Activitate antibullying la o școală din Botoșani, elevii au învățat să se apere alături de voluntarii de la ”Salvați Copiii” - Foto

Activitatea a avut ca scop definirea conceptului de bullying, identificarea cauzelor acestora, dar și evidențierea metodelor de combatere a acestui fenomen în școală.

Activitate antibullying la o școală din Botoșani, elevii au învățat să se apere alături de voluntarii de la ”Salvați Copiii” - Foto

Luni, 13 noiembrie 2023, elevii, cadrele didactice și voluntarii de la Organizația „Salvați copiii” au participat la activitatea „Și noi avem drepturi”.

Acțiunea a fost organizată în cadrul Proiectului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), făcând parte din activitatea A 2.2. Combaterea violenței, a bullying-ului și a segregării școlare în rândul elevilor și dezvoltarea unui climat favorabil în școală din PNRAS.

În cadrul activității, s-au desfășurat numeroase jocuri interactive, prin intermediul cărora elevii de gimnaziu ai școlii au identificat tipurile de bullying (social, vebal, fizic și cyber-bullying), dar și „actorii” implicați în acest fenomen care predomină în școli: agresorul, victima și martorii (activi sau pasivi).

În derularea activității au fost implicați următorii participanți:

-Școala Gimnazială nr. 2 ”Tudor Vladimirescu” Albești (Prof. Chitic Mihaela, manager PNRAS, coordonator activitate; Prof. Buneanu Roxana, profesor și colaborator activitate; Prof. Ciocan Camelia-Paula, profesor și colaborator activitate; Prof. Cicoan Mihai, profesor și colaborator activitate; Prof. Flutur Elena, profesor și colaborator activitate; Prof. Herghiligiu Simona, profesor și colaborator activitate; Prof. înv. primar Maicariu Dana, profesor și colaborator activitate; Prof. Pistol Larisa, profesor și coordonator activitate; Prof. Zănoagă Loredana, profesor și colaborator activitate).

-Organizația „Salvați Copiii” (Ciornei Teodora, voluntar; Guler Amir-Mehmet, voluntar; Matei Alexandra-Teodora, voluntar; Strugariu Georgiana-Diana, voluntar).

”În urma derulării activității, au fost identificate următoarele aspecte pozitive: implicarea activă a tututor elevilor în cadrul activității; elevii devin parte a activităților, un „actor” implicat direct în procesul de predare-învățare-evaluare; captarea atenției tuturor elevilor datorită folosirii instrumentelor digitale; însușirea termenului de „bullying”; identificarea cauzelor acestui fenomen, dar și găsirea de soluții pentru a preveni fenomenul în unitățile școlare”, au transmis organizatorii, prof. Chitic Mihaela, manager proiect PNRAS, și prof. Herghiligiu Simona, profesor și expert PNRAS.






 

 

Spune-ne opinia ta

Vezi alte știri publicate de Stiri Botosani

Botoșani: Comuna-model la asistență socială, oferă servicii gratuite pentru bătrâni și copii. „Doamne, ce bucuroși erau să ne vadă!”

astăzi, 09:02
31

Comuna Vârful Câmpului, situată administrativ în județul Botoșani, se află la granița dintre Moldova și Bucovina, dar și aproape de frontiera României cu Ucraina. Este o...

”Principiul incertitudinii”, filmul ”bazat pe fizică și pe actori”, a ajuns la Botoșani! (Foto)

astăzi, 08:29
51

Cinematograful ”Unirea”, amfitrionul proiecțiilor de gală din Botoșani, a reunit cinefilii, și nu numai, la avanpremiera filmului  ”Principiul incertitudinii”.O ce...

Teritoriul României se micșorează: Aproape un hectar dispare în fiecare an. Județele Botoșani și Galați, cele mai afectate!

astăzi, 08:06
99

România se confruntă cu o problemă gravă legată de pierderea terenului, cauzată în principal de acțiunea de eroziune a râului Prut. Acesta „mușcă” permanent din m...