Un nou raport al Băncii Mondiale arată că în școlile din zona rurală din România rezultatele elevilor la testările internaționale sunt similare cu cele din Senegal. O scădere dramatică a învățământului față de 1990.
Doar elevii din București au rezultate similare cu cei din Islanda la testele internaționale standardizate, în timp ce elevii din școlile din zona urbană din România au, în medie, rezultate similare cu elevii ucraineni.
Studiul, ce evaluează între altele capitalul uman al României, arată că un copil născut astăzi în România e de așteptat să atingă doar maxim 60% din potențialul său productiv, atunci când va fi adult.
În cazul în care ar beneficia pe deplin de servicii de sănătate și educație de înaltă calitate, cum se găsesc în unele state membre UE, atunci acest procent ar ajunge și la 100%.
Pe regiuni, imaginea redată de Banca Mondială arată că în regiunea de Nord-Est, deci Moldova, cele mai bune rezultate sunt în zona urbană din Iași, în timp ce cele mai slabe sunt în zona rurală din Vaslui, care îi fură totuși “la mustață” acest ultim loc Botoșaniului.
Raportat la potențialul productiv (100%) pe care-l pot atinge copiii din unele țări UE, cu acces la servicii de sănătate și educație de înaltă calitate, atunci când devin adulți, un copil născut azi în România poate atinge, la maturitate, 60% din acest potențial.
Cu alte cuvinte, în zona rurală, copiii din România nu-și vor putea atinge niciodată adevăratul potențial, ci doar, în cele mai bune situații, ajung să depășească cu puțin peste 50%, dar nu mai mult de 60%!
În fiecare județ, diferențele de productivitate se asociază cu lipsa unei educații de calitate și există o asociere clară între indicele capitalului uman și nivelul sărăciei dintr-un județ sau altul, scrie Edupedu.ro.