Această situație este valabilă inclusiv la Botoșani, unde nici contribuabilii, dar nici angajații ANAF nu au putut desfășura activitatea în condiții optime. "Nu poate lucra nimeni. Suntem paralizați. Nici măcar Codul Fiscal nu poate fi deschis", spun angajații, confirmând situația cu care se confruntă instituția.
"Nu putem emite ordine de încasare căci nu funcționează sistemului informatic. Ieri a mers", explica marți dimineață o funcționară de la Administrația Financiară din București.
Întrebată dacă miercuri va funcționa sistemul, funcționara în cauză a spus că nu știe când va fi remediată situația.
Chestionați, responsabilii de comunicare ai ANAF nu au putut oferi pe loc informații. Ei au spus că nu au fost informați despre așa ceva și au promis că vor verifica în cursul zilei informațiile, arată Money.ro.
Probleme de funcționare ale sistemului informativ al ANAF sunt recunoscute inclusiv de conducerea Fiscului.
"De când am preluat această funcţie, la începutul acestui an, am constatat că modernizarea informatică a ANAF era doar pe hârtie şi, practic, din 2015 până acum nu s-a mai întâmplat nimic concret", a afirmat luni Bogdan Stan, președintele ANAF pentru RFI.
În urmă cu o lună Gelu Diaconu, fostul șef ANAF afirma că ”Data Warehouse”, o parte importanta a sistemului informatic al ANAF, a intrat în moarte clinica. "Ce se întâmplă de vreo săptămână le întrece pe toate: baza de date ANAF (Data Warehouse) este în colaps!!! De ce? Preocupați de ocuparea functiilor, nu s-au contractat solutii up-grade, licențe, mentenanță și sunt afectate toate depozitele de date centralizate. Nici centrul de date pentru back-up de la Brasov nu functionează! Se știe deja că nu poate fi repornită în mai puțin de 30 de zile!", scria pe blogul său Gelu Ștefan Diaconu, fostul președinte al ANAF.