"Ne gandim si vom stabili exact daca dispare sau nu Evaluarea Nationala la clasa a VIII-a", a anuntat ministrul Educatiei, Pavel Nastase. Declaratia acestuia vine in urma unui raport UNICEF care recomanda suspendarea evaluarii de la clasa a VIII-a si revizuirea parcursurilor scolare. "Este clar faptul ca trebuie sa schimbam abordarea acestor evaluari si sa reducem impactul negativ al examenelor nationale asupra invatarii si progresului elevilor", a explicat Nastase.
Potrivit celui mai recent raport realizat de UNICEF, Romania ar trebui sa ia in considerare suspendarea evaluarii de la clasa a VIII-a si revizuirea parcursurilor scolare. Ministrul Educatiei, Pavel Nastase, a explicat, in cadrul prezentarii raportului UNICEF, ca inca nu se poate lua o decizie referitoare la evaluarea nationala de la clasa a VIII-a.
"Avand in vedere consecintele negative ale actualelor examinari nationale asupra invataturii, motivatiei si evolutiei elevilor, este importanta cresterea calitatii lor. Ca o prima prioritate, Romania ar trebui sa imbunatateasca calitate si impartialitatea evaluarii nationale pentru clasa a VIII-a, tinand cont de miza importanta a acestei pentru studiile viitoare ale elvilor. Pe viitor, Romania ar trebui sa revizuiasca parcursurile scolare si certificarea de la nivelul invatamantului secundar, luand in considerare inclusiv posibilitatea suspendarii evaluarii nationale pentru clasa a VIII-a", se arata in raportul "Evaluarile si examinarile in sistemul de educatie din Romania", realizat de Fondul International pentru Urgente ale Copiilor al Natiunilor Unite (UNICEF).
Raspunsul de la Ministerul Educatiei a venit imediat, prin vocea ministrului Pavel Nastase
"Mi-e greu sa spun daca se vor pastra sau nu evaluarile de clasa a VIII-a. Ne dorim in primul rand ca toti copiii sa mearga la gradinita si la scoala, sa beneficieze de o educatie incluziva de calitate si sa finalizeze cel putin invatamantul obligatoriu. In acest sens trebuie sa schimbam abordarea si sa privim evaluarea elevilor, a cadrelor didactice, a scolilor si a sistemului de educatie ca o oportunitate de a primi feedback si de a interveni pentru a face ca procesul educational sa fie unul de o mai buna calitate, centrat pe elevi", a explicat Nastase.
Ministrul Educatiei a spus ca este foarte important sa fie redus impactul pe care examenele nationale il au asupra elevilor. "Este foarte important sa reducem impactul negativ al examenelor nationale asupra invatarii si progresului elevilor, prin imbunatatirea calitatii si corectitudinii examenelor de la final de clasa a VIII-a si revizuirea rutelor pe care le pot urma elevii in invatamantul secundar superior. Ne dorim sa avem cadre didactice pregatite sa foloseasca evaluarea formativa si pe parcursul orelor, nu doar anumite metode de evaluare clasice: lucrari de control, teze si examene nationale. Astfel, va putea fi redusa presiunea pe elevi si li se va permite si celor care de obicei fac fata cu greu evaluarilor clasice sa arate ce stiu", a mai spus ministrul.
Nu uitati ca admiterea la liceu din 2017 va avea o schimbare importanta fata de anii precedenti. Ministerul Educatiei a anuntat deja faptul ca ponderea mediei de la Evaluarea Nationala va fi de 80%, iar ponderea mediilor din gimnaziu, de 20% (fata de 75%, respectiv 25%, cat au fost anul trecut).
Autor: portalInvatamant.ro