Trimiși în judecată de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani pentru săvârşirea infracţiunilor de omor, tentativă la omor calificat, conducerea unui vehicul sub influenţa alcoolului şi împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei pe drumurile publice, Florin Stănescu şi Emil Bujor au fost condamnați la câte șase ani și zece luni de închisoare cu executare.
"Aplică fiecărui inculpat pedeapsa cea mai grea de câte 5 (cinci) ani închisoare, la care se adaugă câte un spor de o treime de 22 (douăzecişidouă) luni din totalul celorlalte pedepse, fiecare inculpat urmând să execute câte o pedeapsă rezultantă de 6 (şase) ani şi 10 (zece) luni închisoare şi interzicerea drepturilor prev. de art.66 alin.1 lit.a, b Cod penal, pe câte o durată de 2 (doi) ani", se arată pe portalul Tribunalului Botoșani. (Vezi AICI sentința). De asemenea, cei doi au fost obligați și la plata de daune morale și civile care se ridică la câteva sute de mii de lei.
Decizia judecătorilor botoșăneni nu este însă definitivă și poate fi atacată cu apel la Curtea de Apel Suceava. Procesul celor doi șoferi a reprezentat o premieră pentru justiția botoșăneană, aceștia nefiind judecați pentru ucidere din culpă, aşa cum se întâmplă de regulă în cazul accidentelor rutiere soldate cu morţi, ci pentru omor calificat.
Potrivit procurorilor, la data de 30 aprilie 2016, în jurul orei 17.50, după ce au consumat băuturi alcoolice, inculpaţii au decis să efectueze o întrecere neautorizată pe principala arteră de circulaţie din oraşul Darabani (intens circulată la acel moment, având în vedere că era seara de Înviere), cu intenţia de a dovedi fiecare calităţile autoturismelor deţinute. În acest scop, Florin Stănescu s-a urcat la volanul autoturismului marca Audi A6, iar Emil Bujor la volanul autoturismului marca Audi A5, pe care le-au condus pe str. 1 Decembrie din oraş, circulând paralel unul faţă de celălalt şi ocupând, astfel, ambele sensuri de circulaţie. Cei doi au rulat cu viteze ce depăşeau cu mult limita de viteză legală în localitate, respectiv Florin Stănescu cu 146-148 km/h, iar Emil Bujor cu 148-150 km/h, conform expertizei criminalistice efectuată în cauză.
În aceste împrejurări, inculpaţii nu au mai putut observa din timp că din sensul opus circula autoturismul VW Golf condus regulamentar de numita Dănăilă Anda Mădălina, iar pe sensul lor de mers se deplasa un atelaj hipo, condus de Hriţcu Florentin şi, implicit, nu au putut evita impactul cu acestea. După ce, iniţial, între maşinile inculpaţilor a avut loc o coliziune tangenţial laterală, autoturismul inculpatului Florin Stănescu, care se deplasa pe contrasens, a intrat frontal în autoturismul condus de tânăra Dănăilă Anda Mădălina, iar cel condus de inculpatul Emil Bujor a lovit din spate atelajul hipo.
În urma accidentului, a rezultat decesul victimei Dănăilă Anda Mădălina, iar celălalt ocupant al vehiculului, Dănăilă Şerban Giovani, a necesitat 70-80 zile îngrijiri medicale pentru vindecare; de asemenea, au suferit leziuni şi persoanele care se aflau în atelajul hipo, astfel: Cliveţ Ghiorghi – 100-120 zile îngrijiri medicale, Prodan Constantin – 11-12 zile îngrijiri medicale şi Hriţcu Florentin – 14-15 zile îngrijiri medicale pentru vindecare.
În urma recoltării a câte două probe biologice de sânge de la cei doi inculpaţi, conform normelor medico-legale, a reieşit că Florin Stănescu prezenta o alcoolemie de 1,50 g‰, respectiv 1,35 g‰, iar Emil Bujor prezenta o alcoolemie de 1,10 g‰, respectiv 0,90 g‰.