În educație, interesele comune inspiră și dau un plus de valoare procesului de formare a educatorilor. Colaborarea între instituțiile de învățământ din România și Republica Moldova reprezintă nu doar o activitate de suflet, ci contribuie la îmbunătățirea abilităților și competențelor manageriale prin schimbul de experiență.
În acest sens, în cadrul Programului Operațional Comun România - Republica Moldova 2014-2020 inițiat de Școala Profesională de Cooperație Botoșani, s-a desfășurat acțiunea de cooperare transfrontalieră privind sprijinirea și dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor. Din acest proiect fac parte următoarele instituții școlare din Republica Moldova: Școala Profesională oraș Glodeni, Școala Profesională oraș Briceni, Școala Profesională sat Corbu, Școala Profesională oraș Cupcini, Școala Profesională oraș Drochia, Școala Profesională oraș Rîșcani, Școala Profesională oraș Soroca.
În cadrul acestui proiect, după o primă vizită a delegației județului Botoșani în Republica Moldova, a venit rândul profesorilor moldoveni să viziteze unitățile partenere din Botoșani. Pe 29 septembrie delegația din Republica Moldova a vizitat Liceul ”Dimitrie Negreanu” în vederea identificării modalităților de susținere a tinerilor din mediile defavorizate, de sprijinire a acestora printr-o integrare socio-profesională rapidă și eficientă.
Oaspeții au fost întâmpinați cu multă căldură de directorul liceului prof. Camelia Axinte, care, în calitatea sa de gazdă, a făcut o scurtă prezentare a liceului, a laboratoarelor și a atelierelor, a spațiului CDI și a sălilor de clasă. De asemenea, responsabilul Comisiei Tehnice prof. Camelia Alexa a vorbit despre meseriile și agenții economici parteneri, iar consilierul educativ prof. Mihaela Budeanu-Mihalachi și responsabilul Consiliului Elevilor prof. Anca Dulgheru, au făcut cunoscute delegației proiectele educative ale liceului: ”ȘI MIE ÎMI PASĂ!„, ”Vraja tradiției”, ”Primăvara sărbătorim viața”, ”Noi trecem pe verde”, proiecte în care elevii sunt responsabilizați în sporirea calității vieții în comunitatea locală.
Cele două delegații au transformat educația într-un limbaj comun menit să identifice metode și tehnici pentru ca tinerii să aibă acces la informații în vederea dezvoltării propriilor afaceri.
În finalul întâlnirii, delegația moldovenească a punctat faptul că școlile profesionale rămân o oportunitate pentru tinerii din mediile defavorizate și o șansă de dezvoltare a comunităților locale.
(Comunicat de presă)