Direcția Învățământ, Tineret și Sport Bălți în calitate de partener, împreună cu Inspectoratul Școlar Județean Botoșani – lider de parteneriat a organizat în data de 26.05.2021, Conferința de deschidere a proiectului transfrontalier „Împreună pentru o integrare educațională mai bună a copiilor cu cerințe educaționale speciale”, 2SOFT/1.1/133.
Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Comun România - Republica Moldova 2014-2020, Obiectivul tematic 2: Sprijin pentru educație, cercetare, dezvoltare tehnologică şi inovare, Prioritatea 1.1 - Cooperare instituțională în domeniul- educațional în vederea creșterii accesului la educație și a calității acesteia.
Conferința s-a desfășurat în sesiune plenară online, expunându-se rolul pe care cele două instituții partenere îl au în asigurarea accesului la o educație de calitate pentru copiii cu nevoi educaționale speciale la nivelul a două regiuni din România și din Republica Moldova.
Beneficiile concrete ale implementării activităților din cadrul proiectului le reprezintă o mai bune integrare a copiilor cu nevoi educaționale speciale în învățământul de masă, prin formarea/ dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice și crearea de servicii de intervenție personalizate (recuperare, terapie educațională, consiliere școlară).
Directori, directori adjuncți, reprezentanți ai cadrelor didactice și ai părinților din școlile pilot din cele două regiuni, viceprimarul municipiului Bălți, profesori universitari și reprezentanții legali ai beneficiarului și partenerului, precum și managerii au susținut importanta implementării proiectului, care reunește viziunile transfrontaliere, metodele și mijloacele de predare, consiliere și intervenție. La finalul conferinței, au fost prezentate materiale filmate în țările partenere, în care copiii explică ce înseamnă pentru ei fericirea.
“Mulțumim celor peste o sută de participanți, a căror prezență a confirmat importanța faptului că în cadrul școlii este obligatoriu să promovăm toleranța, egalitatea de șanse, non-discriminarea, valori care să producă o mai bună includere și integrare a elevilor în colectivele din care fac parte.
Esența educației incluzive ar trebui să reprezinte o pregătire profesională specifică și o abordare comună a cadrelor didactice, a părinților, a copiilor și a comunității, care să producă schimbările necesare, transformări, noi orientări, să fie un proces care reunește oameni, idei, sisteme, comunicații, tehnologii.
Dragi copii, de 1 iunie, când e ziua tuturor copiilor, vă transmitem că vă suntem alături, că vrem să ne schimbăm pentru voi, pentru ca vouă să vă fie un pic mai bine la școală. Vă asigurăm că înțelegem mesajul transmis prin intermediul câtorva reprezentanți.
Fiecare copil e special in felul său, dar unii au mai multă nevoie de noi, pentru a se descurca, cu viața care nu le-a dat aceeași șansă, din start. Pentru acești copii, familia și profesorii sunt indispensabili. Pentru ei trebuie să fim pregătiți, să fim puternici și să continuăm, oricât de greu este, cu orice preț. Pentru copiii speciali din viața noastră și de la școală, ziua de 1 iunie e la fel de importantă. Pentru toți copiii, fericirea e simplă: dragoste, zâmbete, încurajări, lipsa durerii, mâncarea preferată, muzică, jocurile copilăriei, notele bune și încurajările profesorilor, timpul petrecut împreună cu familia și prietenii.
Înțelegem și acceptăm că fericirea voastră constă în lucruri simple, mărunte, dar care necesită toată dragostea noastră, atenția și mai ales, prezența reală și continuă în viața voastră. Să vă vedem zâmbind mereu și cu sufletul plin de bucuria fiecărei zile! La mulți ani fericiți!”, a transmis inpectorul general adjunct al ISJ Botoșani, profesor Ada Alexandrina Macovei.
Manager de proiect este Inspectoratul școlar județean Botoșani, reprezentată de profesor Ada Alexandrina Macovei, și Direcția Învățământ, Tineret și Sport Bălți, reprezentată prin psiholog Dana Lichii.
Compiii implicați în proiect au realizat și un clip care poate fi vizionat AICI