Elevii botoșăneni, chestionați online cu privire la calitatea mediului școlar. Ce nemulțumiri au avut

Motorul asociației „Mereu Pentru Educație” constă în dorința elevilor de a aduce îmbunătățirile mult-așteptate din sistemul educațional. Voluntarii MER Botoșani au dorit să ofere o imagine reală a nivelului învățământului preuniversitar din județ și au consultat elevii pentru a le afla părerile și sentimentele pe care le-au acumulat în procesul educațional.

MER Botoșani a inițiat un chestionar online prin care a adresat atât elevilor de gimnaziu, cât și liceenilor, 12 întrebări legate de calitatea mediului școlar.

S-au acumulat 203 răspunsuri, preponderent fiind elevi de liceu din județul Botoșani. Răspunsurile, însă, au avut în comun nemulțumirea adolescenților care încă se confruntă cu aceleași piedici pe care le-au întâmpinat și generațiile trecute.

114 corespondenți au răspuns negativ la întrebarea "Sunteți mulțumit/ă de modul în care sunteți evaluați și notați la școală?", iar 64% din elevi au afirmat că au asistat la momente în care un profesor a fost agresiv fizic sau verbal în timpul orelor.

Trecerea notelor în catalog nu este mereu anunțată, doar 23% au răspuns că sunt mereu informați de activitatea din catalog.  Numai 141 de corespondenți au afirmat că știu de existența cabinetului psihopedagogic în școală.

Mai mult, 156 de elevi spun că sunt nevoiți să își achiziționeze markere/bureți/cretă și un procent îngrijorător de 80,8% din corespondenți consideră că au nevoie de meditații.

Mulți dintre ei marturisesc că nu se simt confortabil în sălile de clasă, iar temele de acasă constituie un stres major pentru mai mult de jumătate din aceștia.

Din 203 de elevi, aproximativ 80% din ei au parte de apă curentă, încălzire termică, cabinet medical, videoproiector, sisteme de iluminat, dar doar 43,3% au afirmat că au fișe sau planșe ajutătoare pentru orele de curs.

Într-o altă ordine de idei, aproximativ 90% din corespondenți au afirmat că sunt de acord cu digitalizarea sistemului de învățământ.

Adolescenții își doresc materii noi în orarul lor, cele mai votate opțiuni fiind educația sexuală, educația financiară, cursuri de prim-ajutor, cursuri de orientare profesională.

Elevii doresc că prin munca pe care o depun în procesul educațional să dobândească independență, responsabilitate, perseverență, toleranță, disciplină financiară.

 

 

 

 

 

Spune-ne opinia ta