Daca tot suntem la procentaje, trebuie sa spunem si ca doar 10% dintre martorii de bord arata probleme grave ale masinii. Mai jos ai martorii pe care niciun sofer nu isi doreste sa ii aiba aprinsi in bord.
1. Check Engine
Acesta este cel mai popular printre posesorii de Volkswagen. Lasand gluma la o parte, martorul Check Engine se aprinde atunci cand ai o problema la motor. Poate fi sonda lambda, convertorul catalitic, debitmetrul etc. Cauzele pentru care se aprinde sunt multiple, insa este un semn clar ca trebuie sa vizitezi un service auto cat poti de rapid.
2. Supraincalzirea motorului
Acest martor de bord indica o problema la sistemul de racire al motorului. Cand se aprinde este de preferat sa opresti motorul si sa incerci sa solutionezi problema inainte de a porni din nou. S-ar putea ca masina ta sa piarda lichid de racire.
3. Bujiile incandescente
Martorul de bord pentru bujiile incandescente se aprinde cand pornesti motorul iar mai apoi ar trebui sa se stinga. Daca nu o face, atunci cel mai probabil ai o problema, fie cu bujiile, fie cu contactul pedalei de frana, fie cu senzorii de evacuare, fie cu senzorul de presiune si temperatura. Depinde de masina.
4. Filtrul de particule
Pana de curand numai masinile diesel mai noi aveau filtru de particule, insa autoritatile au inasprit testele de emisii iar pentru a se incadra in noile standarde, marii producatori de automobile au fost nevoiti sa instaleze un filtru de particule special si pe motoarele pe benzina. Martorul de bord te anunta ca aceasta componenta are o problema si cel mai probabil necesita inlocuire.
5. ABS
Martorul de bord care indica o problema la sistemul ABS este foarte usor de recunoscut. Atentie! Cand ai aprins acest martor nu inseamna ca nu mai ai frane ci doar ca la o franare brusca sistemul ABS nu te va mai ajuta sa opresti eficient. Mai pe romaneste, "te duci sanie".
Continuarea pe 4tuning.ro...