”Parents and Teachers: Building Bridges” - O nouă punte între școală și familie

Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu” Botoșani derulează, în perioada 01.06.2019 – 31.12.2021, proiectul de mobilitate în domeniul educaţie şcolare ,,Educaţie pentru diversitate prin integrarea modelelor europene”, proiect ce se desfăşoară în cadrul programului Erasmus+, Acţiunea Cheie 1, cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Cel de al doilea stagiu din cadrul proiectului - ”Parents and Teachers: Building Bridges” - s-a desfășurat în intervalul 10-14 mai 2021, după o amânare de un an, din cauza contextului pandemic. Așteptarea însă a fost recompensată de caracterul deosebit al experienței petrecute nu în Sevilla, cum era programată inițial, ci în Tenerife.

 

Cursul, cu durata de 5 zile (25 de ore de formare), a vizat achiziția de noi moduri și resurse de relaționare cu elevii din mediile defavorizate, cu părinții acestora, dezvoltarea abilităților de management al problemelor specifice educabililor din acest sector vulnerabil, dar și corelarea activităților din clasă cu realitatea și cu practicile europene în domeniu.

Astfel, cei trei profesori ai Colegiului Național ,,Mihai Eminescu” participanți la curs – Epurianu Daniela-Paula, Timingeriu Mihaela și Lungu Alin-Cristian - au avut parte de o experiență unică de învățare și de un schimb cultural memorabil.

Pentru valorificarea resurselor achiziționate pe parcursul cursului, activitățile planificate a fi desfășurate în lunile imediat următoare includ, pe lângă clasicele workshopuri cu profesorii și diseminări, dezbateri cu părinți ai elevilor din medii defavorizate, cu scopul analizei nevoilor acestora și pentru a întări parteneriatul școală-familie prin identificarea și implementarea de soluții generatoare de motivație și progres școlar, dar și conceperea unui ghid util activității diriginților, atât pentru clasele de gimnaziu, cât și pentru clasele de liceu. Activitățile se vor derula combinat, prin întâlniri directe și prin postarea de resurse utile pe site-ul proiectului.

Având în vedere faptul că realizarea educaţiei incluzive reprezintă o prioritate naţională şi europeană, suntem convinși de faptul că și această oportunitate de formare, alături de celelalte stagii din cadrul proiectului, va constitui un exemplu de bună practică pentru alte unităţi şcolare, în ceea ce priveşte promovarea atitudinilor non-discriminatorii, încurajarea incluziunii şi abordarea diversităţii.

„Ca manager de școală, dar și profesor,susțin și sprijin implementarea proiectelor Erasmus + în unitatea școlară,mai ales pentru promovarea inovației în ceea ce privește metodele pedagogice.Aceste mobilități dau șansa cadrelor didactice să asimileze concepte, idei,tehnici și practici creative,materiale didactice ,ca să nu mai menționăm importanța exersării limbii engleze în contexte reale,”a explicat directorul Colegiului Național „Mihai Eminescu” Botoșani, profesor Cristina Chiriac.

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

„Tehnologii învechite, calitate slabă”: Armata română renunță la Kalașnikov și anunță un program de înzestrare cu arme de tip NATO!

astăzi, 19:34

Ministerul Apărării Naționale (MApN) intenționează să achiziționeze 200.000 de pistoale, arme de asalt, puști cu lunetă și mitraliere moderne, compatibile NATO, pentru înzestrarea mili...

Ilie Bolojan anunță schimbări: “Magistrații se pensionează prea rapid, trebuie să creștem vârsta”!

astăzi, 18:50

Premierul Ilie Bolojan a susținut vineri, la finalul unei săptămâni marcate de asumarea răspunderii în Parlament pe primul pachet de măsuri fiscale, o conferință de presă în ...

Valeriu Iftime i-a promis "război" Farului la debutul lui Ianis Zicu! Ce a spus despre Gică Hagi: "E greu"!

astăzi, 18:00

Valeriu Iftime: "Chiar cred că pot să câștig" Valeriu Iftime nu vrea să mai aibă emoții în actualul sezon și își propune să înceapă cu dreptul împo...