Generaţia Z este o generaţie care nu mai gândeşte în termeni de „unde mă văd peste zece ani”, ci mai degrabă de „ce oportunităţi am acum şi cum pot creşte din ele”. Pentru aceşti tineri, cariera nu înseamnă o linie dreaptă, ci o succesiune de etape flexibile, în care fiecare experienţă – fie ea profesională, academică sau personală – contribuie la dezvoltarea lor.
„Peste zece ani este foarte, foarte mult. Momentan sunt la început de drum. Important e ce fac azi.”, spune Miruna Viziteu, studentă masterandă la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor din Cluj-Napoca (FSEGA).
Originară din Botoşani, Miruna a ales Clujul nu doar pentru facultate, ci şi pentru calitatea vieții:
„Fratele meu a fost şi el student aici, la Cluj, şi am venit de multe ori să-l vizitez. M-am îndrăgostit rapid de oraş. Pentru mine a contat foarte mult să mă simt bine în oraşul în care urmează să trăiesc, dincolo de cât de bună este facultatea.”
Miruna a ales marketingul pentru că vede domeniul ca pe un spaţiu care îi permite să combine gândirea analitică, empatia faţă de consumator şi expresivitatea vizuală. „Mi-a plăcut foarte mult pentru că îmbină mai multe domenii care mă atrag: partea de economie, partea de psihologie şi partea de artă”, a explicat ea.
Pentru Miruna, visul profesional are legătură directă cu impactul social, nu doar cu ascensiunea personală.
Ea privește cariera ca pe o formă de contribuție şi un mijloc de a influența pozitiv comportamente, de a educa şi de a aduce mai aproape cauze care contează.
„Mi-ar plăcea foarte mult să lucrez într-o organizațienon-profit, poate ceva legat de educaţie sau de implicare civică. Dar mi-ar plăcea să lucrez tot pe partea de marketing”.
Când o întrebi cum îşi descrie generația, Miruna observă că tinerii de azi se formează într-un mediu în care informația circulă mai repede ca oricând, iar modelele de succes sunt multiple şi în continuă schimbare.
Această diversitate îi face mai greu de încadrat într-o definiție unică, dar totodată mai creativi, mai flexibili şi mai capabili să se adapteze.
„Cred că este o generaţie foarte volatilă. Faptul că suntem foarte diferiţi unii de alţii e o caracteristică în sine. Este o generaţie foarte eterogenă. Chiar şi între noi, cei născuţi în acelaşi an şi cei cu doi ani mai mari sau mai mici, se văd deja diferenţe mari — în aspiraţii, în modul de comunicare, în felul de a gândi.”
Sursa: zf.ro