Activitate antibullying la o școală din Botoșani, elevii au învățat să se apere alături de voluntarii de la ”Salvați Copiii” - Foto

Activitatea a avut ca scop definirea conceptului de bullying, identificarea cauzelor acestora, dar și evidențierea metodelor de combatere a acestui fenomen în școală.

Luni, 13 noiembrie 2023, elevii, cadrele didactice și voluntarii de la Organizația „Salvați copiii” au participat la activitatea „Și noi avem drepturi”.

Acțiunea a fost organizată în cadrul Proiectului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), făcând parte din activitatea A 2.2. Combaterea violenței, a bullying-ului și a segregării școlare în rândul elevilor și dezvoltarea unui climat favorabil în școală din PNRAS.

 

În cadrul activității, s-au desfășurat numeroase jocuri interactive, prin intermediul cărora elevii de gimnaziu ai școlii au identificat tipurile de bullying (social, vebal, fizic și cyber-bullying), dar și „actorii” implicați în acest fenomen care predomină în școli: agresorul, victima și martorii (activi sau pasivi).

În derularea activității au fost implicați următorii participanți:

-Școala Gimnazială nr. 2 ”Tudor Vladimirescu” Albești (Prof. Chitic Mihaela, manager PNRAS, coordonator activitate; Prof. Buneanu Roxana, profesor și colaborator activitate; Prof. Ciocan Camelia-Paula, profesor și colaborator activitate; Prof. Cicoan Mihai, profesor și colaborator activitate; Prof. Flutur Elena, profesor și colaborator activitate; Prof. Herghiligiu Simona, profesor și colaborator activitate; Prof. înv. primar Maicariu Dana, profesor și colaborator activitate; Prof. Pistol Larisa, profesor și coordonator activitate; Prof. Zănoagă Loredana, profesor și colaborator activitate).

-Organizația „Salvați Copiii” (Ciornei Teodora, voluntar; Guler Amir-Mehmet, voluntar; Matei Alexandra-Teodora, voluntar; Strugariu Georgiana-Diana, voluntar).

”În urma derulării activității, au fost identificate următoarele aspecte pozitive: implicarea activă a tututor elevilor în cadrul activității; elevii devin parte a activităților, un „actor” implicat direct în procesul de predare-învățare-evaluare; captarea atenției tuturor elevilor datorită folosirii instrumentelor digitale; însușirea termenului de „bullying”; identificarea cauzelor acestui fenomen, dar și găsirea de soluții pentru a preveni fenomenul în unitățile școlare”, au transmis organizatorii, prof. Chitic Mihaela, manager proiect PNRAS, și prof. Herghiligiu Simona, profesor și expert PNRAS.






 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

O botoșăneancă a devenit (din nou) campionă națională la Tir Sportiv! (Foto)

astăzi, 18:35

Botoșăneanca Anastasia Justina Dumbravă s-a clasat pe primul loc la senioare atât la pușcă aer comprimat 10 metri, cât și la cele două probe de glonț – culcat, respectiv 3x20...

Germina Nagâț: „Ofițerii Securității recrutau elevi cu ajutorul profesorilor, în școală!”

astăzi, 16:56

Recrutați în liceele din toată țara, mulți dintre ei minori, acești copii erau atrași în munca de informatori prin metode oficiale, uneori cu complicitatea profesorilor.  Fen...

Cristina Ciobănașu dezvăluie de ce nu a fost înfiată cu acte de Ruxandra Ion: „Fiecare a înțeles rolul celuilalt în viața mea”

astăzi, 15:27

Relația dintre Cristina Ciobănașu, frumoasa actriță din Vorona, și regizoarea Ruxandra Ion nu se bazează pe documente sau formalități, ci pe o conexiune profundă, construită în ani de...