Activitate antibullying la o școală din Botoșani, elevii au învățat să se apere alături de voluntarii de la ”Salvați Copiii” - Foto

Activitatea a avut ca scop definirea conceptului de bullying, identificarea cauzelor acestora, dar și evidențierea metodelor de combatere a acestui fenomen în școală.

Activitate antibullying la o școală din Botoșani, elevii au învățat să se apere alături de voluntarii de la ”Salvați Copiii” - Foto

Luni, 13 noiembrie 2023, elevii, cadrele didactice și voluntarii de la Organizația „Salvați copiii” au participat la activitatea „Și noi avem drepturi”.

Acțiunea a fost organizată în cadrul Proiectului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), făcând parte din activitatea A 2.2. Combaterea violenței, a bullying-ului și a segregării școlare în rândul elevilor și dezvoltarea unui climat favorabil în școală din PNRAS.

În cadrul activității, s-au desfășurat numeroase jocuri interactive, prin intermediul cărora elevii de gimnaziu ai școlii au identificat tipurile de bullying (social, vebal, fizic și cyber-bullying), dar și „actorii” implicați în acest fenomen care predomină în școli: agresorul, victima și martorii (activi sau pasivi).

În derularea activității au fost implicați următorii participanți:

-Școala Gimnazială nr. 2 ”Tudor Vladimirescu” Albești (Prof. Chitic Mihaela, manager PNRAS, coordonator activitate; Prof. Buneanu Roxana, profesor și colaborator activitate; Prof. Ciocan Camelia-Paula, profesor și colaborator activitate; Prof. Cicoan Mihai, profesor și colaborator activitate; Prof. Flutur Elena, profesor și colaborator activitate; Prof. Herghiligiu Simona, profesor și colaborator activitate; Prof. înv. primar Maicariu Dana, profesor și colaborator activitate; Prof. Pistol Larisa, profesor și coordonator activitate; Prof. Zănoagă Loredana, profesor și colaborator activitate).

-Organizația „Salvați Copiii” (Ciornei Teodora, voluntar; Guler Amir-Mehmet, voluntar; Matei Alexandra-Teodora, voluntar; Strugariu Georgiana-Diana, voluntar).

”În urma derulării activității, au fost identificate următoarele aspecte pozitive: implicarea activă a tututor elevilor în cadrul activității; elevii devin parte a activităților, un „actor” implicat direct în procesul de predare-învățare-evaluare; captarea atenției tuturor elevilor datorită folosirii instrumentelor digitale; însușirea termenului de „bullying”; identificarea cauzelor acestui fenomen, dar și găsirea de soluții pentru a preveni fenomenul în unitățile școlare”, au transmis organizatorii, prof. Chitic Mihaela, manager proiect PNRAS, și prof. Herghiligiu Simona, profesor și expert PNRAS.






 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Câte clase trebuie să ai ca să poți conduce o mașină, ce spune legea!

Vineri, 26 Iulie 2024
765

Prin urmare, toți cursanții trebuie să citească și să rețină prevederile din legea circulației. Iar la finalul pregătirii, susțin un examen teoretic, în cadrul căruia răspund la &ic...

Șoferi din Suceava, prinși pe drumurile din Botoșani cu lemne transportate ilegal!

Vineri, 26 Iulie 2024
73

În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit faptul că acesta nu deține documente legale pentru cantitatea de 1,5 metri cubi material lemnos transportată, motiv pentru care a fost sancțion...

Invitatul de la Știri cu Gelu Graur: ”Cea mai frumoasă perioadă din an este atunci când sunt pe două roți, împreună cu soția mea!”

Vineri, 26 Iulie 2024
298

Pasiune, adrenalină, călătorii rapide, dar și riscuri în trafic, deseori teribilism și, din păcate, uneori tragedii. În Botoșani, în fiecare lună, zeci de persoane obțin per...