Activitate antibullying la o școală din Botoșani, elevii au învățat să se apere alături de voluntarii de la ”Salvați Copiii” - Foto

Activitatea a avut ca scop definirea conceptului de bullying, identificarea cauzelor acestora, dar și evidențierea metodelor de combatere a acestui fenomen în școală.

Activitate antibullying la o școală din Botoșani, elevii au învățat să se apere alături de voluntarii de la ”Salvați Copiii” - Foto

Luni, 13 noiembrie 2023, elevii, cadrele didactice și voluntarii de la Organizația „Salvați copiii” au participat la activitatea „Și noi avem drepturi”.

Acțiunea a fost organizată în cadrul Proiectului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), făcând parte din activitatea A 2.2. Combaterea violenței, a bullying-ului și a segregării școlare în rândul elevilor și dezvoltarea unui climat favorabil în școală din PNRAS.

În cadrul activității, s-au desfășurat numeroase jocuri interactive, prin intermediul cărora elevii de gimnaziu ai școlii au identificat tipurile de bullying (social, vebal, fizic și cyber-bullying), dar și „actorii” implicați în acest fenomen care predomină în școli: agresorul, victima și martorii (activi sau pasivi).

În derularea activității au fost implicați următorii participanți:

-Școala Gimnazială nr. 2 ”Tudor Vladimirescu” Albești (Prof. Chitic Mihaela, manager PNRAS, coordonator activitate; Prof. Buneanu Roxana, profesor și colaborator activitate; Prof. Ciocan Camelia-Paula, profesor și colaborator activitate; Prof. Cicoan Mihai, profesor și colaborator activitate; Prof. Flutur Elena, profesor și colaborator activitate; Prof. Herghiligiu Simona, profesor și colaborator activitate; Prof. înv. primar Maicariu Dana, profesor și colaborator activitate; Prof. Pistol Larisa, profesor și coordonator activitate; Prof. Zănoagă Loredana, profesor și colaborator activitate).

-Organizația „Salvați Copiii” (Ciornei Teodora, voluntar; Guler Amir-Mehmet, voluntar; Matei Alexandra-Teodora, voluntar; Strugariu Georgiana-Diana, voluntar).

”În urma derulării activității, au fost identificate următoarele aspecte pozitive: implicarea activă a tututor elevilor în cadrul activității; elevii devin parte a activităților, un „actor” implicat direct în procesul de predare-învățare-evaluare; captarea atenției tuturor elevilor datorită folosirii instrumentelor digitale; însușirea termenului de „bullying”; identificarea cauzelor acestui fenomen, dar și găsirea de soluții pentru a preveni fenomenul în unitățile școlare”, au transmis organizatorii, prof. Chitic Mihaela, manager proiect PNRAS, și prof. Herghiligiu Simona, profesor și expert PNRAS.






 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Lângă noi: Un tânăr de 32 de ani din Iași a murit după ce a lucrat o zi întreagă în soare!

astăzi, 19:21
36

Ei au reuşit să-i scadă temperatura corporală cu patru grade, dar nu l-au mai putut salva, din cauză că a făcut coagulare vasculară intradiseminată şi disfuncţie organică multiplă, scrie ...

COD PORTOCALIU de ploi, vijelii și grindină în 6 localități din Botoșani!

astăzi, 18:45
572

Meteorologii au emis o nouă avertizare COD PORTOCALIU de averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, grindină de dimensiuni medii, vijelie puternică, frecvente descărcări electrice.Viza...

COD PORTOCALIU de vijelii și grindină, sunt vizate 9 localități din Botoșani!

astăzi, 18:02
247

Meteorologii au emis o nouă avertizare COD PORTOCALIU de averse torențiale care vor acumula 25...40 l/mp, grindină de dimensiuni medii, vijelie puternică, frecvente descărcări electrice.Viza...