Podul peste care a trecut trenul deraiat în localitatea Cârcea, județul Dolj, s-a rupt sub greutatea garniturii. Una dintre liniile de cale ferată de pe pod era în construcție și este posibil ca mecanicul, din greșeală, să fi intrat pe aceasta, scrie Mediafax.
Cătălin Cotoc, prim-adjunct din cadrul ISU Dolj, a declarat pentru MEDIAFAX că pe pod erau două linii de cale ferată, dintre care una în construcție. ”E posibil ca dintr-o eroare a mecanicului trenul să fi intrat pe linia aflată în construcție, podul s-a rupt, iar vagoanele au deraiat”, a spus Cătălin Cotoc.
Potrivit acestuia, podul s-a rupt pe o distanță de 50 de metri. Aceeași sursă susține că cinci vagoane au căzut în râpă, iar trei sunt la această oră în pericol de cădere.
Cătălin Cotoc a precizat că nu există pericol de explozie.
Traficul feroviar este blocat în județul Dolj, pe Magistrala 900 Caracal-Craiova, în localitatea Cârcea, după ce un tren de marfă încărcat cu biodisel a deraiat sâmbătă dimineață. Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a informeazat că trenul de marfă aparține unui operator privat și avea 23 de vagoane. Trenul circula pe distanța Slobozia - Veche Curtici și transporta produse petroliere.
UPDATE: Potrivit poliției, mecanicul garniturii era băut, având o alcoolemie de 0,72 mg/l în aerul expirat. Prefectul de Dolj a spus că respectivul fir era închis pentru reparații , era o porțiune fără cale ferată, și nimic nu trebuia să circule pe el. ”Se pare că mecanicul de locomotivă a ignorat semnalele date de la gara din Cârcea. El trebuia să treacă automat pe firul 2 şi nu a trecut. Nu ştiu ce s-a întâmplat. Cert este că a mers înainte chiar pe unde nu erau şinele de cale ferată şi s-a rupt podul pe toată lungimea lui doar jumătate, pe firul 1, iar cealaltă jumătate, pe firul 2, este intactă. Practic, a intrat pe o zonă fără cale ferată şi în virtutea inerţiei locomotiva a trecut podul şi a scăpat, de asta nici nu sunt victime omeneşti. Dar restul de vagoane care erau în spate, pe pod, 6-7 vagoane, au căzut în gol", a spus prefectul de Dolj, citat de Agerpres.