Ministrul Educației s-a plâns că îi merge mai prost netul decât la Școala din Popăuți. Cum această școală nu există, probabil se referea la Stațiunea de Cercetare – Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor și caprinelor

Ministrul Educației s-a plâns că îi merge mai prost netul decât la Școala din Popăuți. Cum această școală nu există, probabil se referea la Stațiunea de Cercetare – Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor și caprinelor

Ministrul Educației a dat ca exemplu propria situație în momentul în care i-a picat conexiunea la internet, ca să explice dezavantajele școlii online, motiv pentru care toți elevii sunt în vacanță, în perioada 25 octombrie-5 noiembrie:

„Apropo de aceia dintre noi care spun că este foarte ușor de predat online. Deci cât de ușor poate să fie să nu pierzi legătura într-unul din satele României, dacă la sediul Ministerului Educației avem astfel de probleme de conectivitate (…) Poate că școala că „școala din Popăuți” are o conexiune mai bună decât Ministerul Educației, cine știe. Nu cred”, a declarat Ministrul Educației în cadrul unei conferințe online, după ce i-a picat internetul, relatează edupedu.ro.

„Școala din Popăuți” nu există în România. De fapt, nu există nicio localitate numită Popăuți, potrivit nomenclatorului localităților din România, dar pe hartă figurează cu această denumire Mănăstirea Popăuți din municipiul Botoșani și Stațiunea de Cercetare – Dezvoltare pentru Creşterea Ovinelor şi Caprinelor ”Popăuți”, iar aceasta din urmă se află în localitatea Răchiți, judetul Botoșani.

Stațiunea de cercetare se află în subordinea Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice „Gheorghe Ionescu-Şişeşti” (ASAS) cu finanțare de la Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Sorin Cîmpeanu a mai adăugat că nu crede că „predarea online a fost o soluție pentru mai mult de 20%, 30% din cetățenii României”.

Ministrul Educației a mai subliniat că nu este „nu este deloc simplu să ne adaptăm eficient la interacțiunea online”: „Dincolo de plăcerea de a fi alături de dumneavoastră, am și satisfacția de a fi pierdut conexiunea de internet și de a demonstra încă o dată că nu este deloc simplu să ne adaptăm eficient la interacțiunea online. Bine, acesta va fi viitorul fără doar și poate, că ne dorim sau că nu ne dorim, că vrem sau că nu vrem, viitorul aparține digitalizării, dar până ajungem în viitor să fim realiști și să înțelegem cat de câte probleme avem în interacțiunea online în educație, din 5 perspective (…)”.

Declarațiile vin în contextul în care toți elevii din sistemul de stat sunt acum în vacanță forțată, timp de două săptămâni pentru ciclul gimnazial și liceal și o săptămână pentru cel primar și grădinițe, decisă de autorități ca măsură de reducere a mobilității pentru a limita efectele pandemiei.

 

Spune-ne opinia ta