dar i se poate întâmpla oricărui șofer să rămână fără carburant. Trebuie doar să nu fii pe fază și să te ia valul distracției de la bord si nu te vei mai uita la indicatorul de carburant. Pentru că stațiile de alimentare nu sunt la fel de apropiate ca în orașele mari, poți sa o pățești la un drum mai lung. Mai ales dacă mașina ta consumă mai mult decât una obișnuită sau dacă ai o problemă cu sonda din rezervor care măsoară nivelul carburantului.
Puțină atenție și o alimentare până la plin te scapă de această grijă. Reține că o mașină alimentată cu motorină nu poate reporni din prima dacă rămâi complet fără carburant și are nevoie de amorsarea pompei de motorină. Aceasta are o pompă manuală sub capotă, dar nu este ușor de găsit la fiecare mașină. Pentru motoarele pe benzină, este suficient să pui contactul de mai multe ori la rând fără să pornești și ai reușit amorsarea pompei.
Problemele cu sistemul de frânare
Indiferent de anotimp, o problemă la sistemul de frânare trebuie tratată imediat. Semnele sunt ușor de recunoscut: cursa pedalei de frână crește până când sistemul începe să fie eficace, iar mașina face sunete ascuțite la fiecare apăsare a pedalei. Dacă simți că frânele sunt pe cale să te lase, ia piciorul de pe accelerație și redu viteza. Trage pe dreapta în siguranță și verifică vizual jantele, discurile și etrierii.
Este important să identifici scurgerile de lichid de frână. Fără acesta, instalația ta de frânare este inutilă. Verifică o dată la două luni și înainte de o călătorie lungă nivelul lichidului de frână. Durează câteva secunde, dar îți poate salva viața. Nu te zgârci când îți cumperi frâne noi și asigură-te că acestea funcționează la fiecare revizie.
O verificare de frâne în service are un preț derizoriu și poate face diferența dintre accident grav și călătorii liniștite.
Tu cu ce probleme te-ai confruntat de-a lungul timpului? Ce crezi că este important să învețe șoferii din experiența ta?
auto-bild.ro