Greu poate fi imaginată o lecÅ£ie mai frumoasă decât cea în care autorul unei poezii studiate de elevi este prezent în clasă pentru a discuta despre sensuri, simboluri ÅŸi mesaj.
AÅŸa a gândit ÅŸi, 100% a avut dreptate, profesorul Daniela Păduraru de la Åžcoala nr. 14, denumită ÅŸi „Åžtefan cel Mare” din BotoÅŸani. Dascălul, pe care programa îl obligă să discute cu elevii de a VII – a despre artă poetică, a conchis că cea mai bună soluÅ£ie pentru ca elevii să înÅ£eleagă dificila ÅŸi prea teoretica – temă, este să o roage pe Ana Blandiana să le explice.
Aflată în BotoÅŸani în cadrul taberei de creaÅ£ie organizată de Memorialul IpoteÅŸti, Ana Blandiana a acceptat invitaÅ£ia ÅŸi a participat la discuÅ£iile, analizele ÅŸi interpretările copiilor. Folosind metoda grafiocă de ilustrare a versurilor, copiii i-au arătat poetei cum sună în imaginaÅ£ia lor poezia „Cândva arborii aveau ochi”, discutând cu plăcere ÅŸi emoÅ£ie despre simbolul copacului, ochilor, crengilor, despre condiÅ£ia creatorului. „Metoda grafică, horoscopul druizilor, prin care fiecare copil se identifică, se regăseÅŸte în câte un copac, plus un reÅ£etar menit să arate ce înseamnă arta poetica în viziunea Anei Blandiana, au fost câteva din momentele lecÅ£iei deschise, însă o temă mai mult decât teoretică a prins contur ÅŸi a putut fi înÅ£eleasă de copii pentru că au putut discuta ÅŸi asculta pe creatoarea Ana Blandiana.”, ne-a explicat profesorul Daniela Păduraru.
Poeta a acordat autografe micilor săi cititori pe ultima sa apariÅ£ie editorială, intitulată „Povestiri fantastice” ÅŸi s-a îndreptat către Åžcoala nr. 11, unde urma să se întâlnească, la invitaÅ£ia celor de aici, cu profesori ÅŸi învăţători, împărtăşind ÅŸi cu aceÅŸtia gândurile sale despre creaÅ£ie, educaÅ£ie, simbol ÅŸi mister. (comunicat de presa)





