Lansare de carte inedită. Profesorii Otilia și Marinică Sandu au adunat între coperți activități de învățare în familie

Duminică, 21 septembrie a.c., la Casa de Cultură din Coțușca, profesorii Otilia și Marinică Sandu au lansat un volum de carte inedit, intitulat „Activități de învățare în familie – Sugestii teoretice şi practice”. La eveniment au participat oameni de cultură, cadre didactice, elevi, respectându-se regulile de siguranță sanitară.

Lucrarea este structurată în două părți complementare: una general-teoretică și una concret-experimentală, precizează profesorii Sandu.

Partea teoretică este alcătuită din 20 de capitole care, prin conținutul lor, se întregesc reciproc, menţionând câteva modalităţi de comunicare şi înţelegere profundă a comportamentelor şi nevoilor elevilor, în contextul învăţării intergereraţionale în familie. Astfel, partea experimentală cuprinde recomandări de organizare a unor activităţi practice, creative, ludice și sportive şi cu argumente atât pentru elevi, cât şi pentru părinţi.

„Într-o lume a prezentului, marcată de momente neprevăzute, care au impus măsuri de limitare a răspândirii infecției cu noul coronavirus, este absolut necesar să rămânem în siguranță, să fim solidari, să manifestăm un comportament responsabil și să comunicăm cu copiii noștri, construindu-le emoții pozitive”, spun autorii.

Iată ideile principale ale cărții, consemnate de către autori:

- În această perioadă, care presupune „distanțare socială”, prin petrecerea majorității timpului cu copiii noștri, avem posibilitatea să le înțelegem mai bine nevoile și comportamentele.

- Așadar, în acest nou context, pot exista oportunități de dezvolare a unor competențe și abilități cognitive, reglatorii (voință, curiozitate, rezolvare de probleme, reglare emoțională), motrice și de autonomie personală.

- Sugestiile de activități practice, creative,ludice și sportive pe care le propunem, în calitate de dascăli - cu experienţă didactică de 4 decenii, atât pentru elevi, cât și pentru părinți, oferă alternative de relaționare în familie și de petrecere a timpului liber.

- Încercăm, astfel, optimizarea dezvoltării cognitive, spijinirea procesului de exprimare și autoreglare emoțională și dezvoltarea abilităților de viață independentă și de responsabilizare a elevilor. ​

-  Totodată, implicarea directă a elevilor în astfel de activități este o modalitate optimă de a-i distrage de la utilizarea excesivă a calculatorului sau a telefonului mobil.

- Pentru a evita stările emoțional-conflictuale, încercăm să înțelegem particularitățile personalității fiecăruia.            

- Sperăm ca sugestiile propuse să fie transformate, de Măria Sa Cititorul, în activități utile și plăcute de învățare experimentală.











 

 

Spune-ne opinia ta