Mai nou, notarii au posibilitatea să-și facă publicitate pentru a-și atrage clienții, potrivit unor modificări recent aduse Codului deontologic al profesiei. Publicitatea individuală era o chestiune interzisă până acum și catalogată drept concurență neloială. Notarii au voie acum să-și atragă sau să-și recompenseze clienții fideli sub diverse forme, pot să anunțe public ce tarife practică și pot afișa pe paginile lor de internet inclusiv calculatoare de tarife. Practic, noile modificări aduc o relativă relaxare a regimului concurenței între notari.
O serie de modificări care-i vizează pe notari au intrat în vigoare de curând, prin Hotărârea Uniunii Naționale a Notarilor Publici din România (UNNPR) nr. 10/2017 pentru aprobarea modificării Codului deontologic al notarilor publici din România, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 319 din 4 mai 2017.
Modificările se concentrează pe chestiunea concurenței neloiale. Prin hotărârea intrată în vigoare pe 4 mai, notarii capătă dreptul de a-și face publicitate, chestiune interzisă până acum prin Codul deontologic, cu câteva mici excepții. Potrivit actului, prin publicitate individuală se înțeleg următoarele:
-publicarea CV-ului și, după caz, a titlurilor universitare sau didactice deținute ori a specializărilor obținute în domeniul juridic;
-deținerea paginii profesionale de internet și/sau în cadrul rețelelor de socializare (chestiune valabilă și până acum);
-participarea, în calitate de raportor sau formator, la seminare, simpozioane, colocvii, forme de pregătire organizate de alte profesii juridice sau publicarea de studii, comentarii sau lucrări științifice (de asemenea, valabilă și până acum);
-participarea, la emisiuni TV/ radio, inclusiv în mediul online, la dezbateri și evenimente pe teme juridice, atunci când interesul public o cere, în scopul furnizării de informații juridice și a schimbului de experiență și opinii, în beneficiul exclusiv al cetățeanului (înainte, era necesar acordul prealabil al organelor de conducere ale UNNPR).
Până acum, Codul deontologic le interzicea expres notarilor publicitatea individuală și chiar dacă beneficiau de ea în mod indirect, tot erau considerați direct răspunzători. Le era permis, de exemplu, să spună clienților doar verbal, iar nu într-un CV scris, ce titluri universitare dețin. sursa: Avocatnet.ro