Feedback-ul cadrului didactic este însă esențial pentru optimizarea modului în care elevul se raportează la materie.
”În ce privește notarea temelor, abordare este puțin diferită. Uneori, evaluarea temelor este utilizată doar pentru situațiile negative. Dacă elevul nu a făcut tema, atunci el este sancționat, dar dacă a făcut-o, se consideră că este datoria lui, că nu trebuie lăudat sau recompensat, așa gândesc unii profesori. Ei bine, acest mod de gândire este profund greșit: dacă sancționezi “nefacerea”, atunci este musai să recompensezi și “facerea”. O sancțiune nu este motivantă. Dacă elevul nu a făcut tema, profesorul nu bagă în seamă comportamentul, dar dacă elevul o realizează, el primește recompense: puncte în plus la notă, uneori câte un “10” surpriză, posibilitatea de a alege să facă o temă diferită de colegi data următoare, timp liber în plus etc. Când elevii vor vedea că o simplă realizare a temei poate aduce atât de multe beneficii, mai mulți dintre ei vor începe să o facă”, precizează Ion-Ovidiu Pânișoară.
Profesorul vorbește și despre efectele sancțiunii asupra elevilor: ”Când utilizezi doar sancțiunea, în fapt, încurajezi încercarea de a frauda, copierea temei după colegi, copierea rezultatelor de pe Internet, intervenția Inteligenței Artificiale etc.”
Importantă este, de asemenea, calitatea temelor primite: ”Mai contează ca profesorul să dea teme deosebite, utilizându-și creativitatea și umorul”, a adăugat Ion Ovidiu Pânișoară. Sursa: Alert24.ro